Blivande MC-BUD sökes!!

anjou81

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
Gixxer 1000. KTM 690 SMC-R
Vi söker en kille/tjej som vill jobba som Mc-bud, arbetet är året runt även VINTER!
Detta är ett fritt och mycket stimulerande arbete som är unikt och speciellt.
Vi kör för skandinaviens ledande företag. Arbetet kräver att du är ansvarskännande, stresstålig.
Du ska ha lätt för att hålla många bollar i luften samtidigt.
Krav är god lokalkännedom i storstockholm. Kunna utrycka sig väl i tal och skrift. Meriterande: tidigare bud/Taxi.
Tillgång till garage är ett stort plus!
Tester på lokalkännedom, körning, trafikuppträdande kommer att utföras efter utbildning. Utdrag ur belastningsregistret krävs.
Tillträde: Omgående!

Ansökan skickar ni till fastdelivery@live.se (frågor besvaras på denna mail)

Vad ligger lönerna på mc-bud på?

16-22 sådär tidigare? (eller upp till dom provisionsbaserade drömnivåer vissa arbetsgivare gärna säljer in.

(borde f.ö. vara krav på större ooouiiilii-kunnande hos de arbetssökande, det var bättre förr! :surkart: )

Är nyfiken på hur denna rekrytering kommer att gå, mest för att jag har jobbat som rekryteringskonsult. Detta är ett nog det jobbet som har den högsta krav och slit faktorn i förhållande till lönen. Skulle inte tro att ansökningarna haglar in, men nån lämplig kandidat lär det gå att hitta.

Mcbud

Enda chansen å bli vassare..Folk som kan styra en hoj på vintern kan verkligen köra hoj.. Klart en erfarenhet inget för kärringar..Men folk med rätt virke verkar ju inte finnas längre:tummenner

Enda chansen å bli vassare..Folk som kan styra en hoj på vintern kan verkligen köra hoj.. Klart en erfarenhet inget för kärringar..Men folk med rätt virke verkar ju inte finnas längre:tummenner

Hahaha seriöst tror du det handlar om rätt virke bör du tänka om. Folk har familjer, bostad och det krävs mat på bordet för att ett jobb ens ska locka en med dessa förhållanden och risker.
Hade lönen varit bra eller mycket bra med tanke på omständigheterna och riskerna kan jag lova dig att folk med rätt virke hade krigat för att få jobbet.

Så tycker du det är konstigt att folk inte vill ta ett sådant jobb för den låga lönen under det svenska vinterhalvåret vet jag inte om du driver ett sådant bolag själv eller liknande.

Annars är det bara att söka om du inte redan jobbar med detta, och jobbar du inte med detta så tycker jag du ska byta och stå för det du skriver :)

Hahaha seriöst tror du det handlar om rätt virke bör du tänka om. Folk har familjer, bostad och det krävs mat på bordet för att ett jobb ens ska locka en med dessa förhållanden och risker.
Hade lönen varit bra eller mycket bra med tanke på omständigheterna och riskerna kan jag lova dig att folk med rätt virke hade krigat för att få jobbet.

Så tycker du det är konstigt att folk inte vill ta ett sådant jobb för den låga lönen under det svenska vinterhalvåret vet jag inte om du driver ett sådant bolag själv eller liknande.

Annars är det bara att söka om du inte redan jobbar med detta, och jobbar du inte med detta så tycker jag du ska byta och stå för det du skriver :)

Tror du att jag skulle yttra mig om jag inte haft det som bakrund finns andra skäl varför jag inte kör längre som kallas trasig rygg..Har du ingen erfarenhet så tycker jag inte du ska yttra dig!!

Tror du att jag skulle yttra mig om jag inte haft det som bakrund finns andra skäl varför jag inte kör längre som kallas trasig rygg..Har du ingen erfarenhet så tycker jag inte du ska yttra dig!!

Behövs inte många bestik i lådan för att avgöra en sådan sak, så mitt svar till dig är: nej man behöver inge erfarenhet för att ge svar på en sådan sak.

Min fundering är ifall du har fingret med i nåt bolag som pysslar med detta eller försöker övertyga oss hur hardcore du varit som tagit dig ann ett jobb vi andra kycklingar ej vågar utföra :P:glömdet

Fick erbjudande om detta jobb förra vintern.
Pratade om löner mellan 30k-100k som i själva verket var i snitt 14k netto. Kör omkull några gånger i veckan köra i -20. Så jag avstog fast det hade vart kul om det var bättre betalt o om det var på våren.

Lönen kanske inte var den bästa, men så jäkla skönt gäng och grymt roligt jobb det var och jävlar vilken erfarenhet man fick av mc körning, kontroll, trånga utrymmen o vinterkörning. De finns inte så många sökande för de flesta motorcyklisterna ställer av sina hojjar och går i ide när vintern kommer. De som verkligen älskar MC kör året runt !

OCH Mc-Buds Tiden kommer jag aldrig att glömma! Over and out 282 :)

Back