blir tokig snart

VFR800Fi är INTE trött, dessutom en härlig blandning av V-Twin & radfyra..KÖP!

Jo, jämför vad du får för samma pengar så är det ett trött touringlok som är fruktansvärt osmidigt.
Men det är klart, det är väl en smidig raket jämfört med en tio år gammal Fireblade.
För 65K skulle jag köpa det modernaste och sportigaste som finns, det har gått ett par ZX-6R/CBR600RR -05 för de pengarna den senaste tiden.

Jo, jämför vad du får för samma pengar så är det ett trött touringlok som är fruktansvärt osmidigt.
Men det är klart, det är väl en smidig raket jämfört med en tio år gammal Fireblade.
För 65K skulle jag köpa det modernaste och sportigaste som finns, det har gått ett par ZX-6R/CBR600RR -05 för de pengarna den senaste tiden.

...................zzzzzzzzzzzzzz

Last edited:

Nja, trött touringlok skulle jag nog inte kalla den. Det finns en kille som kör en Silverfägad VTR på Barkarbyträffarna, han kör ifrån varenda 600cc på rakan. Jag var tvungen och fråga om han hade trimmat den, Men det enda som var gjort på den var ett slipon. Däremot är kraften helt linjär dvs. den saknar effektpuckel, vilket jag inte är helt säker på att det passar mig.

Nja, trött touringlok skulle jag nog inte kalla den. Det finns en kille som kör en Silverfägad VTR på Barkarbyträffarna, han kör ifrån varenda 600cc på rakan. Jag var tvungen och fråga om han hade trimmat den, Men det enda som var gjort på den var ett slipon. Däremot är kraften helt linjär dvs. den saknar effektpuckel, vilket jag inte är helt säker på att det passar mig.

VTR != VFR

Nästan alla kan köra fort rakt fram... frågan är väl hur du själv brukar köra? Föredrar du att kunna köra på bana tex?!? då kanske inte en VFR e världens roligaste hoj ?!:va Kör du mest "gubb" körning alá karavan i 70 på 90 vägar kanske du kan köra ett lokomotiv men mer vrid än du någonsin kommer använda o sen vad händer när du vill busa till det på mindre vägar?!... men sen va det d där med budgeten oxå... CBR600RR-05 lät som ett bra tips enligt mig!

Jag hade en ZZR1400 i min grupp på Gelleråsen sist o han hänge inte med... men stor del hänger ju på den som kör...

Välj hoj efter hur du gillar/brukar köra!! Lycka till!:tummenupp

Upptäckte att alla förslag jag fick inte gjorde det lättare för mig att finna en hoj som JAG gillade!

Tänkte underlätta för DIG genom att dela med mig av det JAG lärde mig...

Men fortsätt fråga, du kommer få lika många förslag som det finns hojjar!

Varför inte uttrycka sig på detta sätt direkt istället :va

And the winnner is!!

Z 1000 orange

Tack för erat engagemang och goda råd. Jag tog till mig rådet att ta en funderare, hur jag använder hojen egentligen, Valet föll då på Z 1000

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT