Blinkersproblem BMW

Majsan_

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
BMW f800r -10
Jag köpte för några veckor sedan en BMW f800r, jättenöjd som helhet. Men, blinkersen stökar. Återställningen fungerar inte. Blinkersen går automatiskt tillbaka efter 200m/10s körning, vilket den skall göra, men den "manuella" avstängningen fungerar inte vilket skapar bekymmer framför allt i tight Stockholmstrafik.
Jag har läst på något annat forum att detta skall vara ett känt BMW bekymmer. Någon som har tips om detta går på goodwill eller om det finns någon enkel åtgärd för att lösa bekymret?

Tack!

Glöm inte bort BMW-Klubben...

Hejsan,
Jag "kan inte" svara på din fråga men....om du inte redan gjort det så ställ också frågan på BMW-klubbens forum.
Det många, mycket för att inte säga anmärkningsvärt och avundsvärt kunniga personer som ofta syns på det forumet.

En gissning dock är att det är reglaget som krånglar. BMW har relativt god/bra goodwill policy så är inte hojen alltför gammal så brukar de ta kostnaderna. Kontakta en BMW-verkstad och hör dig för.

Last edited:
har oxå en 2010 F800R har fått byta båda knapparna på styret, vä (blinkers m.m ) hö (dödarknapp m.m ) gick på goodwill efter jag fått betala den vänstra.

vänstersidan kostade ca 2200 om jag inte minns fel. Tyvärr bara 2 års garanti och den verkar ju vara äldre än så.

Vad jag vet så går det inte att laga dom heller för det är en lite mystisk konstruktion där krestkort och knappar är limmat.

Fick detta på garanti! BMW har förlängt garantin för just denna kända problematik.

Så, inom ett par veckor har jag en fullt fungerande pärla igen :-)

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!