Blir jag lurad???

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hejsan
Det är så att jag och farsan ska köpa oss en Kawasaki GPX 600R. När jag då ringer till Länsförsäkringar och säger dess registreringsnummer för att kolla lite försäkringspriser så säger hon att den heter "Kawasaki zx600C". Kollar även med vägverket vad de säger och de säger samma sak, länsförsäkringar snackar t.o.m någom om att den kallas Kawasaki zx600C Ninja. Jag trodde den kallades Kawasaki GPX 600R? Är de nått som är riktigt galet här???

mvh Henke
 
Rolle85 skrev:
Hejsan
Det är så att jag och farsan ska köpa oss en Kawasaki GPX 600R. När jag då ringer till Länsförsäkringar och säger dess registreringsnummer för att kolla lite försäkringspriser så säger hon att den heter "Kawasaki zx600C". Kollar även med vägverket vad de säger och de säger samma sak, länsförsäkringar snackar t.o.m någom om att den kallas Kawasaki zx600C Ninja. Jag trodde den kallades Kawasaki GPX 600R? Är de nått som är riktigt galet här???

mvh Henke




hm..... lurad och lurad det kan vara lite olika det där kan ofta tillkomma lite lustiga bokstäver och så!
 
ok

Okej tack! Blev riktigt skraj där. Vi har nämligen lagt handpenning på den mcn och blev lite lätt rädd där att de var nått mysko med registreringen men men, då vet jag, tack! :tummenupp
 
dom lägger väll till lite bokstäver som låter rr för att kunna höja premien...
 
I regbeviset heter min YZR R1.... och går max 271 km/h... :hihi :hihi :hihi
 
Min heter till exempel inte Kawasaki ZX6-R i regbeviset. Där står ZX 600F, det är någon teknisk benämning som är utskriven.

Det ska nog inte vara några probs med din gammelkawa!
 
Snake skrev:
I regbeviset heter min YZR R1.... och går max 271 km/h... :hihi :hihi :hihi

Heter inte hojen vi har, R No 1? Eller som försäkringsbolagen får på sin skärm:

R vill-inte-ha :D
 
hållundan skrev:
Min heter till exempel inte Kawasaki ZX6-R i regbeviset. Där står ZX 600F, det är någon teknisk benämning som är utskriven.

Det ska nog inte vara några probs med din gammelkawa!
Är din hoj försäkrad som en "F"-hoj istället för en "R"-hoj med lägre premie som följd också eller?
 
morlock skrev:
Är din hoj försäkrad som en "F"-hoj istället för en "R"-hoj med lägre premie som följd också eller?
Då det står Kawasaki ZX-6R i försäkringspapprena är jag tveksam till att den är försäkrad som en "F-hoj".

Edit: Fast premien är låg som den är ändå :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top