Blir så j*vla lack! Stöldförsök...

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Jobbade igår eftermiddag kl 14.00 till 21.00, kommer ut till hojen som står mitt i stan i princip utanför butikens skyltfönster. Upptäcker att nån jävla fis har försökt att tjuvstarta min retta!!!

Mitt på jävla ljusa dan! Samma gata som La Empanda.
Är det klokt eller?

Hela tändningslåset totalt sönderborrat med nån jävla skruvmejlsel....
Står där som ett fån och vet inte vad jag ska göra. Den kan ju inte stå där om ifall att pundarna kommer tillbaka senare med bättre verktyg och kanske släp.

Styrlåset är ju såklart i så den går inte att rulla mer än i små bågar.

Ringer min braa "fru" och Cornfed och de kommer till undsättning.
In med hojen i fruns frisörsalong som ligger på samma gata efter många om och men.

JAHA!? Vad gör man nu? hur fan ska jag få iväg cykeln då?

så jävla piss ........
Brott på ljusan dag är vanligare för folk som går förbi tror att han äger hojjen antagligen .....

Vad fan, grymt tråkigt. Tjuvjävlarna blir fräckare och fräckare. Jag har förresten gått förbi och beundrat din hoj många gånger.

Tjenare..

Ring o prata med Mitonga på måndag.. jag kommer inte ihåg om de fixar transporten av hojen, men de fixar säkert tändningslåset..

Transport i annat fall går med hyrsläp (200kr/dygn -statoil) och 4spännband.. Ställ den på stödet och spänn i samma riktning. Sätt en spännrem på andra sidan och spänn fast ordentligt.

Vi lyckades med det på det viset iallafall, 3-4pers lyfter enkelt upp en hojj på ett släp.

Har tyvärr ingen dragkrok på bilen annars hade jag ställt upp med släp osv..

(Ser din Retta varje dag och tanken på att de vågar försöka sno den där får ju en att fundera på var man har sin hoj säker... det är ju ingen bakgata vi snackar om precis.. vid busshållplats och allt! Jag lider med dig, hoppas du får ordning på det och tag på dem som gjorde det.. :fatta!

Tack för ert medlidande.....måste dock försöka få "loss" styrlåset på något sätt...kan man fortsätta där bovarna sluta? Så att man iallfall får styrlåset öppnat..svårt som fan att rulla den som den är nu :) Tips någon?

Kan man inte skruva loss hela tändningslås biten.. det brukar dom göra på racehojjarna.. frågan är bara hur man får loss den.

Antagligen måste den vara upplåst för att man ska kunna få loss den.

Talepajjsaren har väl en OEM manual så du kan se hur det sitter ihop om jag inte minns fel.

hör av dig om jag kan hjälpa till.

/KetogaN

Skit att inte folk kan hålla fingrarna i styr.

R1 manual kan du hitta här: http://www.bethman.net/r1forum/manuals.html
Där borde ju framgå hur man tar bort låset men det är nog som ketogan säger att det ska vara upplåst, förmodligen bara att ta framm stora borrmaskin. Eller kör förbi en låssmed när du harn på släpet änndå så kanske dom kan fixa det snyggt. En del av dom kan verkligen trolla upp lås.

Rogerr skrev:
Eller kör förbi en låssmed när du harn på släpet änndå så kanske dom kan fixa det snyggt. En del av dom kan verkligen trolla upp lås.

Undrar vad låssmeden säger när han kommer med en halvt uppbruten hoj på släp och vill ha hjälp att få upp låset... :rolleyes:

Tradigt som fan att asen varit på hojen, men dom fick iaf inte med sig den och det är ju huvudsaken! Det där fixar sig. :tummenupp

Efter ca. 1.5 timmes slit med hammare och en skruvmejsel och två brutna borrar fick vi igång Rettan. Nästa gång tar det bara en halvtimme men man kan glömma att bara tro att man kan vrida om den med en skruvmejsel på mindre tid.

Önskar lite att aset fått igång den och hade smällt strax utanför och slagit sig lite, sedan hade jag utövat lite Matrixeffekter på honom.

För några år sen fick en kompis sin blade sönderbruten i tändningslåset. För att komma därifrån tog vi en mejsel med fyrkantig klinga och dunkade ner i låset, sen vred vi om med en skiftnyckel. Tog ungefär 8 sekunder. Sensmoral: Använd ALLTID flera lås än tändningslåset. Gärna ett skivbromslås på var sida om bromsoket.

Ska minera den med min egen avföring så det blir obehagligt att ta på den...

Jag klarar min egen skit rätt bra iallafall...

Larm.
Enda retta (hihi finurligt va?)

Spyball för 3000:- sen tjuter det så fort någon rör hojen. Jag kan varmt rekomendera det. Dessutom slipper man småglin som tror att dom får "provsitta"

He He He, jag kom på en rolig grej. Köp en massa fiske krokar och räta ut dom sen. Sen tar du och gör ett annat sittunderlag som ser mjuk o skönt ut. Du får ta en mkt smal bräda o slå igenon dom uträtade fiske krokarna. Du lägger sen fällan på sadeln och trär försiktigt över sittunderlaget. När tjuven sen sätter sig på hojen och försker bryta upp den så får han en mkt obehaglig överraskning av sylvassa hullingar som tränger igenom sittunderlaget och hans byxor och slutligen hans r*v

:D :D :D :D

Jag hoppas att jag har gett dig en liten idé iaf. Jag har läst nå got liknande för länge sedan och kommer ej ihåg alla detaljer, men detta var främst avsett till att lura bil tjuven när han sätter sig i bilen och försöker med något liknande. Jag tänkte fixa ihop en liknande variant på min hoj tills jag fixar ett riktigt larm.

Tänk om en liten unge bestämmer sig för att provsitta den häftiga hojen som han drägglat över i flere veckor.. ajaj! nää, i en bil är det ju en annan sak då man måste bryta sig in.

Jag tycker du ska låta bli sånt på hojen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman