Blivit av med körkortet? Kommit undan? Hur tänkte ni?

Jävla flyt om man får säga det, för 31 km över så ryker lappen...

Sån tur har jag nog aldrig haft! Jag kan säga att jag lätt betalar betydligt mer i böter än att bli av med lappen....

Nej jag fatta mig inte riktigt på filmen. För hastigheten i rutan visade 33 som max över, men polisen sade att han ville gå på snittet för då blev de 28 och han fick ett stadigt handgrepp för blev lycklig på de :D 2 månader innan åkte jag på 18 för fort på en 50 väg. Så sen filmtitten så kör jag jävligt lugnt för de där 6 tusen de fått i år av mig borde räcka för fikan.
Sen att den första som stoppa mig i år blev själv av med kortet (hörde jag) blev ju bara roligare :D för han var helvimsig när han skulle stämpla tidboken. haha.

Sen det här med att poliserna avbryter jakter. Det är helt upp till det Innre befälet att avbryta jakten. O den som jagar dig kan ju faktiskt ljuga o säga: "Det går bara i 100 km/h", då det egentligen rör sig om hastigheter närmare 200.

Nej jag fatta mig inte riktigt på filmen. För hastigheten i rutan visade 33 som max över, men polisen sade att han ville gå på snittet för då blev de 28 och han fick ett stadigt handgrepp för blev lycklig på de :D 2 månader innan åkte jag på 18 för fort på en 50 väg. Så sen filmtitten så kör jag jävligt lugnt för de där 6 tusen de fått i år av mig borde räcka för fikan.
Sen att den första som stoppa mig i år blev själv av med kortet (hörde jag) blev ju bara roligare :D för han var helvimsig när han skulle stämpla tidboken. haha.

Hahahahahaha!! Lucky indeed.

Sen måste polisen alltid sänka hastigheten de uppnår. Ligger de bakom måste de ta bort 10 km/h på den hastigheten de uppmätt, eftersom det diffar ju lite från hastighetsmätare till hastighetsmätare.

Skjuter de med laser tar de bort 3 km/h, då den är mer exakt. Men tror att du har mer att säga till om de skulle skjuta mot dig med hastighetslaser, för jag menar, alla har vi väl haft ficklampor som funkar lite när de vill ;)

Last edited:
Hahahahahaha!! Lucky indeed.

Sen måste polisen alltid sänka hastigheten de uppnår. Ligger de bakom måste de ta bort 10 km/h på den hastigheten de uppmätt, eftersom det diffar ju lite från hastighetsmätare till hastighetsmätare.

Skjuter de med laser tar de bort 3 km/h, då den är mer exakt. Men tror att du har mer att säga till om de skulle skjuta mot dig med hastighetslaser, för jag menar, alla har vi väl haft ficklampor som funkar lite när de vill ;)

Okej. Ja de kan ju stämma. Men deras utrustning i bilarna är skrämmande när man väl få sitta där. Fan min tanke var ju att jag hade torskat för jag hade ingen koll på hur fort jag körde vilket var jäkligt dumt. Och civil passat hade man aldrig kunnat tänka sig i dessa trakterna haha.

Ja när de sköt med lasern så drog de väck 3 ;) Så på mina 7 år med körkort så var de mina 2 första böter och förhoppningsvis sista iallafall på många år hehe.

Okej. Ja de kan ju stämma. Men deras utrustning i bilarna är skrämmande när man väl få sitta där. Fan min tanke var ju att jag hade torskat för jag hade ingen koll på hur fort jag körde vilket var jäkligt dumt. Och civil passat hade man aldrig kunnat tänka sig i dessa trakterna haha.

Ja när de sköt med lasern så drog de väck 3 ;) Så på mina 7 år med körkort så var de mina 2 första böter och förhoppningsvis sista iallafall på många år hehe.

Jo, jag måste hålla mig helt i skinnet till 15 januari 2012, då har jag haft körkortet efter förlusten i 2 år.

Är man rädd för att betala kraftiga hasighetsböter pga för mkt rullvrid så finns det försäkringsbolag mot sånt, kostar 500 spänn om året tror jag.

