Blivande Turboägare...

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Liatorp
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Ska köpa min polares turboblade så snart jag har lyckats sälja min hoj... Men ska skruva ihop hans nu igen efter ett litet missöde han hade med en kolv som inte ville vara med längre....:) Ville väl mest tacka för ett kanonbra forum!!! :tummenupp Vet nu var man kan få svar på sina frågor när man hamnar i knipa!! :bow
 
Startade upp turbon igår igen efter att ha haft motorn nere i smådelar över hela garaget.... Gick hur fint som helst! Får se om det blir tid och väder så man kan justera in laddtrycket i år eller om man ska behöva vänta till våren... Har nu satt dit en hi/lo-switch med men vet inte vilket läge som är hi och vilket som är lo... Någon som vet? Önskar att det kunde vara vår nu istället för höst!!
 
PTURE skrev:
2558886 Startade upp turbon igår igen efter att ha haft motorn nere i smådelar över hela garaget.... Gick hur fint som helst! Får se om det blir tid och väder så man kan justera in laddtrycket i år eller om man ska behöva vänta till våren... Har nu satt dit en hi/lo-switch med men vet inte vilket läge som är hi och vilket som är lo... Någon som vet? Önskar att det kunde vara vår nu istället för höst!!

Blås i den med munnen...det läge där den "pyser" är HI läget.
 
Dainese skrev:
2558936 Berätta gärna lite mer om turbo bladen om du vill:yoparty

Är ett marklundakit med Schwitzer agg. Är inget speciellt som är ändrat... Sitter Barnett lameller med marklundas hårdare fjädrar. Uppdraget avgassystem under baksadeln (hemmapul..) Vet inte hur känsligt det är med mottryck å så på en turbo.. Har hört både det ena å det andra.. :va Har flyttat upp luftfiltret till hålet i mellankåpan. Sitter ju idiotiskt till mitt i sprutet från framhjulet annars! :gnissla Sen är den utrustad med den lilla finessen att nummerplåten är upp och nerfällbar med en servo... Kan vara en rolig pryl..... :D Sen får vi se vilket laddtryck man hamnar på... :näsblod
 
Oki..ballt!! Har du inga bilder på bladen att slänga upp? Vad det gäller avgassystem så ska du ha ett med så lite mottryck som möjligt, ger bättre spool up på turbon...alltså den börja ladda tidigare och det kan även ge mer HK och det vill man ju alltid ha...raka rör rockar:yoparty
 
Tyvärr har jag inga bilder på den....... Har ingen kamera... Men ska försöka låna en å ta några bilder som jag kan lägga upp här! Får kanske ta å exprimentera lite med avgassystemet till våren! Har ju inte kört hojen ännu så jag får väl se hur den känns innan jag ändrar något!
 
PTURE skrev:
2559076 Tyvärr har jag inga bilder på den....... Har ingen kamera... Men ska försöka låna en å ta några bilder som jag kan lägga upp här! Får kanske ta å exprimentera lite med avgassystemet till våren! Har ju inte kört hojen ännu så jag får väl se hur den känns innan jag ändrar något!

Okej...tycker du ska ha 2,5 system iaf, sen om det är en fighter så är det rätt kaxig att bara ha ett litet rör som sticker ut från turbon...
 
Nackdelen med ett lite rör direkt på surran är ju ljudnivån osså måste man ju ta ett hål i kåpan. Visst tappar man några pållar på att dra upp det, men där finns ju så det räcker ändå.... Fast ett litet rör är ju lättare att fixa..bestäm bara hur du vill ha det så gör vi så sen.
 
kamikaze skrev:
2561042 Nackdelen med ett lite rör direkt på surran är ju ljudnivån osså måste man ju ta ett hål i kåpan. Visst tappar man några pållar på att dra upp det, men där finns ju så det räcker ändå.... Fast ett litet rör är ju lättare att fixa..bestäm bara hur du vill ha det så gör vi så sen.

Måste ju köra lite med den först..... Förmodar att jag kommer bli nöjd som det är!! Men kunde vara kul att prova lite olika med..... :) Får se hur det blir till våren!! :yoparty Men det kommer inte att bli ett litet rör direkt från snurran! Tycker ju inte om att såga i kåpan! :D
 
Du som inte ville ha turbo för ett tag sedan.

Får se hur länge det dröjer för dig innan du skruvar upp trycket bara "lite" till.

Såg inte dig en enda onsdag i år.
Eller det är får långt att åka ändan till Ingvars ?
 
Drkosmos skrev:
2561272 Du som inte ville ha turbo för ett tag sedan.

Får se hur länge det dröjer för dig innan du skruvar upp trycket bara "lite" till.

Såg inte dig en enda onsdag i år.
Eller det är får långt att åka ändan till Ingvars ?

Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... :D
Vet inte hur länge det dröjer innan trycket ökas... Förmodligen inte så länge! :tummenupp
Jag kör helst ensam så man kan köra dit man själv vill!! :arsele :tungan
 
PTURE skrev:
2561325 Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... :D
Vet inte hur länge det dröjer innan trycket ökas... Förmodligen inte så länge! :tummenupp
Jag kör helst ensam så man kan köra dit man själv vill!! :arsele :tungan

Det är bara att erkänna DU ÄR RÄDD FÖR ATT BLI FRÅNÅKT........
Av en hottad moppe
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top