Blir jag lurad???

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hejsan
Det är så att jag och farsan ska köpa oss en Kawasaki GPX 600R. När jag då ringer till Länsförsäkringar och säger dess registreringsnummer för att kolla lite försäkringspriser så säger hon att den heter "Kawasaki zx600C". Kollar även med vägverket vad de säger och de säger samma sak, länsförsäkringar snackar t.o.m någom om att den kallas Kawasaki zx600C Ninja. Jag trodde den kallades Kawasaki GPX 600R? Är de nått som är riktigt galet här???

mvh Henke

Rolle85 skrev:
Hejsan
Det är så att jag och farsan ska köpa oss en Kawasaki GPX 600R. När jag då ringer till Länsförsäkringar och säger dess registreringsnummer för att kolla lite försäkringspriser så säger hon att den heter "Kawasaki zx600C". Kollar även med vägverket vad de säger och de säger samma sak, länsförsäkringar snackar t.o.m någom om att den kallas Kawasaki zx600C Ninja. Jag trodde den kallades Kawasaki GPX 600R? Är de nått som är riktigt galet här???

mvh Henke

hm..... lurad och lurad det kan vara lite olika det där kan ofta tillkomma lite lustiga bokstäver och så!

ok

Okej tack! Blev riktigt skraj där. Vi har nämligen lagt handpenning på den mcn och blev lite lätt rädd där att de var nått mysko med registreringen men men, då vet jag, tack! :tummenupp

dom lägger väll till lite bokstäver som låter rr för att kunna höja premien...

I regbeviset heter min YZR R1.... och går max 271 km/h... :hihi :hihi :hihi

Min heter till exempel inte Kawasaki ZX6-R i regbeviset. Där står ZX 600F, det är någon teknisk benämning som är utskriven.

Det ska nog inte vara några probs med din gammelkawa!

Snake skrev:
I regbeviset heter min YZR R1.... och går max 271 km/h... :hihi :hihi :hihi

Heter inte hojen vi har, R No 1? Eller som försäkringsbolagen får på sin skärm:

R vill-inte-ha :D

hållundan skrev:
Min heter till exempel inte Kawasaki ZX6-R i regbeviset. Där står ZX 600F, det är någon teknisk benämning som är utskriven.

Det ska nog inte vara några probs med din gammelkawa!
Är din hoj försäkrad som en "F"-hoj istället för en "R"-hoj med lägre premie som följd också eller?

morlock skrev:
Är din hoj försäkrad som en "F"-hoj istället för en "R"-hoj med lägre premie som följd också eller?
Då det står Kawasaki ZX-6R i försäkringspapprena är jag tveksam till att den är försäkrad som en "F-hoj".

Edit: Fast premien är låg som den är ändå :banana

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...