Hade passat:en som stoppade dig, massa jävla antenner?

börja köra lastbil då blir ni varna att bli stoppade :yoparty

Men hur kul är det att ligga i 80 blås på fullgas? ;)

Kan inte annat att ge eloge till er truckdrivers, de flesta jag mött väldigt ödmjuka mot oss hojåkare i trafiken :tummenupp

Last edited:
När jag in skaffade min zx9r föra året hade jag fortfarande 1 vecka kvar på prövotiden på mellan mc innan det skulle bli tungt. Dum som jag var körde jag ut på en tur, tankade i närmsta by och körde sedan vidare och utan att jag tänker på det accelererar upp mot 70-80 på en 50 väg. farbror blå, eller rättare sagt fröken blå i detta fall steg ut på gatan och satte handflatan mot mig och visade mig till cykelvägen bredvid, Jag hade haft en hastighet på 74km/h vilket gav mig 3600:- i böter. Som tur vad tänkte hon inte på att kolla om hojen var strypt eller att jag bara hade 25kw behörighet :P så jag tacka och tog emot böterna :P

När jag in skaffade min zx9r föra året hade jag fortfarande 1 vecka kvar på prövotiden på mellan mc innan det skulle bli tungt. Dum som jag var körde jag ut på en tur, tankade i närmsta by och körde sedan vidare och utan att jag tänker på det accelererar upp mot 70-80 på en 50 väg. farbror blå, eller rättare sagt fröken blå i detta fall steg ut på gatan och satte handflatan mot mig och visade mig till cykelvägen bredvid, Jag hade haft en hastighet på 74km/h vilket gav mig 3600:- i böter. Som tur vad tänkte hon inte på att kolla om hojen var strypt eller att jag bara hade 25kw behörighet :P så jag tacka och tog emot böterna :P

Haha! Gött att man kan bli så lycklig över annans dumhet! :tummenupp

Ja nu är det ju både lite si och så med dessa hastighetsöverträdelser och valen man gör.Blev själv stoppad en gång på en motorväg vid tätort där farten endast är 90 km/h trots denna motorväg och blev klockad för en fart av en radar kontroll på 150 km/h med en nyrenoverad motor på en testrunda en sen kväll på en hoj som inte var besiktigad.Hade ganska så snabbt en mc polis efter mig med blåljuset på.Kostade mig totalt ca 9000:- i böter med administrativa avgifter för att få tillbaka kortet efter indragninstidens utgång plus ett id kort för att överhuvudtaget kunna identifiera mig vid t ex post och bankbesök.Man hör mycket om hur folk talar om att de skulle kört ifrån lag och ordning vid dessa fall från personer som själva oftast har väldigt bra fantasi och som i verkligheten inte ens vågar gå mot röd gubbe där de lika ofta glömmer att det även finns något på motorcyklar som kallas nummerplåt där detta nummer naturligtvis talar om vem du är vid denna smitning.Allt prat om att skylla på att någon annan kört mm vid smitning är oftast rent hokus pokus och fräcka sagor att dra vid en eventuell fylla och inget annat när det oftast finns mer än en polis som kan ta upp jakten på denna smitare.Samt att smitning där man sedan åker dit leder till ett betydligt längre straff utan detta körkort.Visst, det finns de som lyckas men de är så få så att risken är betydligt många procent högre att åka dit så det stänker om det.En av de jag hört talas om jagades i tio mil på motorväg och kom inte undan en efterhängsen polishelikopter samt en mindre arme polisbilar och mc längre fram.Kör fortfarande för fort mellan varven men jag vet också innerligt vad priset kan bli.Dessa val gör man fortfarande mellan varven. :crash

Last edited:
Jag blev stoppad i maj, och då rök lappen i 4 månader för mig. Fick ner det till 3 efter att chefen bölat lite över att han behövde mig osv.

