Blir handskarna större?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
För korta fingrar är jäkligt jobbigt. Byt.

Coola Ola skrev:
Däremot köpte jag ett par vanliga skinnhandskar som var rejält tighta när de var nya (tänk lönnmördar-tajta) men de blev rätt slappa efter några månaders intensiv användning.....

Ungefär hur många mord krävdes?

Och för övrigt tycker jag att det är en usel idé att gegga med vatten för att få skinnkläder att passa.

En storlek för liten låter alldeles galet. Risken är ju att du spräcker sömmarna innan skinnet gett med sig. Då får de iofs sälja ett par till. Det kanske är en affärsidé?

Jag köpte alpinestar GP plus för några år sen, de har inte töjt sig nåt som jag kan känna, bara att de är mjuka och följsamma nu.
Jag kunde göra de flesta vanliga rörelser när de var nya, men de var stela som fasiken! Låter som du fått en strlk för liten! Köpte också en storlek för liten först, efter att ha gått omkring med dom hela kvällen insåg jag att de var fel och bytte.

skulle efter mina handskar vilja påstå att desto billigare handskar du har desto mer töjer dom sig!

lägger du till lite vatten i mellanåt så töjer dom sig extra!

Byt!

Byt innan det är försent.
Jag har oxå ett par Alpinestars GP,köpte de som kändes sköna i storlek o gick att greppa om styret.De töjer sig inte nämvärt mycket.
Även om mina passa bra från början så upplevde jag dem lite stela i början men efter ett par gånger är de kanon.
Så jag skulle rekommendera dig att byta till de som känns bättre på din näve o så du kan hålla om styret ordentligt med.

Mattias skrev:
Och för övrigt tycker jag att det är en usel idé att gegga med vatten för att få skinnkläder att passa.

Lite bökigt är det ju, men definitivt värt det! Jag badade med mina skridskor för att dom skulle sitta perfekt. :tummenupp
Blev lite OT där..

Fudpucker skrev:
Lite bökigt är det ju, men definitivt värt det! Jag badade med mina skridskor för att dom skulle sitta perfekt. :tummenupp
Blev lite OT där..

i yngre dar gjorde vi likadant med fotbollsskorna, ner i vatten me skorna på och sen formade sig skinnet perfekt efter foten.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!