Stromberget
Keep it burning (Rock n Roll)
-05-07-27
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hultan skrev:"Står på farsan"... Nu du, nu kommer du få det hett om öronen..
![]()
Magz skrev::corn :corn jag väntar också
EDIT*
Eller det kanske är så att folk har förstått att man inte kan ändra folks vanor genom att klaga här på sh och helt enkelt skippar allt snack? En del skenförsäkrar, andra gör det inte så är det bara.
Stromberget skrev:Jag kände för att ta en sväng med bågen nu när det hade spruckigt upp och när vägarna hade torkat upp lite..
Så jag tog en hyffsat bra sväng med stan som slut mål.
Åkturen har gått fint hela vägen in mot stan och i stan så ser jag en och annan väl svarvad figur gåendes på gatorna, vilket inte gör en fin sväng sämre..
Jag bestämmer mig för att köra ett ärevarv ute på djrugården...
Nu till saken:
Påväg från djurgården utanför skansen på 30-sträckan innan bron ser jag i backspegeln en vit Mitsubishi spacewagon komma åkandes, fortare än 30..
Så kör han upp nästan i röven på mig tvärnitar och hänger sig på tutan för att jag ligger i 30-40 (med respekt för 30 sträckor). Jag kastar mig till höger, vänder mig om och kör den klassiska :kocko och skakar å viftar (fast kanske lite mer våldsamt).
I bilen sitter det 2 skalliga lirare i 30-35 års åldern och bak sitter det 2 små thai tjejer tippar på samma ålder och dom ser skit rädda ut.
Han släpper och låter mig köra först, fram till 50 skylten där drar jag på för lite mariginal.
Jag kör vänster efter bron och då är det rött direkt så jag lägger mig i högerfilen då svänger han upp i vänsterfilen.
Hans polare vevar ner rutan å då skriker killen bakom ratten "ere du som är ..." (min farsas namn ropar id...) vid det här laget inser jag att det kanske är bäst att inte förvärra saken med att sparka av killens backspeglar vilket jag hade stor och god lust med..
Men jag ropar "nej, det är inte jag som är ...(farsans namn)",
-"Vem fan är du då, mummel mummel" hans polare böjar garva.
-"Lär dig att göra undanmanöver till nästa gång" säger hans polare.
Kännde mig lite utsatt i det här läget, så slår det om till grön jag låter han köra först, så han inte följer efter mig.
Han kör iväg jag lägger mig bakom, nästa rödlyse kör jag upp i högerfilen sen drar jag vidare mot centralen fram tills dit ser jag honom i backspegeln, där svänger jag av mot nynäsvägen och iväg hemåt.
Han måste ha smsat in till vv å kollat upp reggnummret på bågen, eftersom den står på farsan och sen frågar han om det är jag..
Allt det där för att killen inte kan trafikreglerna, kör nästan ihjäl mig, och sms:ar in till vv kollar upp vems båge det är, för att jag visat vad jag tyckte om hans sätt att köra bil..
Vem vet nästa gång kanske man blir skjuten bara för att man visar vad man tycker eller förföljd eller fan vet vad...

Clara skrev:och min andra kompis blir lite trött på detta och börjar räcka finger åt att alla som glor

