Blir vi många nya i årets R 600?

Olof Eriksson skrev:
Man är inte rädd att det ska släppa på något däck. .

Så kanske många behöver nya däck för att åka fortare i R600, men det handlar kanske inte om prestandan i däcken utan prestandan hos föraren. .


Sen är det ju lite skillnad att slira runt lite i 80 pinnar jämmfört med att i 160-180 på falkens baksida ligga med knät i backen och gräset slår i armbågen. Då är det inte så kul om du känner arslet börja försvinna :crash

Självklart är det föraren som bestämer utgången på ditt äventyr, det här är Rookie räjsing :fyllisar

trött björn
 
björn.e skrev:
Sen är det ju lite skillnad att slira runt lite i 80 pinnar jämmfört med att i 160-180 på falkens baksida ligga med knät i backen och gräset slår i armbågen. Då är det inte så kul om du känner arslet börja försvinna :crash

Självklart är det föraren som bestämer utgången på ditt äventyr, det här är Rookie räjsing :fyllisar

trött björn
5712026cb2e47e60b83e39e65f66a6b3.jpg


(tänkte bara snöra in den men den kanske behöver en förklaring också. Det är i slutet av långrakan på midlanda. Det går nästan 200km/h med den cykeln innan inbromsning och det där är typ halvvägs genom inbromsningen [med en lätt cykel bromsar man mycket senare])

Det var det om däcken då. :tummenupp
Sen blir det spännande och se om det är så svårt att åka RR som folk vill att man ska tro :)

Bonusbild: (detta är innan chikanen på midlanda, börjat på fyrans växel borde va nånstans runt 160km/h? Innan inbromsningen dvs)
8edcb79148fef95a35ccc2ef66958a4b.jpg
 
Last edited:
Jag pratade med Per Björk (motardförare) på B-racet i Linköping i höstas. Det var hans första RR-tävling och han gjorde riktigt bra ifrån sig. Han sa att det var lite ovant för att det gick så fort jämfört med motarden. Kommer man från supermotard, cross eller dyl har man ju en stor fördel mot rookieåkare som åkt lite gata innan.
 
Olof Eriksson skrev:
5712026cb2e47e60b83e39e65f66a6b3.jpg


(tänkte bara snöra in den men den kanske behöver en förklaring också. Det är i slutet av långrakan på midlanda. Det går nästan 200km/h med den cykeln innan inbromsning och det där är typ halvvägs genom inbromsningen [med en lätt cykel bromsar man mycket senare])

Det var det om däcken då. :tummenupp
Sen blir det spännande och se om det är så svårt att åka RR som folk vill att man ska tro :)

Bonusbild: (detta är innan chikanen på midlanda, börjat på fyrans växel borde va nånstans runt 160km/h? Innan inbromsningen dvs)
8edcb79148fef95a35ccc2ef66958a4b.jpg
Vad ska du åka för hoj i rokie 600?
 
varvalätt skrev:
Tack! är nog lite trött.
Den kommer vara orangefärgad som förra året! Finns en bild på RR-profilen också!

Ni som åker R600 och inte har bild tycker jag ska lägga upp det, så man ser vilka ni är :)
 
Martin skrev:
Kommer man från supermotard, cross eller dyl har man ju en stor fördel mot rookieåkare som åkt lite gata innan.


Har du inte lärt dig att man inte ska avslöja hemlig information? :fatta!

Nu kommer ju Olof att ta med alla sina motardkompisar till R600 så blir vi frånkörda allihopa sedan. :4skrika
 
Martin skrev:
Jag pratade med Per Björk (motardförare) på B-racet i Linköping i höstas. Det var hans första RR-tävling och han gjorde riktigt bra ifrån sig. Han sa att det var lite ovant för att det gick så fort jämfört med motarden. Kommer man från supermotard, cross eller dyl har man ju en stor fördel mot rookieåkare som åkt lite gata innan.
Jag känner inte igen namnet, har han åkt Open eller? (Openkillarna har man ju inte koll på när man åker 450 :P)
 
Olof Eriksson skrev:
Den kommer vara orangefärgad som förra året! Finns en bild på RR-profilen också!

Ni som åker R600 och inte har bild tycker jag ska lägga upp det, så man ser vilka ni är :)
Ska lägga in en bild snart, Är lite svårt med dom man har på grund av kvalite´n. Kanske kan göra om dom så man får dit en men är inte så bra på datorer . Guppe som man är :argpådato
 
Back
Top