Blir det en sprint???

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
Har fluktat på en trajja sprint :3freak ,men vet inte ett öre om dom mer än att
den stora servicen kostar kalsongerna.Är det någon som har en sådan hoj och vill upplysa mej angående effekt,körglädje,å annat bra vetande :confused: Gixxen som jag har nu varvar mer än en vinkelslip och skakar som en dc10 ( ironi)så nu är det dags att byta.

smefan skrev:
Det är ju det jag har gjort :kocko Men nu vill jag ha nått annat å sprinten är ett altenativ...trorjag :confused:
:kocko på dig själv, jag menade i all välmening!
Välj japanskt i stället för engelskt alltså.. Det finns ju andra jappsar än gsx750f..

Hultan skrev:
Välj japanskt i stället för engelskt alltså.. Det finns ju andra jappsar än gsx750f..
Jag ber om ursäkt.Nu är det så att jag har utslitna axlar och kan inte ha en
värstingsuberdubermaskin p.g.a körställningen.Tyckte att trajjan verkar ok plus att den har trea å vad jag har förstått så är varvet lite lugnare.

Hultan skrev:

Varför ska man köpa japanskt? Triumph gör såvitt jag vet helt ok motorcyklar nu för tiden.

Styvfarsan körde en sprint st årsm.00-01? Han var mer än nöjd. Jättefin motorgång och en bra blandning mellan sport och touring... Mer än så vet jag inte.... Så finns det väl bra Triumph-försäkring också???

Dags att tona ner Triumphmyten lite nu va! (bara lite) :7peta

Last edited:
sprint st har ju en rätt sportig körställning. I alla fall tyckte jag det när jag testade min farsas förra året. iofs körde jag själv gsx750ef från 84 då så det var ju ingen bra jämnförelse kanske.

Coola Ola skrev:
Varför ska man köpa japanskt? Triumph gör såvitt jag vet helt ok motorcyklar nu för tiden.
För att det är min personliga åsikt..
Han undrar ju vad folk tycker.. Jag tycker så.
Mer frågor fröken?

Hultan skrev:
För att det är min personliga åsikt..
Han undrar ju vad folk tycker.. Jag tycker så.
Mer frågor fröken?

Tack. Då har jag fått ett klargörande till ditt något diffusa första inlägg.

Min personliga åsikt är inte likadan som din. Innebär att vi aldrig kommer hamna i en budfight om någon hoj. :tummenupp

blacktriple skrev:
Tack. Då har jag fått ett klargörande till ditt något diffusa första inlägg.

Min personliga åsikt är inte likadan som din. Innebär att vi aldrig kommer hamna i en budfight om någon hoj. :tummenupp
Det var inte diffust, koncist möjligtvis, men nej, vi kommer inte så troligt fajtas om en hoj nångång. :)

du menar 05:an nu? Det är en helt ny modell.

farsa köpte en sån för några månader sen. Har provkört den några gånger och den har avslappnande upprätt sittställning. Varvar bara 9tusen och den drar på hela registret. Går jämt och bra. Han tycker att han har köpt en riktigt bra hoj.

smefan skrev:
Har fluktat på en trajja sprint :3freak ,men vet inte ett öre om dom mer än att
den stora servicen kostar kalsongerna.Är det någon som har en sådan hoj och vill upplysa mej angående effekt,körglädje,å annat bra vetande :confused: Gixxen som jag har nu varvar mer än en vinkelslip och skakar som en dc10 ( ironi)så nu är det dags att byta.

Inte ska du ha en :arsele sprint Du ska förstås ha en sån här ==> Suzuki sv1000s
Jag tror att den skulle passa dig perfekt, bra körställning och en underbar V2:a på 124HK och 102Nm i vrid, testa en så'n innan du köper en så udda hoj som en trajja sprint

[PlastRaket] skrev:
Inte ska du ha en :arsele sprint Du ska förstås ha en sån här ==> Suzuki sv1000s
Jag tror att den skulle passa dig perfekt, bra körställning och en underbar V2:a på 124HK och 102Nm i vrid, testa en så'n innan du köper en så udda hoj som en trajja sprint

jomenvisst,men passageraren (min :tuttar ) tycker nog inte det.Hon vill så gärna följa med på en tur å si det går inte med en sån extrem åkställning..

smefan skrev:
jomenvisst,men passageraren (min :tuttar ) tycker nog inte det.Hon vill så gärna följa med på en tur å si det går inte med en sån extrem åkställning..

Kolla med Mattias Tingström om det där med passagerare på SV:n, han har en sv650 och har haft :tuttar därbak ett antal ggr i sommar och det verkar som det har gått fint. Ska du åka ofta med passagerare är det kanske läge för en gynstol :gnissla

V-twin är trevligt, men det skakar... inte för att jag kört sv1000 men en hel del andra!

Man skall vara lite försiktig med tripplarna från sent -90, men annars har dom inte mer prolem än andra. Jag ar inte kört nya ST:n, men den gamla var ganska touring, även med min daytona är många mil inget problrem

Har haft en 01:a som jag körde ca:2600 mil med, bara att tanka och smörja kedjan.Mycket bra vrid i den så den är perfekt att åka två med.
Bra komfort, också för passageraren.
Kanon bromsar,skit fränt ljud tack vare trippeln :).
Service kostnaderna är väll lika som alla andra hoj märken.
Var mycket nöjd med den som jag hadde.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...