Blinkersproblem!

Hampe

Slan
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda XR600 -93
Hej!

Är hemma i Nyköping där jag får hjälp med att montera blinkers på min Honda XR 600 inför besiktning. Vi har drabbats av ett problem med relät. Jag är rädd att reläet vi använder inte kommer att fungera, men jag ger det ett försök här innan vi ger upp. (Påskhelgen gör att jag inte kan pysa iväg och köpa ett nytt nu). :(

Normalt har jag sett att 3-poliga relän är det som brukar användas. Reläet vi har är ett 4-poligt relä från Biltema. På reläet finns en bild som förklarar kopplingarna. Kommer det här gå att använda till blinkers? Förklara gärna väldigt ingående hur kopplingen ska ske.

Bifogar en avritning av bilden på relät. (Siffrorna är annorlunda, 87, 31 etc, ungf. Antar att det kvittar för tillfället).

Bifogat

• relä.JPG
    relä.JPG
    8.9 KB · Visningar: 52
Hej!

Är hemma i Nyköping där jag får hjälp med att montera blinkers på min Honda XR 600 inför besiktning. Vi har drabbats av ett problem med relät. Jag är rädd att reläet vi använder inte kommer att fungera, men jag ger det ett försök här innan vi ger upp. (Påskhelgen gör att jag inte kan pysa iväg och köpa ett nytt nu). :(

Normalt har jag sett att 3-poliga relän är det som brukar användas. Reläet vi har är ett 4-poligt relä från Biltema. På reläet finns en bild som förklarar kopplingarna. Kommer det här gå att använda till blinkers? Förklara gärna väldigt ingående hur kopplingen ska ske.

Bifogar en avritning av bilden på relät. (Siffrorna är annorlunda, 87, 31 etc, ungf. Antar att det kvittar för tillfället).

ehy.. du skulle ha köpt ett 3 poligt :7peta
kanske inte hjälper dig nu men ni får säkert öppna relät o ta bort ett stift.. (rätt stift) o sen klura ut vilket det är..
kolla o mät hur strömme går i xr,n o klura sen...
(visste inte ens de fanns 4 poliga)

vad är de värsta som kan hända... jo just ja.. de är en xr600, utan säkringar va? :tungan

annars har biltema fina relän med 3 poler som du kan köpa..

ormalt har jag sett att 3-poliga relän är det som brukar användas. Reläet vi har är ett 4-poligt relä från Biltema. På reläet finns en bild som förklarar kopplingarna. Kommer det här gå att använda till blinkers? QUOTE]

Ditt fyrpoliga relä går inte att använda. Du behöver ett trepoligt relä.

Tack för era svar. Det var ungf vad vi kom fram till. Vänta tills efter påsk, sen en ny resa och på det igen, med annat relä. Skulle enduroreggat det lilla kräket.... :huvet

Köp det reläet som heter 42-140 på biltema o koppla lika dant som på bilden. (Jag kopplade dock kontroll lampan anorlunda . min kontroll lampa är kopplad innan blinkers knappen och sedan är den jordad.) Reläet är lastoberoende och funkar då bra med tex mini blinkers eller anat kul:)

Reläet vi har är ett 4-poligt relä från Biltema.
Om det är ett blinkrelä och inte ett vanligt relä så går det att använda som blinkrelä.
"3-poliga" relän är egentligen "4-poliga" med ena kontakten ihopkopplad med ena uttaget på reläspolen. Alltså i ditt bildexempel uttag 1 och 2 ihopkopplade.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!