Blir ni emotionellt påverkade?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Filmen handlar om vårdslöshet i trafik. Tänkte bara höra hur ni känner angående filmen, jag gissar på att det är en propaganda film från den Engelska staten. Anledningen till att jag visar detta är väl att det finns stor risk medvetenhet på detta forum.

Vill bara få höra vad ni tycker, givetvis är man ju ännu mera utsatt på en motorcykel.

http://www.youtube.com/watch?v=RTaZX3NEkRk&feature=player_embedded

[YOUTUBE-ID]RTaZX3NEkRk[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
Bra film, borde göras mer av denna typ. Man glömmer lätt bort att tänka efter före.

Yes. Ett inslag som är väldigt påverkande är ju att man inte bara riskerar sitt eget liv, vilket man kan tro. Jävla bebis och småbarn som vill att sina föräldrar ska vakna.

Sitter man & skriver sms när man kör bil så riskerar man inte bara sitt utan andras liv, detta ser man folk göra varje dag, kanske dom personerna skulle lära sig något av denna film.

Måste visa denna för sambon så hon förstår varför jag alltid vill köra.
Skämt åsido, Hemsk film, tyvärr stämmer varje sekund, jag har själv vaknat upp riktigt hårt i bilen efter aktiv MC körning, från mobil i handen till headset samt sms rör jag inte när jag kör.

Ja, hur är det i Sverige idag. Det har ju varit tillåtet förut? Har det blivit nån lag i Sverige som förbjuder mobilanvändning utan handsfri. Precis som i många andra länder.

För egen del höll jag i bil på med att söka efter ett nummer på mobilen.
När jag höll på att köra in i bilen framför. Som saktat in för det blivit kö.

Efter det har min mobilanvändning i bil blivit starkt anpassad. Efter trafiken.
Jag svarar inte om nån ringer. Om jag inte är i stort sett ensam på vägen.

Och på hoj är det alltid kolla efteråt vilka som ringt.

Jag har åkt ambulans(helikopter) tillräckligt många gånger, både själv och med anhöriga, för att både känna igen mig, och få en klump i magen av insikten att den gången det går åt helvete så går det förbannat fort. Många gånger är det på väg att byggas upp, men kedjan av händelser som leder fram till en olycka bryts, och ovetande fortsätter livet som vanligt. Men ibland går det hela vägen, ett sista ögonblick av ouppmärksamhet, en nysning, du råkar timea in älgen osv. Man vill nog inte veta hur många gånger man har gått nästan hela vägen, men klarat sig.

Sen tror jag att en sån här produktion förhindrar otroligt många fler olyckor än höjda bötesbelopp!

Ja, hur är det i Sverige idag. Det har ju varit tillåtet förut? Har det blivit nån lag i Sverige som förbjuder mobilanvändning utan handsfri. Precis som i många andra länder.

För egen del höll jag i bil på med att söka efter ett nummer på mobilen.
När jag höll på att köra in i bilen framför. Som saktat in för det blivit kö.

Efter det har min mobilanvändning i bil blivit starkt anpassad. Efter trafiken.
Jag svarar inte om nån ringer. Om jag inte är i stort sett ensam på vägen.

Och på hoj är det alltid kolla efteråt vilka som ringt.

Finns ingen lag som säger att man inte får använda en mobiltelefon medans man kör i Sverige. Till skillnad från andra länder, Tyskland, Schweiz där man måste enligt lag ha hands free.

Dock kan du bli dömd för vårdslöshet i trafik.

Ja, jag blir absolut emotionellt påverkad av filmen. Får en stor klump i magen och starka olustkänslor. Tror faktiskt att sådana här filmer (trots att man vet att det är "propaganda") kan göra mycket nytta, även om allt vara arrangerat var det ett väldigt trovärdigt scenario.

sådana här filmer som är "producerade" känner jag noll och ingenting av, men googlar man å ser en värklig händelse (bild/film) då knyter det sig direkt i magen på en.

• Gilla
Reaktioner: K B
sådana här filmer som är "producerade" känner jag noll och ingenting av, men googlar man å ser en värklig händelse (bild/film) då knyter det sig direkt i magen på en.

Håller delvis med, men samtidigt är det inte så svårt att tänka ett steg längre, nämligen att liknande saker faktiskt händer i verkligheten varje dag.

Håller delvis med, men samtidigt är det inte så svårt att tänka ett steg längre, nämligen att liknande saker faktiskt händer i verkligheten varje dag.

absolut men nu var frågan om man påverkades kännslomässigt eller ej.

Hmm det får mig att tänka på va syrran berättade häromdagen...en av hennes kompisar skulle hämta sin polares flickvän och köra hem henne..dom kom presic ut ur valetta när dom smällde...killen vaknar upp med hans polares flickväns överkropp i sitt knä.....snacka om ångest......
vet dock inte om han smsade eller nått...

Ja, och vad är det som säger att man inte kan påverkas känslomässigt av filmen när den får en att tänka på att detta händer i verkligheten hela tiden?

jag är rätt avtrubbad när man ser något som inte är verkligt men man vet ändå att de kan hända.. så jag reagerar ej på det, ja må va konstig osv men jag känner inget annat än att man bör tänka sig för inget mer..

men hade de vart bilder från en riktig olycka å man så en riktig händels så reagerar jag på det och min mage vänder sig ut å in å man tänker efter 2 gånger nästa gång tills man glömt å bombar på som vanligt igen..

ja jag kanske är ett pucko men jag tror många funka som mig..

Hur kom den tredje bilen på fel sida :va

Visst man brukar svänga dit man kollar men... :va

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back