Blir jag blåst????...

dom " för över" pengar till ditt paypalkonto, på ditt saldo har du alla pengar som du ska men igentligen är det bara sifror, inga riktiga pengar när du väl ska använda dom

Man får ju föra över pengarna till sitt konto innan leverans:tungan

Ja, jag vet! Jag är en lättlurad, korkad svenne :D

Som sagt en klar blåsning.

Borde vara dags för blocket att börja varna sina kunder om denna skiten. Hade inte varit svårare för den att skicka ett mail enligt mall och varnade för just denna typen av scam när man köpt en annons av dem. Men de verkar mindre intresserade av att varna folk verkar det som...

Alla fordonsannonser verkar ju råka ut för detta.

Håller helt med!! Då jag själv både hänger och nyttjar blocket.se mycket själv så ser man ju i stora hela allt skit som finns:va Har skrivit till dom och mejlat länkar flera ggr då jag tycker när dom ändå granskar alla annonser innan dom läggs ut att dom borde se vilka som är seriösa och inte seriösa:mad: Man har ju själv lärt sig vilka det är efter alla timmar hängandes och undrar ju varför dom släpper igenom dessa jävla trissta annonser!! Ja ja, en dag kanske:confused:

Kontanter i handen vid leverans är det enda som funkar, föreslå det och se hur intresserade dom är sen.

Smartaste är väl ändå detta:

Hitta en annons på det du vill köpa, typ en ny soffgrupp för 1000kr, kontakta säljaren, få hans konto-uppgifter för att kunna betala honom.

Sätt in en egen fejk-annons på något som är dyrare än det du vill köpa, typ en värsting dator för 3000kr.

Vänta på att någon ringer på din annons, be honom att betala på konto nr: "det som du fick av han med soffgruppen" och att han ska kontakta/maila dig när han har betalat så att du kan skicka datorn.

Nu kontaktar du han med soffgruppen och berättar att du råkade betala 2000kr för mycket, men det är helt ok för din del om han ger dig mellanskillnaden i handen när du hämtar soffgruppen nu i kväll/imorgon.

Du har fått din soffgrupp + 2000kr och är skit-nöjd.
Han som sålde soffgruppen har fått sina 1000kr och är nöjd.
Idioten som ville köpa din dator har betalat 3000kr och har inte fått någonting, efter ett tag kollar han upp vem han har betalat pengerna till, kontaktar honom "han som sålde soffgruppen" och han vet ingenting om någon dator för 3000kr!
& nu är han skit-blåst!

Sunt förnuft kan ju tyckas självklart! :rolleyes: Jag har råkat ut för flera såna mail.. Blocket själva är ju medvetna om det och vill inte att personer ska råka ut för detta..
Jag mailar i alla fall blocket när detta händer mig..

"Hej,
Detta rör sig mest troligen om ett så kallat nigeriabrev eller en variant
av denna bedrägeriform.
Du kan läsa mer om denna typ av kriminella verksamhet på följande länk:
http://www.blocket.se/security/nigeria.htm?ca=5
Om avsändaren lämnat en e-postadress får du gärna återkomma med denna så att vi kan kontrollera saken närmare.
Med vänliga hälsningar,
Victor - Blocket.se Kundsäkerhetscenter"

"Tack för dina uppgifter!
Jag rekommenderar att du inte gör någon affär med avsändaren av säkerhet.
Vi kommer även att lägga till de uppgifter som vi har på avsändaren så att inte fler av våra kunder blir drabbade av dessa typer av mejl."

Blocket kan ju inte förhindra att någon bedragare ringer/mailar till någon som har en annons ute på deras sajt.

Dom borde däremot ha £m£li£'s länk som en "sticky" när man lägger in en annons på blocket!

Smartaste är väl ändå detta:

Hitta en annons på det du vill köpa, typ en ny soffgrupp för 1000kr, kontakta säljaren, få hans konto-uppgifter för att kunna betala honom.

Sätt in en egen fejk-annons på något som är dyrare än det du vill köpa, typ en värsting dator för 3000kr.

Vänta på att någon ringer på din annons, be honom att betala på konto nr: "det som du fick av han med soffgruppen" och att han ska kontakta/maila dig när han har betalat så att du kan skicka datorn.

Nu kontaktar du han med soffgruppen och berättar att du råkade betala 2000kr för mycket, men det är helt ok för din del om han ger dig mellanskillnaden i handen när du hämtar soffgruppen nu i kväll/imorgon.

Du har fått din soffgrupp + 2000kr och är skit-nöjd.
Han som sålde soffgruppen har fått sina 1000kr och är nöjd.
Idioten som ville köpa din dator har betalat 3000kr och har inte fått någonting, efter ett tag kollar han upp vem han har betalat pengerna till, kontaktar honom "han som sålde soffgruppen" och han vet ingenting om någon dator för 3000kr!
& nu är han skit-blåst!

Jag kan lägga upp ett inlägg om hur man tömmer en bank under dagtid, men ser inte anledningen till att ge folk den sortens information då det kan användas av tvivelaktiga individer.

Hur tänkte du?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...