Såg inte ens att de stod med laser, och plötsligt kom där en polis på hoj som sneddade in framför mig och höll mig mellan räcket och hans hoj till nästa avfart. Jag trodde ju inte de hade klockat mig, utan att han bara sett mig och tyckt han skulle skälla ut mig, så jag förberedde ju världens talkampanj där inne i hjälmen medan jag snällt följde efter honom. Var inte ens ett dugg orolig. När han sedan ledde mig rakt in i en jättehög med minibussar, släpper mig utanför den ena och jag får syn på datorskärmen inne i den gick det ju upp för mig vad som egentligen hänt. Men jag levde nog i förnekelsestadiet de 48 h man får köra, för jag satt mest och skrattade inne i bussen, och hoppade sen glatt ut ur den utan mitt körkort och klättrade upp på hojen igen. När de där 48a timmarna runnit ut däremot, gick jag ner mig i graven tillsammans med en flaska vin.. :tungan

Har dock stuckit en gång också, och då fattade jag inte vad jag själv höll på med förrän jag redan påbörjat min färd bort från Harry Haffa. Men då var det ju för sent, så jag fick vackert köra vidare. Gick fint den gången, om man bortser från att jag mötte min pappa med polisen på släp. :gnissla

:krama
Ja nu är det ju både lite si och så med dessa hastighetsöverträdelser och valen man gör.Blev själv stoppad en gång på en motorväg vid tätort där farten endast är 90 km/h trots denna motorväg och blev klockad för en fart av en radar kontroll på 150 km/h med en nyrenoverad motor på en testrunda en sen kväll på en hoj som inte var besiktigad.Hade ganska så snabbt en mc polis efter mig med blåljuset på.Kostade mig totalt ca 9000:- i böter med administrativa avgifter för att få tillbaka kortet efter indragninstidens utgång plus ett id kort för att överhuvudtaget kunna identifiera mig vid t ex post och bankbesök.Man hör mycket om hur folk talar om att de skulle kört ifrån lag och ordning vid dessa fall från personer som själva oftast har väldigt bra fantasi och som i verkligheten inte ens vågar gå mot röd gubbe där de lika ofta glömmer att det även finns något på motorcyklar som kallas nummerplåt där detta nummer naturligtvis talar om vem du är vid denna smitning.Allt prat om att skylla på att någon annan kört mm vid smitning är oftast rent hokus pokus och fräcka sagor att dra vid en eventuell fylla och inget annat när det oftast finns mer än en polis som kan ta upp jakten på denna smitare.Samt att smitning där man sedan åker dit leder till ett betydligt längre straff utan detta körkort.Visst, det finns de som lyckas men de är så få så att risken är betydligt många procent högre att åka di så det stänker om det.En av de jag hört talas om jagades i tio mil på motorväg och kom inte undan en efterhängsen polishelikopter samt en mindre arme polisbilar och mc längre fram.Kör fortfarande för fort mellan varven men jag vet också innerligt vad priset kan bli.Dessa val gör man fortfarande mellan varven. :crash

Vad jag hört att om du nu beslutar dig för att smita och lyckas och polisen tappar dig, så har du rätt att hävda att de inte har någon bar gärning, det vill säga att man sett att straffet begåtts i denna stund. Sen kan de givetvis starta en utredning gällande om det varit du som kört eller inte, men detta tror jag skulle rinna ut i sanden i brist på bevis o dylikt. De har ju faktiskt inte sett DIG köra hojen i det skedet. Sen håller jag absolut med dig att folk bara säger det för att skryta, gärna med en öl eller två i buken :)

Jo, jag måste hålla mig helt i skinnet till 15 januari 2012, då har jag haft körkortet efter förlusten i 2 år.

Är man rädd för att betala kraftiga hasighetsböter pga för mkt rullvrid så finns det försäkringsbolag mot sånt, kostar 500 spänn om året tror jag.

Hade passat:en som stoppade dig, massa jävla antenner?

Nej den hade ingenting. Den hade två extraljus i rund liten form fram i grillen enbart. Annars så såg man inte alls att de var en polis om man inte slängde ett öga noga till höger om innerbackspegeln på den väldigt mörka kameran. Jag granska bilen lite när vi stod och prata och påpeka att de är väldigt diskret bil.
Blåljusen satt i grillen men inte alls så synligt som v70ina har. Denna passat var ju av en sedanmodell med. Tonade rutor och polisen hade hawaaiskjorta och shorts haha. Men han var i tjänst. Dock inne i bilen så hade han en saftblandade i dörrfacket som också blinkade som han kunde slänga upp om han ville.

