Blir fan mörkrädd...

IronMike skrev:
Vårat öppna samhälle är ju bara för underbart...

Herromdagen ligger man i enfilig "vajjer-räcke-väg", en billist framför som kör 60 på 90 väg, sms'a iväg reg nr, fick tillbaka uppgifter, ringde sen eniro, å fick mob nr...Ringde spelaren, å såg hur han svara i bilen framför :)

Bad han hålla till höger så mkt han kunde, annars skulle jag minsan köra på honom, å vipps kom jag förbi :tummenupp

Måste för övrigt vara längsta enfiliga vajjer-sträcka i sverige :3freak .. i närheten av eskilstuna..

Jag körde bil, för er som inte förstod :hihi

Haha, bästa på länge :rofl :hihi :Bugar

"Men orka" som syrrornas 14-åriga grabbar skulle ha sagt. Det lät ju sådär lagom stabilt. Jag skulle ha låtit han hållas och inte brytt mig och kört om när det blev tvåfiligt.

IronMike skrev:
Bad han hålla till höger så mkt han kunde, annars skulle jag minsan köra på honom, å vipps kom jag förbi :tummenupp

IronMike skrev:

Herromdagen ligger man i enfilig "vajjer-räcke-väg", en billist framför som kör 60 på 90 väg, sms'a iväg reg nr, fick tillbaka uppgifter, ringde sen eniro, å fick mob nr...Ringde spelaren, å såg hur han svara i bilen framför :)

Måste för övrigt vara längsta enfiliga vajjer-sträcka i sverige :3freak .. i närheten av eskilstuna..

hahaha fan va iskallt gjort :hihi

Nicke skrev:
"Men orka" som syrrornas 14-åriga grabbar skulle ha sagt. Det lät ju sådär lagom stabilt. Jag skulle ha låtit han hållas och inte brytt mig och kört om när det blev tvåfiligt.
Vi snackar typ 4 mil lång en-fil-vajjer-väg :4skrika .. jag hade bråttom, skulle slå mitt personliga karlstad-sthlm ju :rolleyes: :hihi

Då är det OK såklart! :)

IronMike skrev:
Vi snackar typ 4 mil lång en-fil-vajjer-väg :4skrika .. jag hade bråttom, skulle slå mitt personliga karlstad-sthlm ju :rolleyes: :hihi

Nicke skrev:
Då är det OK såklart! :)
Cool, då förstår vi varann :tummenupp :Bugar

citat (varifrån säger jag inte här) he he:
"ibland måste man ta till vissa metoder...(vadå för metoder) - de metoder som behövs för att rätta till läget"

guruville skrev:
Hmmm... jag håller helt med Clara och med det menar jag inte att det gäller oss alla killar. Men om vi säger så här: skulle min dotter (om jag hade ngn) gå hem från krogen ensam på natten oavsett om hon var 15 eller 25 så skulle jag vara orolig. Skulle min grabb göra det så skulle jag vara betydligt mindre oroad.
Det är inte det att jag inte håller med dig, för jag skulle förmodigen också rent teoretiskt vara mer orolig för en dotter (kanske för att man inbillar sig att en tjej rent allmänt inte klarar sig lika bra på egen hand), men borde det inte vara tvärtom?
Jag menar hur många procent av alla fall av misshandel drabbar killar/ tjejer? Skulle väl gissa på 90/10 eller nåt. Har jag fel?? Eller är det helt enkelt värre när det drabbar en tjej? Det kanske är så (det tycker nog jag med men...) och visst, när det gäller våldtäkter drabbar ju det i regel tjejer men man är väl orolig för att behöva hämta någon närastående på sjukhus efter en misshandel också? Jag har personligen varit nära att råka illa ut och har kompisar som har gjort det, utan att man själv provocerat fram nåt.

