MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Efter några år på i första hand motard men även nån sporthoj så är jag återigen tillbaks i fighterträsket
Sålde den ZX12:a jag köpte i höstas för ett par dagar sedan, behövdes inte så många mil innan jag kände att det var en alldeles för stor, tung och tråkig (duckar för alla zx12-fans) hoj för mig.
Har suttit och glott på blocket i flera dagar, va först inne på att köpa en billigare hoj för denna sommar. Hornet 600, Fazer 600 osv granskades grundligt, men dom kändes lite för dåliga när det gäller bromsar, fjädring och effekt.
Sen dök den upp på blocket i onsdags, en Fireblade -00 med 2800 mil på mätaren. Omkullagd och ombyggd till streetfighter under förra året.
Fullservad, nytt bakdäck och fräscht framdäck, nytt drivpaket, nya bromsbelägg, stålomspunna slangar och nytt batteri.
Åkte och kollade på den i torsdags, fanns en del repor på den men maskinellt gick den suveränt. Nerdrevad ett kugg fram och jag måste ju säga att det känns som att den går klart mycket bättre än den 954 fighter jag hade förut. Kan rycka upp den på 3:an utan problem
Finns en del att göra:
* Ena packboxen läcker, har testat att göra rent med ett tunt bladmått. Funkar inte det så ska dom bytas.
* Tycker att frontkåpan ser förjävlig ut, men den får sitta på ett tag ändå. Ska bytas senare..
* Orginalinstrumenteringen ska troligen bytas mot en cykeldator, men kommer nog att få sitta på i sommar iaf.
* Så fort packboxarna är fixade ska den besiktas.
* Blir troligen ett 44 bakdrev istället för det 42 som sitter på

Sålde den ZX12:a jag köpte i höstas för ett par dagar sedan, behövdes inte så många mil innan jag kände att det var en alldeles för stor, tung och tråkig (duckar för alla zx12-fans) hoj för mig.
Har suttit och glott på blocket i flera dagar, va först inne på att köpa en billigare hoj för denna sommar. Hornet 600, Fazer 600 osv granskades grundligt, men dom kändes lite för dåliga när det gäller bromsar, fjädring och effekt.
Sen dök den upp på blocket i onsdags, en Fireblade -00 med 2800 mil på mätaren. Omkullagd och ombyggd till streetfighter under förra året.
Fullservad, nytt bakdäck och fräscht framdäck, nytt drivpaket, nya bromsbelägg, stålomspunna slangar och nytt batteri.
Åkte och kollade på den i torsdags, fanns en del repor på den men maskinellt gick den suveränt. Nerdrevad ett kugg fram och jag måste ju säga att det känns som att den går klart mycket bättre än den 954 fighter jag hade förut. Kan rycka upp den på 3:an utan problem

Finns en del att göra:
* Ena packboxen läcker, har testat att göra rent med ett tunt bladmått. Funkar inte det så ska dom bytas.
* Tycker att frontkåpan ser förjävlig ut, men den får sitta på ett tag ändå. Ska bytas senare..
* Orginalinstrumenteringen ska troligen bytas mot en cykeldator, men kommer nog att få sitta på i sommar iaf.
* Så fort packboxarna är fixade ska den besiktas.
* Blir troligen ett 44 bakdrev istället för det 42 som sitter på
