Blir så ... trött på vissa trafikljus!

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Undrar bara om det är nån mer som har samma problem.
Det har hänt flera gånger att trafikljusen inte slår om till grönt!
Igår stod jag på Norrviksleden i Sollentuna I flera minuter utan att det slog om till grönt! Inte en jäkla bil var i närheten :mad: !
Jag förstår att problemet är att "slingorna" i marken inte lyckas känna av min hojj, men vafan, jag kan ju inte stå där hela kvällen! Så då blir det att jag åker mot rött :rolleyes: .

Vad ska man göra? Ringa vägverket lr nått? Kan man bli tagen av polisen om man kör ändå?

/Niklas

Crazy Camel skrev:
Undrar bara om det är nån mer som har samma problem.
Det har hänt flera gånger att trafikljusen inte slår om till grönt!
Igår stod jag på Norrviksleden i Sollentuna I flera minuter utan att det slog om till grönt! Inte en jäkla bil var i närheten :mad: !
Jag förstår att problemet är att "slingorna" i marken inte lyckas känna av min hojj, men vafan, jag kan ju inte stå där hela kvällen! Så då blir det att jag åker mot rött :rolleyes: .

Vad ska man göra? Ringa vägverket lr nått? Kan man bli tagen av polisen om man kör ändå?

/Niklas

Det är ju olagligt att köra mot rött, men man måste ju. Snacka med kommunens trafikavdelning och säg att det inte funkar, det gjorde jag. Det måste ha blivit fixat eller nåt för nu funkar det. :fakta

Tackar för tipset! :tummenupp

Har fem stycken att klaga på så nu får dom nått att göra. :whip

Snabbe_jag skrev:
Kör inte mot rött det spelar ingen roll om ljuset är sönder kör du mot rött så kör du mot rött...

Har en kompis som råkade ut för det

Vad skulle du göra själv då??? Det är ju inte så att ljuset är sönder, den känner bara inte av mindre fordon. Man kan ju inte bara stå där om det inte kommer nån bil på en kvart?

"Dom kan sätta en gubbe på månen men fan inte göra ett "röljus" som funkar som det ska" Citat: min ädle far :bow

Om du står vid ett rödljus i typ fem minuter utan att det kommer trafik från nåt annat håll men det inte slår om, då kan man anta att trafiksignalen är ur funktion och då är det vägskyltarna som gäller.

Det är ju olagligt att köra mot rött, men man måste ju. Snacka med kommunens trafikavdelning och säg att det inte funkar, det gjorde jag. Det måste ha blivit fixat eller nåt för nu funkar det.

Rödljuset vid Bernards konditori om man kommer från Barnarpsgatan och ska mot Atollen brukar strula för mej. Många gånger har man stått där o väntat o lika många gånger har man kört mot rött. Däremot om man stannar två hojjar bredvid varandra så brukar det funka kanon.

Kör mot rött när du kollat att det är lungt.

Självklart kör man mot rött när trafikljusen tramsar, det gör väl alla? Vad gör man annars? Vänder och kör åt andra hållet?

Skäggis skrev:
Kör mot rött när du kollat att det är lungt.

Självklart kör man mot rött när trafikljusen tramsar, det gör väl alla? Vad gör man annars? Vänder och kör åt andra hållet?

jag brukar stänga av motorn och leda upp den på trottoaren och trycka på knappen och rusa över övergångsstället, då är man ju laglig iallafall och det är det ända viktiga!!

NOT! :fakta

Hehe, efter ett tag lär man sig vilka ljus som inte slår om och det måste se jävligt skumt ut när man ser mig swischande genom korsningar som visar rött... Muwwhhhaaaahhhaaaa!!!! :rock

Enkelt, hoppa av mc'n och led den förbi rödljuset. Det är inte olagligt att gå mot rött :fakta Frågade en polis och fick det som svar.

Tack Henrik

Bengan skrev:
Enkelt, hoppa av mc'n och led den förbi rödljuset. Det är inte olagligt att gå mot rött :fakta Frågade en polis och fick det som svar.

Haha, kul å se när långtradaren på 170 tom kommer rusande mot stackars Bengt med 200kg motorcykel mitt i korsningen.... SMACK!

Du var väl inte seriös?? :öl

Tack Henrik

Zana skrev:
Haha, kul å se när långtradaren på 170 tom kommer rusande mot stackars Bengt med 200kg motorcykel mitt i korsningen.... SMACK!

Du var väl inte seriös?? :öl

Självklart ska man alltid andvända omdömet och se till så att det är riskfritt när man springer runt med hojen på vägen :hej

Jo, jag var seriös

Pewo skrev:
"Dom kan sätta en gubbe på månen men fan inte göra ett "röljus" som funkar som det ska" Citat: min ädle far :bow
:o

Jag hade ingen aning om att VV hade ett rymdprogram! ;)

Näh, skaffa er en gammelkawwa så slipper ni sådana problem. :D All den där vikten man släpar på ska ju vara bra till nåt.

Ljusen går inte bara på slingor i marken, de har någon slags fotoceller också. Släng på helljuset en bit innan så borde det gå bättre, iaf kvällstid...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8