Blir man dum i huvudet av racing?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
”Certainly she is beautiful and that's why I chose her.”

Max Biaggi om sin flickvän Miss Italy.

Dråpligt att fälla en sådan kommentar i en intervju. Kanske typiskt italienskt? Eller ett utslag av att den som tillbringar sitt yrkesliv med hjälm på huvudet inte är typen som har så stort behov av intellektuell stimulans?

http://www.superbikeplanet.com/2009/Feb/090223maxbinterview.htm

Bifogat

• missItalia01.jpg
    missItalia01.jpg
    156.2 KB · Visningar: 199
Med hela den frågan och svaret så kan man nog se att han sa så med glimten i ögat åt reporterns fråga eftersom han själv skrattade åt det.

Q. Final question Max. Your girlfriend, Eleonora Pedron, is a former Miss Italy and starlet. Her picture is the on computers desktops of men all over the world. There are fan sites devoted to her. How do you deal with that, or don't you even think about it?

A. Certainly she is beautiful and that's why I chose her. But, in answer to your question, Dean, I will say this: sometimes, at night, I wake up and I look over at her and then I think, 'Life is really good' you know? (Laughs)

vacker kan ju betyda flera saker....

Jag valde min sambo dels för at hon va snygg jag ville ju bara ligga just då:hihi

sen att hon va bra va ju ett plus så behåll henne :tuttar

men visst lite dummare blir man säkert med hjälmen på sig för mycket :D :D

Hmm, hela intervjun är ju full av konstig engelska från Max' sida, det är typiskt italienskt skulle jag vilja säga. Han kan lika gärna ha menat att det var därför han lade märke till henne eller valde att stöta på henne, inte att han därför valde att bli sambo med henne enbart på den grunden.

Efter att ha läst hela intervjun tycker jag det är omöjligt att nitiskt tolka varje mening/ord för sig.

Finns ett Ryskt ordspråk som är nått i stil med ~ "Jag älskar henne inte för att hon är vacker utan jag älskar henne vacker".

Vet inte om jag minns det exakt rätt. Men nått i stil med det. Betyder iaf att den man älskar tycker man blir vacker.

Allt han sa var att han valde henne för att Biaggi tyckte hon var vacker samt att han om nätterna var lycklig att han henne bredvid sig.
Sen hur man från det drar kopplingen till att någon är dum i huvudet får nog Nyteknik förklara. Mig veterligen har ju Nyteknik också kört racing..

Finns ett Ryskt ordspråk som är nått i stil med ~ "Jag älskar henne inte för att hon är vacker utan jag älskar henne vacker".

Vet inte om jag minns det exakt rätt. Men nått i stil med det. Betyder iaf att den man älskar tycker man blir vacker.

Om det var ett ryskt uttryck, så stod det väl helt säkert: "...då super jag henne vacker!"

Hmm, hela intervjun är ju full av konstig engelska från Max' sida, det är typiskt italienskt skulle jag vilja säga. Han kan lika gärna ha menat att det var därför han lade märke till henne eller valde att stöta på henne, inte att han därför valde att bli sambo med henne enbart på den grunden.

Efter att ha läst hela intervjun tycker jag det är omöjligt att nitiskt tolka varje mening/ord för sig.
Jag är inte så säker på att han menar något annat än vad han sade. F1- och MotoGP-förare har de ju påfallande ofta "paraplyflickor" vid sin sida även vid sidan av banan.

Bifogat

• Honda grid girls.jpg
    Honda grid girls.jpg
    112.2 KB · Visningar: 104
Jag är inte så säker på att han menar något annat än vad han sade. F1- och MotoGP-förare har de ju påfallande ofta "paraplyflickor" vid sin sida även vid sidan av banan.
och bara för att någon är papraplyflicka betyder det att hon inte har nåt i huvet?

Man blir väl rätt ofta ihop med folk som rör sig i samma kretsar, en förutsättning för att träffa någon är att man just träffar dem... ja så länge det inte rör sig om en postorderfru.

Finns fall som tex Bautista som har sina storasyrror som paraplytjejjer. Så inte konstigt ibland om dom träffas vid sidan av banan med då! ;)

På banan med ena syrran.
26da8.jpg

Hemma och firar jul med alla syrrorna.
2006_Alvaro_y_Sus_Hermanas.jpg

Allt han sa var att han valde henne för att Biaggi tyckte hon var vacker samt att han om nätterna var lycklig att han henne bredvid sig.
Sen hur man från det drar kopplingen till att någon är dum i huvudet får nog Nyteknik förklara. Mig veterligen har ju Nyteknik också kört racing..

Haha, nu garvade jag läppen av mig igen... Den får trådstartarn bjuda på.:)

:va :va :va
Hon va inge snygg
Max e inte snabb
Dum i huvet vet vi inget om
Men visst har han haft hjälmen på sig länge
:confused: :confused: :confused: :confused:

Mig veterligen har ju Nyteknik också kört racing..
Absolut. Racing är skitkul. Men jag har inte hjälm på huvudet när jag arbetar.

Har många racingförare fått den mesta av sin begåvning där den behövs för att man ska kunna köra riktigt riktigt fort? Och inte så mycket där den behövs om man ska tänka? Om man tycker om problemlösning och tänkande, så borde det ju till slut blir förbannat tråkigt att tillbringa dag efter dag efter dag...med hjälm på huvudet.

Bifogat

• drbiaggi.jpg
    drbiaggi.jpg
    33.4 KB · Visningar: 886
Last edited:

Har många racingförare fått den mesta av sin begåvning där den behövs för att man ska kunna köra riktigt riktigt fort? Och inte så mycket där den behövs om man ska tänka? Om man tycker om problemlösning och tänkande, så borde det ju till slut blir förbannat tråkigt att tillbringa dag efter dag efter dag...med hjälm på huvudet.

Att köra fortare är väl problemlösning om nåt??? Och att sen att kunna göra det, samtidigt som man brottas med skäck och panik är väl än mer imponerande (Fast det senare kanske bara gäller en medelmåtta som jag???)

Att inte vara/välja att inte vara intellektuell är ju inte lika med att vara "dum i huvudet"...snarare en intressefråga.

Men så fort man väljer racing som yrke så blir man dummare? Eller vad menar du nu?
Begåvning är ju knappast en fast summa av 100 som man delar i olika kakor, utan en del har 60 och andra har 300 i sin kaka. Vilket innebär att det är fullt möjligt att vara kärnfysiker samtidigt som man är jävligt snabb på banan.

Fast jag är beredd att hålla med dig, du var snabbare än mig på karlskoga, dumma dig :tungan

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!