Last edited:
Clara skrev:
alltså, det är trevligt om nån tittar på en uppskattande enbart, och jag fattar att det känns omöjligt att veta hur ens blick uppfattas, praktist taget omöjligt rentav. men faktum är att en blick kan få en att känna sig vacker och en annan kan få en att känna sig utsatt. så det är därför jag säger, TITTA gärna, men stirra inte ut en, granska inte kroppen uppifrån och ner fem gånger och allt det där andra jag skrev förut.
Okej Clara! Nu blir det intressant. Hur tittar du på killar egentligen?
Det sätt du tolkar att killar tittar på dig har bara med hur DU själv tittar på killar. Om du tror att de vill göra dumma saker med dig, vad vill då du göra med dem du tittar på???!!
Som jag sade tidigare så är "sådant beteende du beskriver hos vissa män är under all kritik", dem kan lämnas därhän. :)

Stromberget skrev:
Jag kände för att ta en sväng med bågen nu när det hade spruckigt upp och när vägarna hade torkat upp lite..
Så jag tog en hyffsat bra sväng med stan som slut mål.
Åkturen har gått fint hela vägen in mot stan och i stan så ser jag en och annan väl svarvad figur gåendes på gatorna, vilket inte gör en fin sväng sämre..

Jag bestämmer mig för att köra ett ärevarv ute på djrugården...

Nu till saken:
Påväg från djurgården utanför skansen på 30-sträckan innan bron ser jag i backspegeln en vit Mitsubishi spacewagon komma åkandes, fortare än 30..
Så kör han upp nästan i röven på mig tvärnitar och hänger sig på tutan för att jag ligger i 30-40 (med respekt för 30 sträckor). Jag kastar mig till höger, vänder mig om och kör den klassiska :kocko och skakar å viftar (fast kanske lite mer våldsamt).
I bilen sitter det 2 skalliga lirare i 30-35 års åldern och bak sitter det 2 små thai tjejer tippar på samma ålder och dom ser skit rädda ut.

Han släpper och låter mig köra först, fram till 50 skylten där drar jag på för lite mariginal.
Jag kör vänster efter bron och då är det rött direkt så jag lägger mig i högerfilen då svänger han upp i vänsterfilen.
Hans polare vevar ner rutan å då skriker killen bakom ratten "ere du som är ..." (min farsas namn ropar id...) vid det här laget inser jag att det kanske är bäst att inte förvärra saken med att sparka av killens backspeglar vilket jag hade stor och god lust med..
Men jag ropar "nej, det är inte jag som är ...(farsans namn)",
-"Vem fan är du då, mummel mummel" hans polare böjar garva.
-"Lär dig att göra undanmanöver till nästa gång" säger hans polare.

Kännde mig lite utsatt i det här läget, så slår det om till grön jag låter han köra först, så han inte följer efter mig.
Han kör iväg jag lägger mig bakom, nästa rödlyse kör jag upp i högerfilen sen drar jag vidare mot centralen fram tills dit ser jag honom i backspegeln, där svänger jag av mot nynäsvägen och iväg hemåt.

Han måste ha smsat in till vv å kollat upp reggnummret på bågen, eftersom den står på farsan och sen frågar han om det är jag..

Allt det där för att killen inte kan trafikreglerna, kör nästan ihjäl mig, och sms:ar in till vv kollar upp vems båge det är, för att jag visat vad jag tyckte om hans sätt att köra bil..

Vem vet nästa gång kanske man blir skjuten bara för att man visar vad man tycker eller förföljd eller fan vet vad...

Helt allvarligt talat,, vafan tror du din korkade brud??? sitter ni och pekar finger åt folk som åker förbi bara för att ni tycker dom kollar på er så är ni helt puckade. Om en kille sitter och pekar finger på måfå åt folk som åker förbi på en väg så tycker dom flesta att det inte är konstigt om han åker på stryk, vad är skillnaden om ni åker på stryk eller värre???. Nej lär dig ta konsekvenserna för ditt handlande,, pekar du finger så får du ta påföljderna, precis som vilken kille som helst skulle få göra det.

Clara skrev:
jaja, alltså det är faktiskt skillnad på en uppskattande blick från nån i ens egen ålder och "stil" typ och när varenda bil med typ femtioåriga gubbar och så vidare formligen hänger ut ur rutan och RÅGLOR.
eftersom vi satt riktade ut mot gatan såg vi naturligt nog dem, så därför vet jag att de glodde.
men det var inte ens så att vi var värsta pumaflocken iklädda hotpants och högklackat, utan typ osminkade, vanliga shorts, gympaskor, tshirt typ. men typ de här områdena är väldigt kvinnofria så alla verkar helt hänförda över att nån av honkön befinner sig där, oavsett om man är iklädd soppsäck eller nåt. det gör att man känner sig väldigt utstirrad och utsatt.

Ok?? så det måste va nån med ett utseende som du uppskattar som glor på dig för att det ska va ok?? Fan flytta till nån öde ö och käka skäggbiff om det får dig att känna dig bättre. Sanningen är att det där drabbar även killar när feta äckliga 50åriga kärringar klär av en med blicken, och av egen erfarenhet kan jag säga att " Va fan spelar det för roll??" Är det ok för dig att kolla på vilken kille du vill?? han i bilen kanske störde sig som fan för att DU satt och glodde in i den. Det är inte konstigt att det fortfarande finns så många män som ser ner på kvinnor med tanke på hur korkade dom flesta feminister är, även om man jämför med terrorister så är det fan svårt att hitta mer millitanta jävlar.

snygg citering där, confused.

jaja, jag blir lite matt av somligt som somliga skriver här. jag önskar att ni kunde få leva en vecka i en tjejs kropp. ja, vi lever nog helt enkelt i olika världar och jag orkar inte jiddra. jag ska gå till gymet istället så jag iallafall kan intala mig att jag kan försvara mig.

:död

Men vafan, tjejen berättar om hot om våldtäkt och om att bli antastad.
sen börjar folk snacka om vem som tittar på vem , vem som räcker finger osv. Märkligt beteende tycker jag.

IronMike skrev:

RESPCTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :Bugar :yoparty :banana

Kapten Stofil skrev:
Men vafan, tjejen berättar om hot om våldtäkt och om att bli antastad.
sen börjar folk snacka om vem som tittar på vem , vem som räcker finger osv. Märkligt beteende tycker jag.

:Bugar (äntligen nån som fattar!)

Ser jag nån fin pingla som sitter ute nånstans så klart som fan att jag kollar,men skulle jag få ett finger så skulle jag skratta gott....

Jag upplever det mest som att folk med ickesvenskbakgrund är dom som tjoar och tjimmar mest. Svenskar är lite mer reserverade vad det gäller sånt.
Vilket är bra iochförsig, det tyder ju på respekt gentemot tjejer.
Men det är nog bara ta det för vad det är, killar tittar på tjejer.
Tjejer tittar på killar. Sen att det går över gränsen är en sak, det är givetvis hemskt att tjejer ska behöva vara rädda för killar men det är nog väldigt lätt att dra alla över en och samma kam. Alla killar är inte våldtäktmän och kåta hela tiden [även om man kan tro det där om att dom är kåta :rolleyes: ]

hur många tjejer klär sig inte sexigt för att visa upp sig? Inte är det för deras egen skull iallafall. Det är för killarnas och sen blir dom tvärsura när killarna råglor på dom.

Sorry att det blev något helt annat än svar på trådskaparens inlägg.

Clara skrev:
jaja, jag blir lite matt av somligt som somliga skriver här. jag önskar att ni kunde få leva en vecka i en tjejs kropp. ja, vi lever nog helt enkelt i olika världar och jag orkar inte jiddra. jag ska gå till gymet istället så jag iallafall kan intala mig att jag kan försvara mig.

:död

Jag är långt ifrån 50 och det är inget fel på mitt utseende. Men den dagen jag blir en "äcklig gammal gubbe" eller något, så glor jag så mycket jag vill. Vill jag syna dig upp och ned 10 ggr så kommer jag göra det också, tack så mycket. Å andra sidan är ju du med 50 då, så då kanske du uppskattar det? :hihi

Bikerbitch skrev:
Jag upplever det mest som att folk med ickesvenskbakgrund är dom som tjoar och tjimmar mest. Svenskar är lite mer reserverade vad det gäller sånt.
Vilket är bra iochförsig, det tyder ju på respekt gentemot tjejer.
Men det är nog bara ta det för vad det är, killar tittar på tjejer.
Tjejer tittar på killar. Sen att det går över gränsen är en sak, det är givetvis hemskt att tjejer ska behöva vara rädda för killar men det är nog väldigt lätt att dra alla över en och samma kam. Alla killar är inte våldtäktmän och kåta hela tiden [även om man kan tro det där om att dom är kåta :rolleyes: ]

hur många tjejer klär sig inte sexigt för att visa upp sig? Inte är det för deras egen skull iallafall. Det är för killarnas och sen blir dom tvärsura när killarna råglor på dom.

Sorry att det blev något helt annat än svar på trådskaparens inlägg.

Som vanligt är du väldigt vettig. :tummenupp

*/ ?>
Back