Blir man nå glad???

Iofs har jag bara på senare år ägt en R6 samt två R1:or så man kanske klassas som posör, men jag har aldrig sagt något elakt om andras hojar och tänker aldrig göra det heller.

Tycker man om att köra hoj så ska det väl inte spela så stor roll vad man kör eller? :crash

Btw snygg Kawwa :tummenupp

Hellre fjollhoj än ingen hoj, jag har fått höra liknande saker om min hoj, men jag är inte den som tar åt mig o dessutom så har vi haft många trevliga mil tillsammans i år.

Kan förstå att du blev sur...

Har oxå fått höra att "bara en 600:a", Han kan ju inte köra osv..
Av folk som varken åkt med mig, eller har hoj själva..
Det är bara skratta åt dom..

Sen vad många har svårt att fatta är det som Oljekyld tar upp..

Det gäller att kunna köra oxå!

Och efter 2 sommrar och dryga 3000mil klarar jag inte av min CBR600 fullt ut....

/Nichlas

Kan förstå att du blev sur...

Har oxå fått höra att "bara en 600:a", Han kan ju inte köra osv..
Av folk som varken åkt med mig, eller har hoj själva..
Det är bara skratta åt dom..

Sen vad många har svårt att fatta är det som Oljekyld tar upp..

Det gäller att kunna köra oxå!

Och efter 2 sommrar och dryga 3000mil klarar jag inte av min CBR600 fullt ut....

/Nichlas

Silwer skrev:
jo men det är ju helsant, 600or köper man bara för att man inte kan köra........så det så.

Ööööh :confused: Tänk om en kille på en 250 kör dubbelt så snabbt som en med R1 (Nej jag pratar inte om topphastigheten :D )

Taet inte så hårt zr7an e ju ball, en helpipa ett krossstyre och en rundlyckta senare så har du ju en skysst streetfighter!. :tummenupp

Last edited:
Det är som alla nervärderande komentarer som man får bara för att man kör 125a (och därför inte kan något om hojar...?)
Vem tycker att Rossi är eller var fjollig när han körde 125a??
Det är ju sant att man kanske inte har samma vana som alla 25-30åringar här.
Jag tycker att man ska kunna lyssna på "oss"(om man nu ska kalla oss för nån ras...) utan att tjura.
Hur många av alla "dom-där" storhojs-killarna kunde knäskrapa när dom var 16???;)

jag skrapade knäna väldigt ofta då, fast inte riktigt på det sätt du menar:-)
våldsam framfart på offroad 125a och avlaggda gammla crossbakelit däck hade den effekten.

Ge fanskapet en smäll skulle ja gjort.. fan... hatar nä oinsatta människor talar omm nåt de inte hajjar... Mcn fungerar väl för ändamåletsom tänkt?
Men du.. om ett par år köper du väl upp dej lite...? ... *fniss*
Närå.. skitfin hoj.. grattis!

Var ju tänkt så... Uppköp... Men just nu får man se till ekonomin...
Pengarna till hojen hade jag ju, men som sagt innan i ett inlägg, försäkringspriserna är ju hutlösa. Det var det som drog ner på hästkrafterna... Men som sagt innan i denna tråd, först ska jag ta och lära mig köra hoj riktigt bra... Sedan är drömmen en riktig gatracer. Tror samtidigt att det skulle bli för farligt för både mig och alla mottraffikanter om jag som färsking kom glidande på nå 180 hästars monster... *ler*

Men vadå, det är väl en 750?

Efter 3 sesonger har jag fortfarande bara hälften så mycket hästar som du :rodnar
Skulle jag börjat på en sån best (och inte min gsx400f -82) hade jag kanske inte suttit här idag :crash

loop skrev:
Här går man och köper sig sin första MC och är superlycklig... Tro fan att nån dum jävel måste klaga... :finger Första som man hör (på omvägar) är : He he! Vilken Fjollhoj!
Min följdfråga på detta: Vad kör du då???
Svar: Ehhhh, jag har ingen hoj... :crash
Tycker själv det är en alldeles lagom hoj att börja övningsköra på... Sen får man ju alltid se vad framtiden utvisar...

Inte många som har råd att tjacka en sån där fin hoj som FÖRSTA hoj lioxm..... du ska nog va glad Min första vägmaskin va en Yamaha TDM 850. Det va perfekt att få lite sadeltid med.

Angående det här med krashar, faktum kvarstår, alla som är något sånär duktiga på att köra har nån gång krashat. Spelat typ ingen roll vem du frågar, alla gamla rävar har krashat nån gång, alla nya MC-förare har antingen krashat eller kommer att göra det :P It's inevitable!

Såna som klankar ner på andras cyklar och inte ens har båge eller lappen är LUFT helt enkelt :D

Det viktigaste är ju ändå att man har någon form av hoj än ingen alls. Det är ju att köra som är det roliga...

Sen är det ju kul att synas också :o men det kan man göra genom att höras (insatser är för mesar helt enkelt :cool:)

loop skrev:
Här går man och köper sig sin första MC och är superlycklig... Tro fan att nån dum jävel måste klaga... :finger Första som man hör (på omvägar) är : He he! Vilken Fjollhoj!
Min följdfråga på detta: Vad kör du då???
Svar: Ehhhh, jag har ingen hoj... :crash
Tycker själv det är en alldeles lagom hoj att börja övningsköra på... Sen får man ju alltid se vad framtiden utvisar...

Vad hände förestän med din intällning till HD, för några år sedan var du ju förespråkare av hasch-traktorer?. Har du mognat och insätt att riktiga hojar inte byggs i staterna?. :D

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back