Blir ju en lätt mc om man sköter sig, vilken då?

RS125 = Underbar fart dock ser den förjävligt ut, samt att det är en två taktare.

YZF R125 = Ser fin ut, lik sina bröder R1 och R6, dock inte lika snabb - men du lär inte behöva så pass mycket fart för att imponera på brudarna.

Aprilia SX 125 = Motard, ser hyfsad ut dock vet jag inte mycket om farten på den, 2 takt.

Aprilia MX 125 = Motard den med, ser likadan ut som SX i princip, dock har den annorlunda däck - googla så ser du. Offroad. Också två takt.

Mito = Ser ful ut, dock är den strypt precis såsom RS (har jag för mig). Så visst kan man få mer kraft ut ur den, dock anser jag att utseendet är viktigare - iallafall när det inte är så stor skillnad på top farten mellan hojarna.

kan väl hålla med om att RS inte är snygg, men mito designen har ju den vrålsnygga ducati stuket :Bugar
men alla tycker vi olika och de är väl skönt de... :glömdet
 
Ja tycker man en Ducati 916 är ful så är det nog dags att fundera lite om det är traktorer man gillar bättre än sporthojar.

Dock skulle jag hellre välja en Aprillia det käns en aning säkrare just när det gäller delar och att märket ändå idag anses ok byggmässigt, det är alltid en liten fråga om det kring Cagivorna.
 
Ja tycker man en Ducati 916 är ful så är det nog dags att fundera lite om det är traktorer man gillar bättre än sporthojar.

Dock skulle jag hellre välja en Aprillia det käns en aning säkrare just när det gäller delar och att märket ändå idag anses ok byggmässigt, det är alltid en liten fråga om det kring Cagivorna.

Delar är inget problem. Mito mondo i England kan fixa fram varenda liten del och är väldigt serviceminded. Snabb frakt med.

RS125 = Underbar fart dock ser den förjävligt ut, samt att det är en två taktare.

YZF R125 = Ser fin ut, lik sina bröder R1 och R6, dock inte lika snabb - men du lär inte behöva så pass mycket fart för att imponera på brudarna.

Aprilia SX 125 = Motard, ser hyfsad ut dock vet jag inte mycket om farten på den, 2 takt.

Aprilia MX 125 = Motard den med, ser likadan ut som SX i princip, dock har den annorlunda däck - googla så ser du. Offroad. Också två takt.

Mito = Ser ful ut, dock är den strypt precis såsom RS (har jag för mig). Så visst kan man få mer kraft ut ur den, dock anser jag att utseendet är viktigare - iallafall när det inte är så stor skillnad på top farten mellan hojarna.

Mjo, smaken är som baken. Miton är enligt mig en av de snyggaste 125:orna. Sen kör man inte hoj för att impa på brudarna utan för att det är kul.
 
Last edited:
yeah men jag har ingen egen budget är lite av en bortskämd unge men inte för spoiled jag får vad jag förtjänar

:Bugar

det är är så bortskämd, får vad du förtjänar. en 125a för att du kommer in på ett gymnasium, man behöver inte ens öppna någon bok för att få g i alla ämnen=160 poäng.:huvet
Hur svårt kan det vara att skaffa sommarjobb och tjäna egna pengar istället för att fjäska för mamma & pappa
 
Heh nä det är väl rätt basic att klarra av grundskolan, men alltså om det här kange det så är det kanske värt det för failjen i stället för ytterligare en som knappt kan läsa och räkna.

Nån måste ju köpa de nya hojarna med så de finns tillhanda för "oss" vanliga senare begagnade.

Det är väl det enda man kan säga, att det är bättre kanske att lära sig jobba ihop ståarna själv är en sak jag håller med om, men ändå skitsamma.

Den är till salu om ett par år.
 
Mito = Ser ful ut, dock är den strypt precis såsom RS (har jag för mig). Så visst kan man få mer kraft ut ur den, dock anser jag att utseendet är viktigare - iallafall när det inte är så stor skillnad på top farten mellan hojarna.[/QUOTE]

Miton,raptorn och planet alla tre ser faktiskt riktigt bra ut. och dom går fint ostrypta då det är samma prestanda. Delar finns även i sverige.
supermotors i växjö är vad jag vet sveriges ända återförsäljare. men frakt utomlands funkar också väldigt bra.

