Blir av med lappen nu...

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Sjukpensionär pga. Svår depression blir man inte i en handvändning. Du måste ha gått igenom många undersökningar och utredningar innan dom kom fram till det beslutet, så ett vis belägg måste det väl finnas bakom körkortsindragningen. Det finns en del olika sjukdomar som kräver körkortdragnin, fördelen med din sjukdomsbild är att den inte är obotlig eller permanent. Jag tror och hoppas att du kan få tillbaks körkortet när du mår bättre. Koncentrera dig först och främst på att må bättre, ta gärna hjälp utifrån av proffs. Jag önskar dig all lycka till
 

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Jag fattar nog inte, den åtgärden kan väl inte hjälpa på något positivt sätt. Om man nu vill ta livet av sig via ett fordon så är väl ett återkallat körkort inte det som kommer stoppa den personen.
 

Smagatusk

Guest
Jag kan hålla med om att reglerna är märkliga. I mina ungdomsdagar åkte jag fast för hembränning och fick körkortet återkallat med förklaringen att jag "sannolikt befinner mig i ett alkoholberoende". Jo, tjena...

Jag godtog det inte och överklagade och fick rätt till slut. Det tycker jag att du också borde göra. Om du har en snyfthistoria som är sann dvs...

Tror inte det gynnar dig om du visar upp skyttelicensen jämte depressionssjukintyget.
 
Last edited:

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Västra torup
Hoj
kawasaki zx12r -01
tycker det är för jävligt mot dej, det hjälper ju inte dig mot sjukdomen precis.
sen känns det ju ganska ologiskt att du inte får ha körkort för det kan vara farligt när du får ta vapen licens.
det är ju nån paragrafryttare som fått för sig något o inte lever i verkligheten, det har ju varit ok att köra i 25 år för sjutton.
man kan inte hindra en person från att leva bara för att det skulle kunna hända något.
nej stå på dej de har inga belägg för sina ideer.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Ajdå vad tråkigt att höra. Känns ju lite som att köra motorcykel får en att må bättre. Visste inte att depression sågs som farligt för att framföra ett fordon. Vet ju t.ex. att man inte återkallar kk från gamlingar som knappt kan se.

Förstår om du inte vill gå in mer på detalj men hur är läget egentligen? Lite bakgrundstory hade inte skadat.

Mvh

BG storyn är att efter min första skilsmässa där jag blev utnyttjad för att hon skulle ha barn. Då var jag 19. Blev en press på mig då jag cirkulerade på olika klubbar som longhorn mm i sthlm. Va en moonshine också för de som känner till det? Drev en byggfirma i Sthlm och hade villa på ringvägen på Lidingö. Så har jobbat inom bygg utan att säga vem eller vad. Jag bröt ihop helt enkelt, men är tbx....
 

R5+1

Guest
Jävligt märkligt att du får skyttelicens men återkallat körkort?!?
Enkelt: Inte samma myndighet som utfärdar skyttelicenser som återkallar körkort.
För ni vet väl att ingen myndighet i Sverige kan prata med en annan? Än mindre samarbeta och se till helheten. Det gäller ofta även inom en och samma myndighet har jag fått erfara.

Är det ditt tidigare liv som håller dig deprimerad nu alltså?
I så fall håller jag med om att du inte ska lägga alla kort på bordet.
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ring din handläggare och prata med människan, har man tur går det att resonera med dem. Det kan gå att ordna villkor för att du ska få behålla det, låt oss säga att du får gå till en hjärnskrynklare en gång i månaden som intygar att du inte är självmordsbenägen. Får knarkare lämna pissprov o alkoholister ha alkolås så måste man fan kunna göra någon form av lösning för dig med!

Om de verkligen drar in ditt körkort så kom ihåg att under spärrtiden så räknas det som grov olovlig körning om du åker dit, med fängelse i straffskalan. Du kan dessutom överklaga beslutet vidare 2 gånger och därigenom få behålla kortet under den handläggningstiden.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Och jag skjuter med en 44:a svartkrutare. Behövs inte licens för de ens! Bara licens för att köpa in svartkrutet! Vapnet är licensfritt..
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
BG storyn är att efter min första skilsmässa där jag blev utnyttjad för att hon skulle ha barn. Då var jag 19. Blev en press på mig då jag cirkulerade på olika klubbar som longhorn mm i sthlm. Va en moonshine också för de som känner till det? Drev en byggfirma i Sthlm och hade villa på ringvägen på Lidingö. Så har jobbat inom bygg utan att säga vem eller vad. Jag bröt ihop helt enkelt, men är tbx....

Ajdå, kör på hårt. Tror depression är mycket vanligare än folk vill erkänna och alla vet någon som har haft det tufft. Men, många gånger har jag också träffat folk som bara strålar av glädje och har tagit sig ur sina mörka stunder, det värmer.

I vilket fall som helst, önskar jag dig all lycka till. Vad jag inte förstår är varför din fru har undanhållit det brevet för dig? :dummer
 

R5+1

Guest
Blir lite less när man som uppflyttad 08 till Jämtland. Har 10 mil för att storhandla, och myndigheter säger att jag ej kan framföra ett motorfordon.

Vet du vad vännen? Tycker det var rätt av dig att flytta långt bort, och särskilt norrut, för att undkomma ditt tidigare liv. Men att hänga med surjämtar* hela dagarna kommer aldrig hjälpa dig! Du har ju HELA resten av Norrland att flytta till! Där bär folk lappkniv och är iklädda träningsbraller och foppatofflor på affärn, men du kan ge dig på att de alltid är trevliga!:krama


* Härstammar till 50% därifrån så jag vet vad det innebär.
 
Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Vet du vad vännen? Tycker det var rätt av dig att flytta långt bort, och särskilt norrut, för att undkomma ditt tidigare liv. Men att hänga med surjämtar* hela dagarna kommer aldrig hjälpa dig! Du har ju HELA resten av Norrland att flytta till! Där bär folk lappkniv och är iklädda träningsbraller och foppatofflor på affärn, men du kan ge dig på att de alltid är trevliga!:krama


* Härstammar till 50% därifrån så jag vet vad det innebär.

Jämtar ä faktiskt jäkligt trevliga. Fast beror på var i Jämtland man hamnar! Hammerdal är ett underbart ställe med underbara folk.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Riktigt surt!

Hoppas att det löser sig för dig för inte fanken borde du bli av med körkortet på grund av ditt sjukdomsläge.
Hade du varit schizofren så hade jag förstått det bättre men knappast nu. Mitt förslag är att du kontaktar sjukvården som diagnostiserat dig hör dig för där. De kan förhoppningsvis hjälpa dig med på sjukdom och ge dig en förklaring.

OT; Någonstans måste du haft lite tur eftersom du som sjuk faktiskt blitt sjukpensionär i detta landet. Konstigt att inte försäkringskassan, arbetsförmedlingen och social står utanför dörren och tycker att du ska jobba. Verkar ju vara den nya given.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Hoppas det löser sig, det är väl nån kärring som inte fått könsorgan i sig på 100år som fattat detta beslut.
Överklaga o funkar inte det så kör med högre fart :yoparty
 

R5+1

Guest
Nej, slutade med alla piller för ett år sen.!
Dumskalle! Undra på du är deppad!
Om det var pga biverkningar du inte ville leva med så byt sort tills du hittar en som funkar som den ska. Finns en hel uppsjö olika varianter och tillverkare!

Hoppas att det löser sig för dig för inte fanken borde du bli av med körkortet på grund av ditt sjukdomsläge.
Fast egentligen, hur långt bort ligger det att en svårt deprimerad människa tar livet av sig?
Mången är de tågförare och lastbilschaufförer som fått sig en erfarenhet i livet de inte förtjänat...
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Som sjukvårdsarbetande så skulle jag förmoda att man gjort denna bedömning av körkortsåterkallelse pga din svåra depression som du också skrev när "somliga" som frontkrockat med både personbilar och lastbilar visat sig ha en dokumenterad psykisk störning, såväl mild som allvarligare.Tyvärr har ju en del av dessa redan fått sina körkort återkallade redan innan dessa kollisioner.En människa som har en djupare svängning i sitt mentala tillstånd ser ofta inte problemet den ställer till med för övriga drabbade vid dessa olyckor när tillståndet då är så pass allvarligt så att den sjukdomsdokumenterade individen gör allt i ren och svår ångest för att komma ifrån diverse problem som den nu lider oerhört mycket av som en ren form av nödlösning för att få slut på sitt elände.Naturligtvis lever vi som tur är i en tidsålder när man medicinskt kan bromsa många av dessa psykiska sjukdomar ganska bra beroende på individen och hur pass gravt drabbad man är.

Jag har naturligtvis ingen som helst insikt i ditt sjukdomstillstånd utan skriver bara i ren vänlighet som upplysning där hjälp finns att få som jag naturligtvis hoppas att du redan fått även om man som sjuk i en psykisk sjukdom ibland tyvärr kan få kämpa hårt för att bli hörd av rätt personer.Vill naturligtvis inte uppmana dig till att fortsätta köra när någon som uppenbart bryr sig om ditt tillstånd i sjukvården bidragit till att ditt körkort återkallats i en form av hjälp för att du inte ska ta livet av dig eller andra på detta sätt.Något som du naturligtvis bör diskutera med personerna du förmodligen redan är i kontakt med i sjukvården för ditt fortsatta välbefinnande i livet och den förmodade positiva inverkan på dig som denna mc körning innebär i en för dig som jag hoppas tillfällig sjukdom.

Ha det gott Risbrännaren. :crash
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
Så jävla sjukt!! Medger själv att mitt liv inte har haft sina ljusa stunder dem senaste åren och då har inte "sitta i en stol och pratat med en främling" funkat bäst utan att dra på skinnstället å stänga in huvudet i krukan och dra en 10mils repa! De om nått är riktig terapi!!! Överklaga! överklaga! Överklaga!! :smasha
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top