Blivit fighterägare igen

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Efter några år på i första hand motard men även nån sporthoj så är jag återigen tillbaks i fighterträsket :)

Sålde den ZX12:a jag köpte i höstas för ett par dagar sedan, behövdes inte så många mil innan jag kände att det var en alldeles för stor, tung och tråkig (duckar för alla zx12-fans) hoj för mig.

Har suttit och glott på blocket i flera dagar, va först inne på att köpa en billigare hoj för denna sommar. Hornet 600, Fazer 600 osv granskades grundligt, men dom kändes lite för dåliga när det gäller bromsar, fjädring och effekt.

Sen dök den upp på blocket i onsdags, en Fireblade -00 med 2800 mil på mätaren. Omkullagd och ombyggd till streetfighter under förra året.
Fullservad, nytt bakdäck och fräscht framdäck, nytt drivpaket, nya bromsbelägg, stålomspunna slangar och nytt batteri.

Åkte och kollade på den i torsdags, fanns en del repor på den men maskinellt gick den suveränt. Nerdrevad ett kugg fram och jag måste ju säga att det känns som att den går klart mycket bättre än den 954 fighter jag hade förut. Kan rycka upp den på 3:an utan problem :)

Finns en del att göra:

* Ena packboxen läcker, har testat att göra rent med ett tunt bladmått. Funkar inte det så ska dom bytas.

* Tycker att frontkåpan ser förjävlig ut, men den får sitta på ett tag ändå. Ska bytas senare..

* Orginalinstrumenteringen ska troligen bytas mot en cykeldator, men kommer nog att få sitta på i sommar iaf.

* Så fort packboxarna är fixade ska den besiktas.

* Blir troligen ett 44 bakdrev istället för det 42 som sitter på :D

Bifogat

• blade 1 - liten.JPG
    blade 1 - liten.JPG
    139.6 KB · Visningar: 62
  • blade 2 - liten.JPG
    blade 2 - liten.JPG
    120 KB · Visningar: 51
  • blade 3 - liten.JPG
    blade 3 - liten.JPG
    109.5 KB · Visningar: 55
  • blade 4 - liten.JPG
    blade 4 - liten.JPG
    95.6 KB · Visningar: 67

* Tycker att frontkåpan ser förjävlig ut, men den får sitta på ett tag ändå. Ska bytas senare..

O jag som precis köpt ett sånt lyse till min..:tummenupp :arsele :tuttar
Håller dock med dig till viss mån.......

Välkommen tillbaka då... om nån vecka ska jag få känna på mina första km som fighterist..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman