Blir jag lurad nu ?

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
Hej allihopa. Jag la ut en annons om att jag säljer min motorcyckel på blocket. Idag får jag ett sms:

Hi, do you still selling your bike? If you do plz email me ....@live.com

Jag mailar honom att hojen är kvar. Sedan skickar han en annan mail och undrar hur länge jag ägt hojen och när sista servicen gjordes på den. Jag svarar på hans fråga, sedan skickar han en ''skum'' mail:

Ok,good..I'm quite satisfied with the condition and price. I will be paying the PayPal charges from my account and i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account.If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home
address for the Pick Up by the Shipping Company..

Det jag är förvånad över är att personen inte skrev direkt till min email adress genom blocket ( då syns hans ip som han mailar från ), sen är det skumt att killen är villig att betala rätt så mycket pengar för en hoj som han inte ens har sett i verkligheten, utan bara på 3 bilder och en kort film som jag la upp.

Hur skulle ni reagera ? Vad är säkrast att göra ?

Ja du blir lurad såklart, finns en miljard sånna här trådar.

Be honom skicka med kontanter med hans "shipping company", går han inte med på det så är det bara att be han dra åt .... !

Nej, deu blir inte lurad. Sålde min så för ett tag sedan :)

Säg att du endast gör affärer IRL och att du endast tar kontanter:tummenupp

Börjar det inte bli dags för en sticky med allt sånt här? Dyker ju upp en tråd var och varannan kväll.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph