Blivande förälder och MC !?

Så här såg det ut i sommras:)

Bifogat

• nedlagg.jpg
    nedlagg.jpg
    9.8 KB · Visningar: 87
  • number46.jpg
    number46.jpg
    20 KB · Visningar: 74
Chirre skrev:
Eller så får du två sjusovare som vi har.
Sen den dagen de slutade ammas nattetid så har vi inte varit uppe en natt vad jag kan minnas(8 och 11 år idag). Förutom då de varit sjuka nån gång då kanske.

Så göka på du bara :rullandeu

Det låter ju upplyftande :tummenupp Känns ju som om det trots allt är så att lite utav meningen med livet är att man skall skaffa en liten knodd. Men sedan så är jag ju en riktig mc tok också! Jag kommer aldrig att sälja bort allt vad mc heter om jag blir farsa, tror inte att jag skulle kunna funka som människa om jag inte får köra lite hoj ibland :tungan Det där med att pendla med hojen som någon sa är ju kanske inte så tokigt! Gör ju kanske ingenting om man man tar sig en lite extra sväng på väg till/från jobbet. På det viset kan det nog bli lite mil varje år ändå :) Japp, där har vi det :rofl

Mr D skrev:
Hejsan Alla !
Jag skall bli pappa i mitten av nästa sommar och undrar hur det här med att vara förälder och ha MC går ihop !? Naturligtvis måste det bli mindre åka av än innan, men hur fungerar det i praktiken, är det bara att sälja iväg cykeln, eller går det att kombinera... ? Vill gärna ha synpunkter från folk som är / har varit i liknade situation....

Hej
Jag fick barn i oktober 2003 men jag åkte skapligt mycket hoj i somras ändå. Klart det blir mindre hojåka men jag tycker absolut inte du ska sälja iväg den. Försök dela upp ansvaret sinsemellan istället så den ena föräldern får göra något en dag och den andra får göra något den andra dagen så gjorde vi och det funkade perfekt!
Grattis hoppas graviditeten går bra för din brutta!

Jag är tvåbarnsfar (3,5 och 5 år) och anser att tiden att göra nåt för sig själv har minskat drastiskt - nästan obefintligt numera. Därför har jag lagt av med andra tidskrävande intressen som t ex skärmflygning, det blir nästan ingen jakt eller fiske heller.

Därför KÖPTE jag MC i våras bara för att fullt ut nuyttja de minuter jag kan ägna åt mig själv. Spilltiden ligger i att klä sig och varmköra hojen - sen är det bara jag och mitt intresse från första sekund, mer effektivt går nog inte att utnyttja tiden. Vad du är gör sälj inte din hoj - den är värd allt det kostar och mer därtill de (få?) timmar du använder den. Se bara till att teckna en högre livförsäkring, ifall att... Kör sedan med bästa tänkbara omdöme (behöver inte vara samma som försiktigt) - tänk på att du har ett ansvar.

Jag vill förresten tipsa alla som läser detta att se över försäkringsskyddet - en kompletterande olycksfall/livförsäkring kan vara bra att ha ifall olyckan är framme - om du redan har en: kontrollera vad som gäller vid mc-körning och vem som är förmånstagare.

Avslutningsvis: att bli förälder kan vara en jobbig omställning, ibland är det tungt och besvärligt och tröttsamt - men det finns få saker som är så belönande; det är det bästa som finns!

Sälj inte mc´n.
Blir nog inte lika mycket hojåkande och frugan gnäller mer än vanligt när du åker iväg men detär skönt att ge sig av ut och få lite lugn och ro. Och tid till mc fins det ju alltid. :)

Fick en son hösten 2003 och köpte två hojar under sommaren 2004.

Ska bara övertala henne om att en minimoto är nödvändig också... :gnissla

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...