Cagivas 125or är heller inte så vanliga här i sverige vilket jag också ser som ett +

jag skulle varefall inte tycka det vore nå kul om man körde tex en aprillia som dom flesta andra åker på.
 
Ja tycker man en Ducati 916 är ful så är det nog dags att fundera lite om det är traktorer man gillar bättre än sporthojar.

Dock skulle jag hellre välja en Aprillia det käns en aning säkrare just när det gäller delar och att märket ändå idag anses ok byggmässigt, det är alltid en liten fråga om det kring Cagivorna.

Aprilias RS 125 har ett rykte om sig att gå sönder rätt så ofta. Ingenting större - men lite smådelar som ska bytas då och då.

En av anledningarna till att Aprilia kanske bör undvikas om man vill slippa sånt. Men om du verkligen vill ha hojen så är det väl klart man ska ha den.

--

Tycker fortfarande Yamaha YZF R125 är den bästa 125:an, utseendet, prestandan och tillgång till reservdelar är ju helt okej.
 
Tycker fortfarande Yamaha YZF R125 är den bästa 125:an, utseendet, prestandan och tillgång till reservdelar är ju helt okej.

Prestanda?! Förstår inte hur prestandan kan vara okej på något plan om man vill köra sport 125:a, så gott som vilken annan sport 125:a har bättre eller likvärdig prestanda som Yamahas nya.
 
Tycker fortfarande Yamaha YZF R125 är den bästa 125:an, utseendet, prestandan och tillgång till reservdelar är ju helt okej.

Som grabben innan säger, man köper inte den för prestandan skull, då kan man lika köpa en begagnad nsr för 10k och spara sig själv 25k och ändå få mer drag :rolleyes:

Tillgången på reservdelar är väl synd att säga nu, den är såpass ny så det är väl knappast många som har rasat eller blivit skrotade än. Det blir till att avgöra om några år när de börjar bli slitna om det finns bra utbud på delar :tummenupp

Okej, utseendet är bra, men det är alldeles för trött för det utseendet :död
 
Aprilias RS 125 har ett rykte om sig att gå sönder rätt så ofta. Ingenting större - men lite smådelar som ska bytas då och då.

En av anledningarna till att Aprilia kanske bör undvikas om man vill slippa sånt. Men om du verkligen vill ha hojen så är det väl klart man ska ha den.

Jo juste, det ryktet finns, men bara bland moppefuckopolare.
 
Skulle vara kul att höra nån som haft en aprilia länge som berättar om alla dom därsmåsakerna som ofta går sönder.? Vad skulle det va som inte går sänder på t.ex. en mito , nsr m.m.?

Jag kan inte uttala mig då jag tar mitt kort först till våren och bara gjort en provtur på nån mil än så länge.
 
Skulle vara kul att höra nån som haft en aprilia länge som berättar om alla dom därsmåsakerna som ofta går sönder.? Vad skulle det va som inte går sänder på t.ex. en mito , nsr m.m.?

Jag kan inte uttala mig då jag tar mitt kort först till våren och bara gjort en provtur på nån mil än så länge.

Fan, jag tycker inte man ska argumentera du delar här nu, det är ju ingen av dessa hojar som är kända för att vara kina-skit.

Men visst det blir mer skruvande och finlir med en rs och en mito, men man får mycket mer betalt för tiden man lägger i garaget.
Struntar man i sådant så står det dig dyrt i haveri :rolleyes:

Nsr, rd och rg är dock bra om man inte riktigt vill ha det så slött som en 4-takt och inte vill lägga allt för mycket tid på service som med en mito/rs.
 
MEN miton har inte varit en instegsmaski inom RR men det har Aprilian varit i Sverige.

Det betyder inte att det ena eller det andar är skit men kanske lite vad man helst bör satsa på i mina tankar.

MEN hät var det ju obegränsade pengar osv så det kan nog kvitta vad vi tycker egentligen, snubben behövde betyg för att koma in på gymnasiiet nåt som får mig att flina lite, för hur dum i kolan är man om man inte klarar av en sådan sak ens utan att bli lovad en hoj för jag vad fan är det 80 tusen?
 
MEN miton har inte varit en instegsmaski inom RR men det har Aprilian varit i Sverige.

Det betyder inte att det ena eller det andar är skit men kanske lite vad man helst bör satsa på i mina tankar.

MEN hät var det ju obegränsade pengar osv så det kan nog kvitta vad vi tycker egentligen, snubben behövde betyg för att koma in på gymnasiiet nåt som får mig att flina lite, för hur dum i kolan är man om man inte klarar av en sådan sak ens utan att bli lovad en hoj för jag vad fan är det 80 tusen?

Helt utan belägg så vill jag påstå att effekten mellan en gat RS och de i 125-klassen skiljer sig, till fördel för racehojen.

Iofs så skulle jag vara otroligt besviken på mig själv om jag bara fått G på högstadiet, men nu ska vi inte vara sånna (y)
 
Helt utan belägg så vill jag påstå att effekten mellan en gat RS och de i 125-klassen skiljer sig, till fördel för racehojen.

Iofs så skulle jag vara otroligt besviken på mig själv om jag bara fått G på högstadiet, men nu ska vi inte vara sånna (y)

Han menade nog att det är lätt att skaffa delar.

Jo, hade också varit duktigt besviken på mig själv. Inte fan får jag vilken hoj som helst trots att jag har många MVG :gnissla
 
Får man välja en 125 är väl det självklara valet rs125?
Den går bäst och känns rejälast tycker jag.
Sen att miton är snygg, nja det är ju bara kåporna som liknar hypersporten. rörram enkelsving och det jag diggar på duccen saknar ju miton
 
det är är så bortskämd, får vad du förtjänar. en 125a för att du kommer in på ett gymnasium, man behöver inte ens öppna någon bok för att få g i alla ämnen=160 poäng.:huvet
Hur svårt kan det vara att skaffa sommarjobb och tjäna egna pengar istället för att fjäska för mamma & pappa

Nu svarar jag jävligt sent, har inga fler frågor men vill bara säga att jag fjäskar inte har gått i skolan totalt i 2½ år och jag går i 9an.

Jag hamnade i sär klass när jag gick i 3an pga ADHD. Min framtid är väldigt viktig för min mamma, så jag fjäskar inte jag bad inte om den hon la fram det som en så kallad morot "motivation".

Så snacka inte om skit du inte vet något om, jag hade frågor om motorcyklar så jag vände mig till SH. Jag skiter i om du tycker att det är bortskämt hur du orkar trolla på nätet vet jag fan inte ^^, om du inte kunde hjälpa mig med mina frågor jag hade då så fattar jag inte varför du la ett sånt drygt inlägg. :skrattaåt:skrattaåt
 
det är är så bortskämd, får vad du förtjänar. en 125a för att du kommer in på ett gymnasium, man behöver inte ens öppna någon bok för att få g i alla ämnen=160 poäng.:huvet
Hur svårt kan det vara att skaffa sommarjobb och tjäna egna pengar istället för att fjäska för mamma & pappa

varför är 99% av alla svenskar så fruktansvärt avundsjuka av sig?

vissa har jävligt tufft med motivation under perioder av sin ungdom och prylar är ofta en jävligt bra morot. du jobbar för att tjäna pengar, för att i sin tur kunna ha skoj.

Har man som förälder möjlighet så är det med andra ord ett mycket bra sätt att få sina ungar att ta tag i saker och ting trots att man för stunden inte vet vad man vill jobba med 20 år senare.

Sen kan man få hjälp av sina föräldrar vid olika tidpunkter i livet. Hur många får inte hjälp av mor och far för att kunna lägga upp handpenning på sin första lägenhet? Jag t.ex. fick liknande hjälp redan när jag va 16. Hade inte jag fått 125a och a1kort så hade jag aldrig haft den hobby som idag givit mig 1,5 års heltidslön. Jag har dessutom lyckats komma in i en branch som ger mig jobb resten av livet om jag vill och det är något jag jag aldrig lyckats med utan det jag lärde mig under 125tiden. jag kan tillägga att jag inte fått en pryl efter jag fyllt 16...

Man lipar för att ingvar kamprad skatteplanerar och känar sjuka bra pengar. helt plötsligt är inte alla de möjligheter han gett landet i form av arbetsmöjligheter och annat värt ett skit.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top