Blir aldrig av med bilen

Markus skrev:
Ja, direkt när de är producerade så tar vi ut dem på Järvafältet* och gräver ner dem.

*= skumt naturreservat i nordvästra stockholm där det pågår mycket fuffens, typ hundslagsmål och agility

Är hundarna renrasiga? Annars åker dem med bilarna ner i fördärvet! :mad:

Solid snake skrev:
Är hundarna renrasiga? Annars åker dem med bilarna ner i fördärvet! :mad:

Jag tror inte det, det är sådana där Golden Retriever (det är alltså en blandning mellan fluff-hund, afghan och labrador) som kör agility och på fajterna är det såna där mördarhundar som kallas Rothweller (de är avlade för att hugga i halssen på barn bland annat :kocko )

Markus skrev:
Jag tror inte det, det är sådana där Golden Retriever (det är alltså en blandning mellan fluff-hund, afghan och labrador)

Har det varit tidelag eller? :3freak

Men stopp ett tag nu. En BMW av hyffsat ny årsmodell är väl inte så dyr att äga längre om det inte är en av de "värre" modellerna? Ha en kompis som har en 320 -98 och den är fan billigare än min Saab i allt. Och då är det en riktigt gammal Saab jag åker med för tillfället. 900 T8

Solid snake skrev:
Tror du? Du vet alltså inte?

Fixxer vet nog. :näsblod

Jag vet att det är en Afghan, och jag tror att du måste läsa på. Jag vet att Fixxxer redan har läst på, det framgår med all önskvärd tydlighet.

gräddefredde skrev:
Varför ska det vara så j____a svårt att sälja sin bil när man har Sveriges lägsta pris? Trodde nyare bmw:ar var rätt attraktiva. Håller på att bli desperat...
MÅSTE HA MC NU!!

Fredde

:huvet

Det komiska är att när man letar bil så känns det som motsatsen. De som verkar fräsha till rätt pris säljs främför näsan på en
:mad:

Fixxxer skrev:
BMW är ju inte direkt billiga och garanterat inte billiga i försäkring heller.
Skulle aldrig köpa en BMW, inte ens begagnad från Blocket. Dels för att jag inte tycker om dem och dels för att de är dyra att äga.

Inte billiga? Reservdelarna är humana, framförallt på ORGINAL grejjer. Visst, har man en volvo så kan man få biltemagrejjer för 10% av priset men det är inte säkert att dom håller heller. Försäkringen på min e34 är 20 kr billigare i månaden än min Audi 100 jag hade innan. BMW är otroligt roliga bilar, har du någonsin kört en BMW? Inte bara suttit brevid, utan kört? Förstår inte detta BMW hat i det här landet, handlar det bara om avundsjuka?

//EBS på Syss konto

Fixxxer skrev:
BMW är ju inte direkt billiga och garanterat inte billiga i försäkring heller.
Skulle aldrig köpa en BMW, inte ens begagnad från Blocket. Dels för att jag inte tycker om dem och dels för att de är dyra att äga.

Eller så tar vi reda på hur det egentligen ligger till. Ägandekostnaderna för en ny BMW utslaget på 3 år jämfört med konkurrenterna är billigare, service är billigare än till Volvo, reservdelar är ganska ofta billigare hos BMW än hos Mekonomen. Min 328Ci-99 kostar mig mindre att helförsäkra än min Audi 100 2,3-91 gjorde. Den drar dessutom mindre soppa trots större morot. Du behöver inte tycka om BMW bara för att jag gör det, alla kan inte gilla allt, men fördomarna du har kan du arkivera nu :hej

Syss skrev:
Inte billiga? Reservdelarna är humana, framförallt på ORGINAL grejjer. Visst, har man en volvo så kan man få biltemagrejjer för 10% av priset men det är inte säkert att dom håller heller. Försäkringen på min e34 är 20 kr billigare i månaden än min Audi 100 jag hade innan. BMW är otroligt roliga bilar, har du någonsin kört en BMW? Inte bara suttit brevid, utan kört? Förstår inte detta BMW hat i det här landet, handlar det bara om avundsjuka?

//EBS på Syss konto
Vad är det för e34 du har då? En vanlig 525:a är INTE en rolig bil tycker jag. M5:an däremot är en kul bil!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg