Blir tvungen att ha hojen ute på nätterna =( den eviga frågan "larm"

Göran skrev:
Kul att höra. När tror du att du får ditt?
Jag skulle mycket gärna komma förbi och titta på det när du har fått det.

Vet du om de sitter någon LED på larmet ?
Det känns lite fel att montera ett larm som inte visar att det är aktiverat för de klåfingriga som går förbi.

Köpte du till rörelsesensorn ?

Vet ej när jag får larmet, men jag har varit i kontakt med det här företaget förr så jag tror inte de blåser mig. 35$ skulle frakten kosta så den borde dyka upp inom två veckor.

Du har rätt angående LED´n. Det verkar tyvärr inte finnas någon. Det fanns på deras förra larm.
Beställde även rörelsedetektorn och den varnar ganska bra klåfingringa.

korvgubbe skrev:
Jag ska beställa åt minst en kompis ett larm från Ebay. Pratade med en kille här på SH som köpt därifrån och han var nöjd..

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=25643&item=7901281077&rd=1&ssPageName=WDVW

[Edit 1: ]För er som är som är skeptiska mot Ebay:
Statistik för hur säljaren betett sig
http://cgi2.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=maverickguo

Larmet har fjärr, tiltskydd, startspärr, skydd mot tjuvkoppling, överfallslarm m.m.
Kostar lite drygt 600kr...

Fler som vill vara me dock beställa och dela på frakten alltså?

Vad kostar frakten? är det en summa på typ 5 larm eller är det en fraktsumma per larm?

ksaarinen skrev:
http://www.vikinglift.se/startsida_xena.html

skivbromslås med inbyggt larm
men jag vet inte hur bra dom funkar

Jag har en sådan modell till mitt Monster i Turin, här finns det många klåpare. Tycker det funkar bra och är enkelt att använda. Nackdelen är att du måste vara snabb på att låsa upp det, annars sätter larmet igång och tjuter rätt fint. Tycker kombinationen av skivlås och larm är bra då skivlåset är lätt att ta med sig oftast.

Har itne orkat läsa hela tråden, men på första länken finns det ett larm som har
"* Motorstart, lokalisering, anti-rån funktion". Det innebär väl att den larmar om man startar, och inte att man kan starta med den.... Hade varit jävligt cool att ha en startknapp på fjärrkontroll. Finns ju att fixa till bilar. Finns det till mc oxå? och i så fall, var hitta?

Det finns en hel del larm som kan starta motorn "remote". Om detta larm hade det eller inte orkar jag inte kolla

På vissa av dessa kan man även åka iväg utan att ha satt i nyckeln. om man då inte har låst styrlåset förstås.....

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2