Blinkersrelä led!

Brunkaren

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Honda cbr1000rr, 2006
Tjaaa!
Tänkte byta blinkersrelä på min fireblade 06a.
Har orginal nu, och tanken är att sätta dit reläet som funkar för led-blinkers.
Har det nya reläet, men de skiljer sig en del från orginal.
Orginal sladdarna som går till reläet är 4 st, och på nya är det bara 3. För man måste ju byta enheten reläet sitter vid. Hur ska det kopplas, någon som vet? :)

Jag har alltså kopplingen :) Men den skiljer sig endel från orginalet, färre sladdar osv.. det är där jag kört fast :(

Jag har alltså kopplingen :) Men den skiljer sig endel från orginalet, färre sladdar osv.. det är där jag kört fast :(

JAPP! Går att lösa... men ebay så får du med rätt poler och bara trycka i. Brukar vara 7-8 på Suzuki för att få ett par andra funktioner inbyggt. Billigt och smidigt. Dock vänta 2v på leveransen ;)

Alternativt motstånd då det är så mkt enklare i ditt fall med multirelät...

Jag testade nu med motstånd istället. Jag har en cbr1000rr från 2006, fick till en baklampa med inbyggda blinkers. Problemet med den är att blinkersen i lampan verkar ha en gemensam jord. Å motstånden som ska vara en till varje blinkers vill ha en jord för sig. När jag koppla ihop jorden till samma, så får jag nu ena blinkersen att blinka normalt medan den andra blinkar snabbt.. Någon som har en aning om vad för fel jag gjort?

Koppla till jord ????
Motstånden kopplas parallellt med blinkers.
Dvs till varje blinker går det två sladdar.
Och till de två sladdarna ska motstånden också kopplas in.

Alla hojar har inte "jord" som ledning tillbaka till batteriet.
På min sukka används särskilda svartvita sladdar från allting tillbaka till batteriets - (minus).
På min traja används "ramen" som jord för - (minus)
Nackdelen med att leda ström i ramen är som jag ser lätt få isolerande oxid på anslutningarna från ram mot sladd.
Bättre med sladd tillbaka hela vägen också som i sukkan.
Tycker jag.

Jag har kopplat motstånden parallellt. Jag vet att det i vanliga fall går två sladdar från varje blinkers. Men jag har som sagt en baklampa med intergrerade blinkers. Och, från lampan går det endast en jord som är till allting. alltså har jag två blinkerssladdar som sagt för plus, men endast en jord till dem båda.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti