Blir amerikaner dummare och dummare?

Kaffespillet är sanning, åtminstonde.
Men inte hela sanningen.
Kvinnan startade inte processen på eget bevåg.
En "ambulansjägare" (jurist som lever på att driva skadeståndsprocesser, som de letar reda på genom att hålla koll på akut/läkarmottagningar, fick igång det hela.
"Gyllene måsens" kaffe VAR på tok för hett.
Man skall kunna spilla kaffe på sig utan att få brännskador.
Om jag minns rätt så fanns det redan reglerat hur varmt kaffet fick vara vid serveringen.
Nämnda kaffe var betydligt varmare.

Men gällande religionen i USA, så kan jag bara hålla med.
Mycket vanligt inom medelklassen att man skryter med att man är djupt religiös.
Granskar man deras "tro", så är det ofta ett hopkok av pliktskyldiga kyrkobesök, fosterlandskärlek och hat mot oliktänkande.
Bibeln och teologin har man noll koll på.

...samt har en religiös flickvän. Hon blir lika arg varje gång jag vädrar mina åsikter, därför gör jag det hellre här än hemma vid matbordet :D

Puss på er!

Måste bara fråga, är det som ngn skrev häromdagen,

:missionären sen tända ljus och under täcket, eller är det raka motsattsen för att att göra revolt mot vad som anses heligt och sånt? :tuttar :va

"Gyllene måsens" kaffe VAR på tok för hett.

Vidare hade de väl ålagts efter en olycka tidigare att sänka temperaturen vilket de struntade i, och då fick de betala en summa som skulle motsvara en viss mängds försäljning av kaffe på McD i USA, typ en dag eller något sådant, vilket sätter det hela i perspektiv.
Sedan att perspektiv inte är roligt om man är 19 år och kör 125cc och hänger på Lunar De Luxe (Facebook), det är en annan femma.

Måste bara fråga, är det som ngn skrev häromdagen,

:missionären sen tända ljus och under täcket, eller är det raka motsattsen för att att göra revolt mot vad som anses heligt och sånt? :tuttar :va

Inte för att jag förstod så mycket av det du skrev men jag har en aning...
Min flickvän är inte kristen på det viset att hon går i kyrkan eller ber till gud eller annat fundamentalistiskt. Hon säger bara att hon tror på gud typ, mer är det inte och mer skulle jag inte klara av. Jag visste om det innan vi fick till det men jag tog en chansning och det har fungerat rätt bra. Hon skrattar kanske inte lika mycket åt mina upptåg som att tex posta julkort till Jehovas, eller mina elaka utschasanden av de samma när de kommer och vill predika. Nu är hon inte Jehovas (nån måtta får det vara) men hon anser att alla människor ska behandlas med respekt och på den punkten är vi icke överrens :gnissla
Skämt åsido, folk får vara hur jävla kristna de vill bara de inte försöker diskutera det med mig eller säger att "det står i bibeln, då är det så". Jag bryr mig inte men anser att de ha inte alla popcorn i skålen.

Allt bottnar väl i att man som konsument ska kunna sätta hårt mot hårt om man blivit felaktigt behandlad av ett företag. Att det se'n bidrar till ett system med advokater som som startar processer om vadsomhelst är ju bara att beklaga. Det urholkar ju i längden hela tron på rättssystemet.

Men det gör det svenska systemet också, där skadestånd är en rabattkupong på kaffe och bulle på närmsta OK-mack.

Vad gäller historien om husbilen har jag hört att den faktiskt spridits av en lobbygrupp som företräder företagen, och alltså vill strypa möjligheterna att stämma företag till höger och vänster. Genom att hitta på en historia som är så löjeväckande vill man väcka opinion mot alla dessa rättsprocesser. Om detta är sant eller inte vet jag inte, tycker det låter ganska rimligt iallafall.

Skämt åsido, folk får vara hur jävla kristna de vill bara de inte försöker diskutera det med mig eller säger att "det står i bibeln, då är det så". Jag bryr mig inte men anser att de ha inte alla popcorn i skålen.

Ok, jag har föräldrar som är kristna. De är alltså dumma i huvet enligt dig?

Min hustru är inte bara kristen.
Hon är ganska aktiv i missionskyrkan.
Det är inte jag...
Fungerar ändå!
Btw, så: När vi träffades första gången (lääänge sedan), så var hon ute med en kompis och tog en pizza och drack koka-carola.
Jag var ute och drack öl och rökte hasch med en kompis som letade ny tjej.
Ergo:
Att anse andra vara dumma i huvudet pga andra åsikter är bara orutinerat.
Att olika människor kommer till olika slutledningar, baserade på samma information är en sak man lär sig med tiden/erfarenheter.
Vem som har rätt eller fel?
Som vanligt: Sanningen ligger mit i mellan åsikterna.
Antagligen.

Jag får väl anamma Fabbe's replik till dig i hans pulvertråd. Men öka på fonten ett snäpp på hans sista ord.

Ja, det är enklare att ta till sådana metoder än att istället försöka förstå. Mig kvittar det, jag är van vid att bli missförstådd då alla inte talar på samma våglängd så att säga.

Jhoony, jag menade att med så stor procent av folket som är religiösa så är det inte konstigt att det finns så många korkade människor där. Nu snackar vi inte den gamla hederliga kristna Svensson-familjen som de flesta är i Sverige, utan de som jag anser vara fundamentalister. Såna som tackar gud för allt de gör etc.
Och fortfarande, det är inget påhopp på de religiösa. Det är bara min åsikt av det hela. Jag är till och medlem i svenska kyrkan då man är det per automatik sen födseln (sjukt, det bör tas bort genast!) samt har en religiös flickvän. Hon blir lika arg varje gång jag vädrar mina åsikter, därför gör jag det hellre här än hemma vid matbordet :D

Ok...nej, orka tjafsa, alla har vi rätt till vår åsikt :) Tack för förklaringen.

Svenskar blir dummare och dummare däremot eftersom att de tror på den här listan trots att den börjar vara rätt många år gammal och alltid varit lika falsk varenda år.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT