Colony skrev:
jappjapp.. men så är det iallafall... sen har jag jobbat i flera år med så jag tar inte två versioner... bara att jag säger mer än jag sa först... men det är trevligt med mc folket... nån va det som tyckte att sånna som oss ska inte ha hoj? hmm... har man kört cross "tävlat" i hälten av mitt liv.. även kört rr lite förra och denna sommaren.. har man inte ett intresse då? för hojar.. kanske vill ha en nyare? tänkter inte ni så? sen om man har råd med det och vill lägga så mycket pengar så tycker jag att det är upp till en själv.. och inte andra att ORKA bry sig om vad man köper för hoj...
Helt borta i pallet? Inga flingor kvar i paketet?
Det är väl för faan ingen som har ifrågasatt valet av hoj som sådant!
Och givetvis lägger du de pengar du vill på din hoj (tipsen om billigare hojar var bara just tips för att ska kunna äta kakan utan att behöva skenförsäkra).
Vi ifrågasätter att du ska välja en hoj som du uppenbarligen inte anser dig ha råd med och sen lösa det ekonomiska genom att snylta på oss! Väx upp för faan eller stanna kvar bland mopederna!
Pappas lilla pojke som aldrig har haft några motgångar här i livet.
Har du alltid fått det du pekat på? Aldrig behövat kämpa för nånting?
Och ja, det är trevligt med mc-folket. Jättetrevligt! Bättre folk finns inte! (sug åt er ni som kännerigen er!)
Men jag räknar inte in folk med din inställning bland mc-folket! Ni hör till mopedfolket och ge faan i att kalla dig "del av mc-folket"

.
Du har fortfarande inte kommenterat mina förslag:
Vad är det för fel på en hoj med billig försäkring försedd med rätt kåpor?
(du skulle ju bara posa)
Vad är det för fel med mindre försäkringsomfattning?
(du skulle ju bara posa = minimal risk att du behöver helförsäkringen och du bor ju såvitt jag förstått på pappsens lantbruk = möjlighet att låsa in knarren)
Notera att dessa förslag var i allra högsta grad seriöst menade, ingenting annat, därför förväntar jag mig att du kommenterar dessa (oberoende av vad du tycker om mig i övrigt).
Tävlat cross halva livet? Kört lite rr förra och denna sommaren?
Sådana aktiviteter brukar normalt sett resultera i en hel del mognad och distans till tillvaron men tydligen inte i detta fallet.
Är du säker på att du inte har blandat ihop dessa aktiviteter med kappkörning med moped på de lokala stigarna i skogen?
Köp du din jävla ärrsexa och skenförsäkra men kom för fan inte hit och gnäll om du nekas ersättning i händelse av klotning.
Och ja, jag hoppas
verkligen att fb nekar ersättning. (detta ska inte tolkas som att jag hoppas att du går ikull, jag önskar inte nån att gå ikull även om mindre marksyningar är nyttiga för självbevarelsedriften)
(Och jag hoppas att du inte skadar dig själv eller nån annan om nån undrar)