Clara skrev:nåt liknande hände mig och mina kompisar höromveckan, eller kanske inte så likt, men skrämmande män i bilar iallafall.
det hela hade som bakgrund att min kompis kom gående i solklänning på väg hem via utkanten av ett industrionråde typ, klockan tolv på DAGEN en söndag, då kommer en glassig bil och en snubbe frågar om hon ska åka med, det vill hon såklart inte och då börjar han fråga vad hon ska ha för en avsugning osv, eftersom hon är av ganska aggresiv natur blir hon snorlack och börjar sparka på hans bil och skrika att han ska ge fan i henne osv. då drar han tag i hennes klänning så ett an banden går sönder, hon fortsätter skrika och svära och går därifrån med raska steg, han kör efter en bit med ger sig sen.
sen nån vecka senare sitter vi fem tjejer på en trappa på ungefär samma plats och solar oss lite, till saken hör att det var tidigt på dan och vi var i rätt sunkigt skick allihopa, trots detta glor VARENDA karl som kör förbi så ögonen håller på att trilla ur, för att vi typ visar knäna, och min andra kompis blir lite trött på detta och börjar räcka finger åt att alla som glor, så kör det förbi en fin bil och glor som fan och hon räcker finger plikttroget och då glor han ilsket som fan och hon blir lite "oj, hjälp, tänk om han kommer tillbaka och är snorförbannad nu..." och mycket riktigt: typ en kvart senare kommer en ny glassig bil, med samma snubbe i ocn nu även med en kompis i och han stannar och räcker finger åt oss och säger att vi ska stoppa upp det vi vet var och så frågar han min första kompis om hon känner igen honom (och det gör hon ju såklart) och han säger att nästa gång ska hon itne komma undan så lätt men nu är det den andra kompisen han vill snacka med osv.
vi går in i huset till trappan där vi sitter och andra kompisen blir stirrig som fan och är säker på att han ska komma och skjuta oss i huvet med pistol för att sätta ossuppstudsiga slinkor på plats. vi kollar upp hans reg. nr. men det känns olönt att anmäla till polisen, för även om chansen att han blir fälld är rätt stor så kommer han bara bli mer hämndlysten och då kommer han veta våra namn. men man uppskattar inte längre att gå denna sträcka, kan jag tala om.
en helt vanlig dag i en tjejs liv.
ja det här är kanske inte så motorcykelrelaterat, hm lite OT, men ja, det passade ganska bra på den här tråden iallafall.
![]()
Clara skrev:nåt liknande hände mig och mina kompisar höromveckan, eller kanske inte så likt, men skrämmande män i bilar iallafall.
Snipp.
arnoldsson skrev:Det är väl inte skenförsäkra? Om min hoj står på farsan och det finns en klaosul i kontraktet att det är någon annan, i mitt fall under 25, som ska köra hojen så är det ju ok!

Det hela låter extremt fjortisaktigt måste jag säga, vem var dummast egentligen? i aklla fall i sistnämnda fallet.Clara skrev:nåt liknande hände mig och mina kompisar höromveckan, eller kanske inte så likt, men skrämmande män i bilar iallafall.
det hela hade som bakgrund att min kompis kom gående i solklänning på väg hem via utkanten av ett industrionråde typ, klockan tolv på DAGEN en söndag, då kommer en glassig bil och en snubbe frågar om hon ska åka med, det vill hon såklart inte och då börjar han fråga vad hon ska ha för en avsugning osv, eftersom hon är av ganska aggresiv natur blir hon snorlack och börjar sparka på hans bil och skrika att han ska ge fan i henne osv. då drar han tag i hennes klänning så ett an banden går sönder, hon fortsätter skrika och svära och går därifrån med raska steg, han kör efter en bit med ger sig sen.
sen nån vecka senare sitter vi fem tjejer på en trappa på ungefär samma plats och solar oss lite, till saken hör att det var tidigt på dan och vi var i rätt sunkigt skick allihopa, trots detta glor VARENDA karl som kör förbi så ögonen håller på att trilla ur, för att vi typ visar knäna, och min andra kompis blir lite trött på detta och börjar räcka finger åt att alla som glor, så kör det förbi en fin bil och glor som fan och hon räcker finger plikttroget och då glor han ilsket som fan och hon blir lite "oj, hjälp, tänk om han kommer tillbaka och är snorförbannad nu..." och mycket riktigt: typ en kvart senare kommer en ny glassig bil, med samma snubbe i ocn nu även med en kompis i och han stannar och räcker finger åt oss och säger att vi ska stoppa upp det vi vet var och så frågar han min första kompis om hon känner igen honom (och det gör hon ju såklart) och han säger att nästa gång ska hon itne komma undan så lätt men nu är det den andra kompisen han vill snacka med osv.
vi går in i huset till trappan där vi sitter och andra kompisen blir stirrig som fan och är säker på att han ska komma och skjuta oss i huvet med pistol för att sätta ossuppstudsiga slinkor på plats. vi kollar upp hans reg. nr. men det känns olönt att anmäla till polisen, för även om chansen att han blir fälld är rätt stor så kommer han bara bli mer hämndlysten och då kommer han veta våra namn. men man uppskattar inte längre att gå denna sträcka, kan jag tala om.
en helt vanlig dag i en tjejs liv.
ja det här är kanske inte så motorcykelrelaterat, hm lite OT, men ja, det passade ganska bra på den här tråden iallafall.
![]()
Exakt!! Och det borde väl jag veta som är en av dem.Drifter skrev:Edit: F.ö. så borde hon veta bättre än att peka finger åt suspekta typer i glassiga bilar, då det är allmänt känt att de ofta är våldsbenägna!

(från malmö)

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |