Blinkerskabel? (Inget för känsliga individer)

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag är igång och monterar packväskehållare på min Bandit 600 -00 (det är det som inte var så lämpligt för känsliga stilmedvetna sporthojspurister att läsa om). För att få dit dem behöver man flytta ut blinkers bak, och naturligtvis krävs då en kabelförlängning.

Vet någon om man kan köpa färdiga kabelstumpar? Alternativt var man kan köpa kontakter som passar de befintliga snabbkopplingarna? Jag vill inte börja klippa i originalkabelstammen.

Mvh,
/Fredrik

Hör med din handlare, inte omöjligt att det finns orginalblinkers med längre sladdar just för montering av väskor. Kolla även GIVI.

Klipp mitt mellan blinkersen och kabelstycket, då kan man använda stumpen man får till att skarva på trådarna på biltemablinkersarna som är snyggare än orginal, vill man senare sätta tillbaka orginalblinkersarna av någon anledning så får man skarva tillbaka den stumpen på dom.

Vill man växla ofta (tex fastmontera blinkersar på väskorna och sätta tillbaka orginalblinkersar när man kör utan väskor) så sätter man lämplig universalsnabbkoppling både på väskblinkersar/orginalblinkersar och på kabelstumpen med orginalkontakten så att den blir som en adapter.

Annars kanske din Suzukimeck har kvaddade blinkersar i skrotbingen du kan få klippa från, eller till och med lösa nya kabelstycken som passar orginal, då dom brukar använda samma lite överallt på samma märke

• Gilla
Reaktioner: ft
Det finns modellanpassade kabelstumpar med originalkontakt i ena ändan och kabelskostift i den andra. Dessa är primärt till för montage för eftermarknadsblinkers, så vill man behålla original blinkers blir det att leta kontakter eller klippa, men du slipper i.a.f. klippa i original elsystem.

Jag hade klippt originalkablarna på blinkersen och ersatt med kabelskor som passar till sladdstumparna till eftermarknadsblinkers. Vill man fixa original senare kan man alltid greja ett par blinkers från skroten, blocket eller e-bay.

De på bilden är från Motrax som brukar finnas hos de flesta MC-handlare.
MOTRAX%20Indy%20Leads%20Connectors_410x410.jpg

• Gilla
Reaktioner: ft
Tackar! Kablar motsvarande de avbildade ligger nu hemma och väntar på montering.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back