Blir inge RR i år för mig...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ni får klara er utan mig år. Några glada, andra kanske besvikna. :)

Anledningen är att jag nyss var hos doktorn på Capio Artro Clinic i Stockholm o det blir 2 operationer i år där ena har rehab på 3-6 månader (axel) och den andra 6 månader (fot). Därtill har jag ett husbygge på G som kommer ta tid och framförallt pengar... puh. Så det blir ett sabbatsår känns det som både ekonomiskt och fysiskt.

Jag är glad och "sur" samtidigt... glad över att kroppen blir helare som möjliggör mer fysisk aktivitet!!, men tråkigt att det blir ett år utan hojkörning (första sen jag började köra för 12 år sedan...).

R1an var nästan såld (fick backa) i höstas då jag som kanske några läst sig till sökte efter en Aprilia RSV4, men i med att de är för sällsynta och saftiga i pris så blev det ingen sådan. Kanske till '10 som lockelse att köra igen och nytändning...! :)

Jag kommer göra så gott jag kan och ända komma på tävlingar i år och hoppas iaf att ni som kör har det kul och inte störs av min närvaro! I mån av möjlighet så agerar jag gärna mekhjälp eller allmänt lagom störig, som vanligt :näsblod

Tänkte bara meddela alla här som läser så ni vet varför jag inte förfinar depån med min närvaro.. :glömdet

Hej hej!

Tråkigt men kroppen går först.

Husbygge år 1
Färdigställande år 2
Frugan vill ha pensionärskuvös år 3
Bulle i ugnen år 4
......
......
......
......

Köper HD och lämnar SH helt.

Tråkigt Swedie men kroppen ska gå först,men vi uppskattar nog dig i depån ändå iaf jag då blir man ju inte ensam om att bli mobbad för att man inte kör :D :D

sen har West rätt jag hörde allt Alica hade vart ute och träning kört barn vagn förra veckan så snart vill hon ha en bulle i ugnen :glömdet

Ja vem vet hur länge jag faktiskt blir borta... men min plan är iaf att laga kroppen i år och att huset blir färdigt i tid (i september). Funkar allt där o nästa år inte antas bli för hektigt så blir det hoj igen... Någon sorts hoj måste det ju bli :) Om så gathoj iaf, något man kan köra lite bandagar o lite gata.

Trist men klokt.

Lycka till med operationerna - bli hel, kom sen tillbaka och dominera! :tummenupp

Husbygge år 1
Färdigställande år 2
Bulle i ugnen år 4
......
......
......
......

Är det där din lista/plan D? ;)

Last edited:
Tråkigt att höra, men som alla säger... kroppen går först

Då kanske det finns tid att lägga ner på att videreutveckla sh ? eller du har släppt allt numera ?

Tråkigt att höra, men som alla säger... kroppen går först

Då kanske det finns tid att lägga ner på att videreutveckla sh ? eller du har släppt allt numera ?
Nejdå! Såklart SH kommer få tid... kommer bli hemma extra mycket. O allt vad utveckling osv gäller ang. SH så mottages tips gärna via PM så gör jag en lista på "att göra" sedan.

Det ingår fortfarande i min uppgift att hantera SH precis som tidigare, så jag lär vara kvar på SH ett tag till :)

Fan vad skönt! En mindre framför mig i resultatlistan... :tummenupp

Skämt åsido Johnny... Tråkigt att du lägger av, om än tillfälligt...

Husbygge år 1
Färdigställande år 2
Bulle i ugnen år 4
......
......
......
......

Ser ju nästan ut som ens eget liv.. Livet går utför, eller iaf vidare ;)
Intresset kan ju finnas kvar även om man inte alltid utövar det. Men svårt att köra om kroppen inte funkar.
Fast jag hoppas att ingen faller så långt som till HD ;)

Fyfan inget kul!

Jag är själv inbokad för axeloperation 25e Mars och därefter sjukskriven minst en månad :( Hoppas verkligen att allting går smidigt och att man hinner köra lite hoj denna sommaren!

Opererar du din axel pga luxation?

Fyfan inget kul!

Jag är själv inbokad för axeloperation 25e Mars och därefter sjukskriven minst en månad :( Hoppas verkligen att allting går smidigt och att man hinner köra lite hoj denna sommaren!

Opererar du din axel pga luxation?

ur led 9 ggr o allmänt ostabil

Det var inge kul! Lycka till med allt då :)

NSB33 ja nu får du bråka med någon annan på banan :D

Gick ju fort att sälja hojen iaf... :D (den är nu såld alltså)

Nu går det inte "ångra" sig (avboka operation) hehe.

Pengar in, pengar ut.

Fan vad skönt! En mindre framför mig i resultatlistan... :tummenupp

Skämt åsido Johnny... Tråkigt att du lägger av, om än tillfälligt...
Planen är att det ska vara tillfälligt!!!!

Last edited:
NSB33 ja nu får du bråka med någon annan på banan :D

Gick ju fort att sälja hojen iaf... :D (den är nu såld alltså)

Nu går det inte "ångra" sig (avboka operation) hehe.

Pengar in, pengar ut.

Planen är att det ska vara tillfälligt!!!!

Det går alltid att ångra sig. Du kan ju ta en av testhojarna från motorrad "för att testa på svenska banor" så har du gratishoj :D

Kommer ihåg att du hade ont i foten redan ett par år sen. Fan lika bra att fixa innan du e för gammal för come back och inte har läkekött som härsknat.

Lycka till med operationerna och huset dude :krama

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...