blir inte riktigt klok på detta snart

skitte skrev:
Varför e de så viktigt för dig att de e sprut?Om du kan så lite om hojar att du inte ser skillnaden på gasare eller sprut,tror jag det spelar kvitt.sen är det faktiskt så att ett par rätt justerade gasare är än så länge effektivare än sprut!
han ska säga till polarna imorgon att han mekade bort främre kåpan och att han såg (precis som han hade tänkt från början) att det var insprut på hojjen :tungan
 
Reglaget som sitter på styret är en tomgångshöjare. Alltså inget som förändrar förhållandet luft/bensin. Så är det på min 00:a och säkert samma på din.

Edit: Förutsatt att du hade insprut alltså.
 
Last edited:
Valentinic skrev:
Reglaget som sitter på styret är en tomgångshöjare. Alltså inget som förändrar förhållandet luft/bensin. Så är det på min 00:a och säkert samma på din.

Edit: Förutsatt att du hade insprut alltså.
Exakt så :fakta
Sen att reglaget har samma symbol som en gammaldags choke beror helt enkelt på att de hade sånna över alternativt att det är den symbolen som folk förknippar med "vrid/dra här när du ska starta hojen när det är kallt" - oavsett vad som sitter i andra änden på vajern.

Kan dock inte hålla mig från att fråga lite i samma stil som McB. Om du nu inte har förmågan att se efter själv. Hur kan det då spela nån roll om det är sprut eller förgasare på hojen :va
 
skitte skrev:
Varför e de så viktigt för dig att de e sprut?Om du kan så lite om hojar att du inte ser skillnaden på gasare eller sprut,tror jag det spelar kvitt.sen är det faktiskt så att ett par rätt justerade gasare är än så länge effektivare än sprut!

så, kan man inget om hojar så ska man inte köra en, är det det du säger? så kan man inget om hojar så känner man inte om det är förgasare eller inte, är det det du säger? men tänk om jag icke hojkunnig skulle känna att insprutaren svarar litte rappare på kommando än förgasare! får jag inte köra då? ja herrejävlar
 
abethebabe skrev:
Men tänk om jag icke hojkunnig skulle känna att insprutaren svarar litte rappare på kommando än förgasare! får jag inte köra då? ja herrejävlar

Menar du inte tvärt om? :va
 
McB skrev:
1. Titta på motorn.
2. Bedöm om det sitter förgasare på eller ej.

Haha, WEHOOO!

Jag har inte läst tråden av ren arogans så, gsxr750 96,97 fuggar 98,99 sprut
 
ja vart fasen åxå lite intresserad över va de har för betydelse för dig om du har gasare eller insprut? hojjarna är ändå så kallibrerad att om du kan köra så hänger du av vem som helst oberoende om du har gasare eller insprut... :)

eller är de bara av princip så du vet om du har rätt hoj?

hoppas de löser sig :)
 
En kompis till mig har en -98 GSX750R, insprut med choke. Jag tog för givet att hojen varit smälld på den sidan och verkstaden som reparerat den satt på ett handtag från en annan årsmodell där allt utom chokereglaget var detsamma. Nu är jag visare. Tack.

pilsner
 
Brukar inte insprutshojjarna ha någon sorts "Fel på sprutet lampa"?
Kolla instruktionsboken om det ska lysa någon sådan vid tillslagen tändning.
 
abethebabe skrev:
har en GSXR:n fr. och med 98 års modell. Insprutning eller inte? köpte en 98:a som har en choke! ringde upp suzuki som inte var helt helt säkra, dom menade på att det är ingen choke utan bara en starthjälp för insprutningen, dvs luften stryps och antändningen blir lättare, medans mina polare påstår att min hoj är försedd med en förgasare. Jag läste på om suzuki innan jag köpte den och tilläggas skall att jag vill ha en hoj med insprutning men nu börjar jag bli osäker! har jag köpt en hoj med eller utan förgasare? spelar det ngn roll om det är förgasare eller insprutning??? hjälp mig å bena ut mina frågor :Bugar
Kan sätta mina skor på att du har insprutning på den... var bara lugn!
 
