Blinkersrelä? Byta mot vad istället?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag har påbörjat en garagerensning modell större, nu ska det äldre beståndet ut och först iväg ska en Kawa Z550 från början av åttio.

Typiskt nog la blinkerserna av innan besiktning, jag har inte sett ett blinkersrelä som ser ut som detta innan, men det klickar i burken vid blinkersknappsaktivering.

Var hittar jag en billig ersättare till detta 2 poliga relä? Är det ens rätt relä?

Bifogat

• Blinkrelä.jpg
    Blinkrelä.jpg
    226.6 KB · Visningar: 116
Ser egendomligt ut.
Ett relä måste ha minst två poler plus jord, ett att "signalera" relät med och ett som faktiskt slår på spänningen på det som ska styras.
Kan ju iofs vara så att hylsan är jorden.

Ja det ser underligt ut även i mina ögon. Själva hylsan är gummiupphängd = ingen jordning.

Kanske är det mekaniskt?

det är ett bimetallrelä, dom behöver bara två poler, ersätt med biltema-relä som behöver en kabel till jord också.

Du borde hitta ett hos din lokala jänkebilsreservdelshandlare. Vanligt förekommande på gamla amerikanare.

Finns 2pol hos din lokala billtillbehörsaffär, ex Autoexperten. Tror jag gav 30 spänn för mitt. Funkar kanon!

Jag hade ett sånt där som jag bytte mot ett från Lelles som fortfarande är tvåpoligt men elektroniskt istället för mekaniskt. En fiffig skillnad är att mina blinkers sedan dess börjar med ett BLINK istället för en PAUS precis när jag slår på dem. Vid snabba filbyten hann det gamla aldrig ens blinka till innan det var för sent.

Blinkersrelät la av på min kawa 550GPz -82 också.
Ett nytt orginal kostar inte många kronor, tror jag betalade 59:-

Back