Blir så ... trött på vissa trafikljus!

Suomalainen skrev:
Ljusen går inte bara på slingor i marken, de har någon slags fotoceller också. Släng på helljuset en bit innan så borde det gå bättre, iaf kvällstid...

NOPE!
Stora "jättebautamyten", det finns inga fotoceller i trafikljus!
Där du normalt sett drar igång helljuset för att flörta med de röd-och-gröna så har slingorna i marken redan "hittat" dig. Att detta funkar beror mest på att det är mindre trafik när det är mörkt och därför får du grönt snabbt... :tummenupp

Man kan också undvika alla stoppies över slingorna så går det bättre. Jag brukar rulla saaaakta över spåren i marken.

Skäggis skrev:
Det är ju olagligt att köra mot rött, men man måste ju. Snacka med kommunens trafikavdelning och säg att det inte funkar, det gjorde jag. Det måste ha blivit fixat eller nåt för nu funkar det.

Rödljuset vid Bernards konditori om man kommer från Barnarpsgatan och ska mot Atollen brukar strula för mej. Många gånger har man stått där o väntat o lika många gånger har man kört mot rött. Däremot om man stannar två hojjar bredvid varandra så brukar det funka kanon.

Det är den som brukar krångla, men nu har den funkat. Fast det kanske är för att jag alltid har haft med mej en hoj till? :confused: :D

Ugluk skrev:
:o

Jag hade ingen aning om att VV hade ett rymdprogram! ;)

Näh, skaffa er en gammelkawwa så slipper ni sådana problem. :D All den där vikten man släpar på ska ju vara bra till nåt.

En snabb fråga bara, går det inte på magnetslingor? Det har jag fått höra av polisen iallafall.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8