Last edited:
abethebabe skrev:
nej jag menar vad jag skrev eller har jag fel?

Om du bara kör och inte skruvar själv, vad spelar det för roll om den har insprut eller inte ?? Bara för att impa på de som frågar om hojen ??

Impar mer om du säger att du får betalt för att köra och inte bryr dig vad det är under tanken.....
 
Jäklar vad folk är på killen för att han inte kan/vill lyfta på locket och kolla vad det är. :va
Han slapp ju extrajobbet nu när somliga kunde svara ordentligt... :tummenupp

Dessutom kanske han vill veta om det är insprutning eftersom han hört att det kräver mindre service i längden eller att det är enklare att ställa om till olika avgassystem om man byter eller något annat...vem vet?
Var lite hyggliga och hjälp till att bygga upp hans mekkunskap istället! :banana

/Rikard
 
Last edited:
Gabor skrev:
Om du bara kör och inte skruvar själv, vad spelar det för roll om den har insprut eller inte ?? Bara för att impa på de som frågar om hojen ??

Impar mer om du säger att du får betalt för att köra och inte bryr dig vad det är under tanken.....

gabbe gabbe gabbe! lägg ner tack!!!l om du och alla andra ska svara så förbannat spydigt så ge fan i å svara! leta upp andra trådar å slita ut ditt tangentbord på. :mad:

Men till andra som har hjälpt mig i denna fråga vill jag tacka för hjälpen. Ni bevisar att det finns riktigt trevliga människor också. :tummenupp

Rikard Thunderace skrev:
Jäklar vad folk är på killen för att han inte kan/vill lyfta på locket och kolla vad det är. :va
Han slapp ju extrajobbet nu när somliga kunde svara ordentligt... :tummenupp

Dessutom kanske han vill veta om det är insprutning eftersom han hört att det kräver mindre service i längden eller att det är enklare att ställa om till olika avgassystem om man byter eller något annat...vem vet?
Var lite hyggliga och hjälp till att bygga upp hans mekkunskap istället! :banana

/Rikard

tjena rikard! Ang det förstnämnda du skriver så kan jag bara meddela att jag är fruktansvärt urusel på att meka, det är inte det att jag inte vill alt. orkar, skulle jag börja pilla bort kåpor och annat diverse så skulle jag garanterat inte få ihop delarna igen! men jag menar! är min fråga så fruktansvärd??? huh, vissa verkar tycka det å dom skulle man inte vilja fråga fel sak om när dom e på lyset! gud vet vad dom skulle hitta på med en. Det du skriver nedan visste jag faktiskt inte om, men nu vet jag. :tuttar

KillerB skrev:
Kan sätta mina skor på att du har insprutning på den... var bara lugn!

jo det börjar klarna för mig nu att det är en insprutare! tack all som har ställt upp och hjälpt mig, tack! :tummenupp
 
abethebabe skrev:
gabbe gabbe gabbe! lägg ner tack!!!l om du och alla andra ska svara så förbannat spydigt så ge fan i å svara! leta upp andra trådar å slita ut ditt tangentbord på. :mad:

Men till andra som har hjälpt mig i denna fråga vill jag tacka för hjälpen. Ni bevisar att det finns riktigt trevliga människor också. :tummenupp



SH i ett nötskal,lycka till med din hoj.
 
bobo08 skrev:
abethebabe skrev:
gabbe gabbe gabbe! lägg ner tack!!!l om du och alla andra ska svara så förbannat spydigt så ge fan i å svara! leta upp andra trådar å slita ut ditt tangentbord på. :mad:

Men till andra som har hjälpt mig i denna fråga vill jag tacka för hjälpen. Ni bevisar att det finns riktigt trevliga människor också. :tummenupp



SH i ett nötskal,lycka till med din hoj.

TACK! :pannkyss
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top