Blinkrelä

hans-tomas12

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
99. ninja zx9r
Hej
Gammal tråd blir som ny
Köpt ett lastoberoende relä från Biltema + 4 st LED-blinkers. Blinkar som fa.. nu oavsett original relä/Biltemas relä, ca 160/minut. Trodde det var tanken med lastoberoende relä att blink frekvensen skulle bli "normal". Funkar med motstånd alternativt lampor som motsvarar original antal watt. Vad är vitsen med lastoberoende om det inte sänker blink frekvensen
MVH Conny

Verkar som du fått fel relä. Jag har biltemas relä på en av hojarna med LED-blinkers och det blinkar i normal takt. Kolla artikelnumret.

Är det ett riktigt lastoberoende relä så blinkar det inte för snabbt. Det är oberoende av lasten som det heter...
du kan däremot få andra fel på vissa bågar som löses av ett par likriktade dioder. Tex att körriktningsvisaren dummar sig. Allt står i befintliga trådar. Lycka till.:yoparty

Vill bara informera om att Biltema har inget lastoberoende blink relä, fick svar i från kundtjänst i dag.
Mao ger de fel information till kunderna. Hoppas de korrigerar det.

Biltema slutade sälja sitt lastoberoende relä i våras har jag för mig. Det ersattes av ett som inte var lastoberoende, med annat artikelnummer.
Varför övergår mitt förstånd då det lastoberoende är riktigt praktiskt när det gäller LED-blinkersinstallationer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT