Blir av med lappen nu...

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Frugan min gömde undan ett roligt brev för mig! Mitt körkort ska bli återinkallat pga. sjukdom.
Jo ja visst jag har fått diagnosen svår depression och blivit sjukpensionär för det. Men nu ryker mitt AB körkort för dom säger att jag är självmordsbenägen enl statistik.
Öh, fattar nada..... 3 omkullåkningar sen 86 på hoj och enbart singel. Inga bilolyckor sen -88. Och nu vill dom ta min lapp??

Risken är att jag kommer att köra körkortslös nästa år. SMC får hata mig hur mye som helst, men jag kör både hoj och bil utan lapp då!!

Fjuck det lät allvarligt!

Är det hela historien du krystar fram nu eller har du fler lik i garderoben?
Annars överklaga och skäll ut frugan för att hon gömmer brev som är till dig,

Trodde först det var ett skämt. Så kan de inte göra, ta detta till rätten om det så krävs.

Kör du utan kort om du måste, det är inte några straff att tala om vad gäller olovlig körning. Tråkigt bara att man aldrig kan planera längre resor eftersom man aldrig vet när man hamnar i en kontroll och får ställa hojen eller bilen.

Gå till botten med detta!! Jag tror på att du vinner detta :yoparty

Fifan vad tråkigt att höra! :(

Risken att du blir självmordsbenägen blir bara större ifall de tar lappen och du inte skulle få göra det du älskar :gnissla

Det är hela storyn! Har ju skött mig som fasen och t.o.m tagit licens för skytte nu. Givetvis överklagar jag så fort jag får ett beslut att hugga på. Men hamnade fasen i chock nu.. Har skött mig i trafik alltid, iaf vad dom kunnat tagit för.

Fan va trist. :(
Tycker du ska gå vidare och be om utredning.
Måste finnas nån snubbe man kan övertyga om hur bra det är att styra hoj.
Stå på dig!
Jag håller tummarna. :hej

Blir lite less när man som uppflyttad 08 till Jämtland. Har 10 mil för att storhandla, och myndigheter säger att jag ej kan framföra ett motorfordon.

Samhällsapparaten walks in mysterious ways :huvet
Kriga mot det här så långt du orkar, annars, fUCk dA PöuLice och dra rullen i botten :yoparty:tummenupp

Varför tvivlar jag på att vi har alla korten på bordet?
Jo, om en depression föranleder återkallat körkort så är det mååååånga som är körkortslösa idag.

Jo om du hade vetat vad du pratat om så kunde vi diskuterat. Men den sjukdomen tar fler liv än trafiken varje år, så dämpa dig lite! Visa respekt för både familjer och anhöriga som behöver leva med någon med en svår sjukdom.

Surt som fasen. Jag hade definitivt tagit kontakt med dom och bett dom förklara med ingående om varför.

Jag menar inte att vara elak, det är inte kul att bli fråntagen sitt körkort och därmed en möjlighet till att bli lite upplyft av hojåkning. Menar bara att det inte är sannolikt att det är enbart en depression som föranleder indraget körkort.
BTW - vad betyder "Tugga bult":va

EDIT: Googlade på din kommentar. Nja ... det där är inte min grej :krama

Har ett vagt minne av att någon jag kände för ett decennium sedan fick ett sånt brev av just den anledningen, så låter inte helt otroligt. Man kan ju tex få sådana brev pga många anledningar som egentligen inte har med körkortet att göra.

Jag menar inte att vara elak, det är inte kul att bli fråntagen sitt körkort och därmed en möjlighet till att bli lite upplyft av hojåkning. Menar bara att det inte är sannolikt att det är enbart en depression som föranleder indraget körkort.
BTW - vad betyder "Tugga bult":va

EDIT: Googlade på din kommentar. Nja ... det där är inte min grej :krama

Tugga bult = Prata skit!
Oavsett vad jag har gjort i mitt tidigare liv så anser jag inte att jag ska bli straffad nu för det. Och har aldrig begått ett trafikbrott. Visst har ett par p-böter på bilen, det är allt!

Ajdå vad tråkigt att höra. Känns ju lite som att köra motorcykel får en att må bättre. Visste inte att depression sågs som farligt för att framföra ett fordon. Vet ju t.ex. att man inte återkallar kk från gamlingar som knappt kan se.

Förstår om du inte vill gå in mer på detalj men hur är läget egentligen? Lite bakgrundstory hade inte skadat.

Mvh

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...