Så Jag är sjukt nojjig när de är bilar som kommer upp bakom en varje gång nu då de har tagit steget att ha väldigt snygga bilar med.

Haha! Gött att man kan bli så lycklig över annans dumhet! :tummenupp

visst är det :D veckan senare när jag fått den tunga behörigheten körde jag en runda med två kompisar och blir tagna ännu en gång av polisen, denna gången på 30 väg, jag höll 32km/h och var därför inte anklagad för något brott men minna båda pollare åkte ditt på 49km/h och fick båda 2800:-, så jag vet vad du menar med att bli lycklig över annans dumhet :D

Undrar lite var och när folk blir stoppade av polisen.

Har själv aldrig varit i närheten av en poliskontroll av något slag på hoj under mina 2 år och 2-3000 mil med A kort.

I bil har jag blivit stoppad för att blåsa 2-3ggr och rutinkontroll av körkort 1 gång sedan 1994.

Känns nästan osannolikt hur ofta en del verkar fastna i trålen.

Jag blev stoppad i maj, och då rök lappen i 4 månader för mig. Fick ner det till 3 efter att chefen bölat lite över att han behövde mig osv.

Såg inte ens att de stod med laser, och plötsligt kom där en polis på hoj som sneddade in framför mig och höll mig mellan räcket och hans hoj till nästa avfart. Jag trodde ju inte de hade klockat mig, utan att han bara sett mig och tyckt han skulle skälla ut mig, så jag förberedde ju världens talkampanj där inne i hjälmen medan jag snällt följde efter honom. Var inte ens ett dugg orolig. När han sedan ledde mig rakt in i en jättehög med minibussar, släpper mig utanför den ena och jag får syn på datorskärmen inne i den gick det ju upp för mig vad som egentligen hänt. Men jag levde nog i förnekelsestadiet de 48 h man får köra, för jag satt mest och skrattade inne i bussen, och hoppade sen glatt ut ur den utan mitt körkort och klättrade upp på hojen igen. När de där 48a timmarna runnit ut däremot, gick jag ner mig i graven tillsammans med en flaska vin.. :tungan

Har dock stuckit en gång också, och då fattade jag inte vad jag själv höll på med förrän jag redan påbörjat min färd bort från Harry Haffa. Men då var det ju för sent, så jag fick vackert köra vidare. Gick fint den gången, om man bortser från att jag mötte min pappa med polisen på släp. :gnissla

Fick också intyg från mitt bolag, men inte fan hjälpte det. Polisen tänkte nog: "Denna lilla jäveln använder vi storsläggan på", eller jag, länsstyrelsen då..

Har hört att man ska skriva in ett snyftbrev dit, att man tappat livslusten, har inget o leva för, bla bla...

Men det kunde jag bara inte göra...

Har däremot hört att polis som använder laser måste stå synligt för trafikanter, men jag såg då jävla inga poliser med radiolaser när jag åkte dit sist... Får nog lusa mer i detta...

Hahaha! Vad sa gode fadern då??

Jag kunde heller inte hålla mitt hemligt. Parkerar hojen i garage på jobbet och gruppledarn som körde natten hade naturligtvis polisradarn, så han kom ner i garaget o sa: "Mc-säsongen över...". Jag baa: "Hur fan visste du det?" GL: "De sa på radion, grön svart motorcykel stoppad, hastighetsöverträdelse... Jag använde uteslutningsmetoden"

Något jag fick höra i drygt år efter att kortet rök... -.-

Har själv aldrig varit i närheten av en poliskontroll av något slag på hoj under mina 2 år och 2-3000 mil med A kort.

I bil har jag blivit stoppad för att blåsa 2-3ggr och rutinkontroll av körkort 1 gång sedan 1994.

sen 2 år tillbaka har jag blivit stoppad i rutinkontroller för blåsning kanske 20-25 gånger. Då har jag ju kört ca 25 tusen mil på vägarna
På mina 7 år med körkort kanske 50 gånger.

När jag kört hoj har jag enbart blivit stoppad 1 gång för att få blåsa. Så statistiken säger att när man åker bil är större risk än att de stoppar hojjar i mitt fall.

Första gången: Påväg från Billdal, hastighetskontroll vid Askimsmotet, 20 km för fort.

Andra gången: På väg in mot stan, mellan Partille och Göteborg. Fick snut efter mig, 25 km för fort.

Tredje gången: Kungsbackaleden, riktning mot Malmö, i höjd med Liseberg, hastighetskontroll, 59 km för fort och därmed körkortsförlust.

Känns som man åkt dit tillräckligt för 2 livstider för fan.... Hoppas den senaste var den sista...

Jag kör ju lastbil, jag var ju tvungen att erkänna för chefen! Vilket jäkla liv det blivit om ag blivit stoppad i den sedan då, och det utan kort.. :tungan

Jadu. Först sa han inte ett knyst, sen sa han typ "Jag mötte dig på rakan idag." (Helt lugnt.) Jag svarade att det var säkert möjligt, hade väl kommit där några ggr. Fick till svar "Ja jo.. Det gick ju ganska fort. Och en bit bakom dig kom det en polisbil med blåljusena på." (Fortfarande helt lugn) Jag: "Jaså... Vilket sammanträffande..." Papps: "Jovisst.. (uppehåll och tittar ner i sina papper igen.) "Du kom undan va?" Svar ja. "Duktig kicka".
Han kan inte säga något, vad jag än hittar på har han gjort det värre i sin ungdom. Tur det inte var mammsen, hon hade väl tuppat av och kört ut i kohagen. :D

:krama

Vad jag hört att om du nu beslutar dig för att smita och lyckas och polisen tappar dig, så har du rätt att hävda att de inte har någon bar gärning, det vill säga att man sett att straffet begåtts i denna stund. Sen kan de givetvis starta en utredning gällande om det varit du som kört eller inte, men detta tror jag skulle rinna ut i sanden i brist på bevis o dylikt. De har ju faktiskt inte sett DIG köra hojen i det skedet. Sen håller jag absolut med dig att folk bara säger det för att skryta, gärna med en öl eller två i buken :)

Någon som kan detta bättre kanske kan reda ut detta.

Men "på flyende fot" gäller väl bara vid envarsingripande:va

Kanske tänker fel.

Jag kör ju lastbil, jag var ju tvungen att erkänna för chefen! Vilket jäkla liv det blivit om ag blivit stoppad i den sedan då, och det utan kort.. :tungan

Jadu. Först sa han inte ett knyst, sen sa han typ "Jag mötte dig på rakan idag." (Helt lugnt.) Jag svarade att det var säkert möjligt, hade väl kommit där några ggr. Fick till svar "Ja jo.. Det gick ju ganska fort. Och en bit bakom dig kom det en polisbil med blåljusena på." (Fortfarande helt lugn) Jag: "Jaså... Vilket sammanträffande..." Papps: "Jovisst.. (uppehåll och tittar ner i sina papper igen.) "Du kom undan va?" Svar ja. "Duktig kicka".
Han kan inte säga något, vad jag än hittar på har han gjort det värre i sin ungdom. Tur det inte var mammsen, hon hade väl tuppat av och kört ut i kohagen. :D

Hahahahahaha! Asg!

Jo, min pappa hade resonerat likadant, han har fan kört bil sen han var 12 år gammal, o hans far, alltså min farfar brydde sig inte ett jävla dugg... Så äpplet faller inte långt från trädet..

Mamma däremot, är en annan femma. Hon skulle inte ens passera ett övergångsställ vid rött, även om det inte fanns en bil på tusen mil :D

Men skönt att ens far är sådan, då kan man alltid säga: "Men du då??" :tummenupp

P: Den här gången ska jag va snäll men ta det för fan lungt hädanefter..
J: Shysst som fan

Fatta kom undan med en varning WOHOO!!!!

Så det finns shyssta poliser där ute. Och än en gång bättre att stanna direkt istället för att smita då att stanna kan bli en mer smärtfri lösning

Han hade inte bevis som skulle hålla i rätten, därför var han snäll mot dig.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!