Blir tvingad att följa med och rida idag...

ähhh, har åkt uppe på en häst en gång och då trodde jag att det var mina sista minuter.... :död

Phew nu kom jag hem.. Det var skit...... jobbigt?

Fan va stora dom är, det var ju hur långt ner som helst. Men det var ganska ok, när man väl litar på djuret känns det inte lika farligt. Fast ett tillfälle i skogen så var det ett brant berg med mossa och geggamojja som hästen fick svårt att gå på, det var fan skitläskigt.. Och hela tiden tänkte jag på vad man skulle göra om hästen plötsligt fick för sig att springa några mil med mig på ryggen... Ingen offknapp lixsom... =)

Men det var kul, alla borde prova. Men för mig är det första och sista gången...

Det enda jag tänkte på när vi travade på grusvägen var hur skönt det skulle vara att köra hoj där, skitsköna vägar för en grussmiskare...

Fick en pungkross också, hästen bromsade utan förvarning och nötterna blev aningen tillplattade... det var ingen höjdare... Man ska nog vara tjej för att rida, efter det kunde jag inte tänka på annat än att snart kanske han stannar igen... läskigt....

Och fan va fysiskt jobbigt det var i benen när den travade... Fy helvete!!!

Men nu ska jag koppla av med en kall bira i soffan, vi hörs...

/Zana

Glömde givetvis kameran hemma så inga bilder, tyvärr.... =(

Jonne_boy skrev:
Ska dit med flickvännen (älsklingen) och rida på hennes andra älskling (hästen),, men när man kommer tillbaka hem så vet man inte vem som rider på vem längre!

Har du en hästbrud.. hehe.. Hon har ganska fina lårmuskler va? Helt sjukt jobbigt att rida... kunde jag aldrig föreställa mig innan.............. :kocko

EBS skrev:
Det är FAKTISKT kul att rida. Inte lika roligt som att köra hoj. Men det är kul. :) Dock känns det som om det är fullkommligt livsfarligt första gången hästen börjar trava eller gallopera. Det är som att gasa på med hojen, fast du tänker dig att hela marken plötsligen förvandlas till en åker som är knögglig och hård. Lägg sedan till att du kan hålla i dig i nått som känns lika starkt som ett par skosnören. :skrämd

Men det är kul. ;)

Precis, tycker dom borde sy fast riktiga säten på ryggen... Och kanske montera styre... Och sist men inte minst ett fyrpunktsbälte... Sen kanske jag hoppar upp på en hästrygg igen.... :gnissla

EBS skrev:
Det är FAKTISKT kul att rida. Inte lika roligt som att köra hoj. Men det är kul. :) Dock känns det som om det är fullkommligt livsfarligt första gången hästen börjar trava eller gallopera. Det är som att gasa på med hojen, fast du tänker dig att hela marken plötsligen förvandlas till en åker som är knögglig och hård. Lägg sedan till att du kan hålla i dig i nått som känns lika starkt som ett par skosnören. :skrämd

Men det är kul. ;)

Precis, tycker dom borde sy fast riktiga säten på ryggen... Och kanske montera styre... Och sist men inte minst ett fyrpunktsbälte... Sen kanske jag hoppar upp på en hästrygg igen.... :gnissla

[Fick en pungkross också, hästen bromsade utan förvarning och nötterna blev aningen tillplattade... det var ingen höjdare... Man ska nog vara tjej för att rida, efter det kunde jag inte tänka på annat än att snart kanske han stannar igen... läskigt....

Du undrar inte lite över din tjejs mening med dagens aktiviteter... :yoparty

EBS skrev:

Men det är kul. ;)

Äh... det är ju underbart med ridning... jag njuter hejdlöst varje gång jag blir riden! :tungan

Eller damer med ridbyxor....mmm... o piska... :kär :dummer

XXXXX skrev:
[Fick en pungkross också, hästen bromsade utan förvarning och nötterna blev aningen tillplattade... det var ingen höjdare... Man ska nog vara tjej för att rida, efter det kunde jag inte tänka på annat än att snart kanske han stannar igen... läskigt....

Du undrar inte lite över din tjejs mening med dagens aktiviteter... :yoparty

Hmm... Vad jag vet har vi inget otalt.... Kanske.......... :tungan

K-Micke skrev:
Jo men visst lutar dom lite inåt i kurvorna?
Inte kränger som en bil alltså.
Det borde alltså vara möjligt att lägga ett knäskrap på en häst.

I Barrel Racing kan du säkerligen få fotskrap iaf!
Full fart runt tunnor :)

Bifogat

• barrelLanceGraves_small.jpg
    barrelLanceGraves_small.jpg
    23.5 KB · Visningar: 14
Last edited:
Barrel race är ASKUL att rida.. Det går undan kan jag ju säga... Adrenalinet pumpar rejält kan jag lova.. Vill göra det fler gånger...

Zana skrev:
Hoppas det är kul. Kanske som att åka motorcykel, hmm...

Det känns jävligt läskigt iallafall...

Wish me luck.

Det är skitkul att rida :tummenupp Jag rider själv på Islandshäst!

Zana skrev:
Har du en hästbrud.. hehe.. Hon har ganska fina lårmuskler va? Helt sjukt jobbigt att rida... kunde jag aldrig föreställa mig innan.............. :kocko
En aning =P

jo,, det är jobbigt att rida, nästan lika jobbigt som det är att åka hoj riktigt fort på bana =)

The_FacultyGirl skrev:
I Barrel Racing kan du säkerligen få fotskrap iaf!
Full fart runt tunnor :)

Coolt! Det där ska jag börja med endera dagen! :yoparty

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...