Blinkersarna lyser konstant, problem med Spyball?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Tjejen har lite problem med sin hoj. Det är en Bandit 600 och på sitter ett spyball larm.

Batteriet har laddats under i stort sett hela vintern med en CTEK. Batteriet har då inte suttit i hojen utan vart urkopplat. Nu när vi skulle dra igång den fungerar allt precis som det skall, förutom att blinkersarna lyser konstant.

Larmet fungerar som det skall med lysdioden och sådär när man slår på/av det, förutom att blinkersarna inte blinkar då... De lyser konstant från den stund vi kopplar på batteriet. All annan elektronik fungerar perfekt som sagt.

Har läst manualen för spyball-larmet men kan inte hitta vad som skulle kunna vara orsaken. Vi har inte tillgång till säkerhetskoden heller just nu...

Någon som har en aning??

Edit:
Kopplar man ur strömförsörjningen till larmet så fungerar blinkersarna som de ska, glömde nämna det. Problemet då är att hojen inte går att starta när larmet är urkopplat.

Kan det vara så att larmets backupbatteri är slut och nu laddas, då larmet varit utan strömförsörjning hela vintern?

Hade igång hojen 10 minuter ungefär men det lös fortfarande efter det...

Last edited:
Det har aldrig inträffat att blinkers har lyst pga uppladdning av larmets backup på mitt Spyballlarm. Jag gör som ni varje vinter. Om blinkers är kopplade som mina från larmet sitter de med strömtjuvar precis bakom bakljuset gula kablar från larmet. De skall egentligen kopplas in med 3A säkringar men inte på min. Kontrollera inkopplingen. Kolla jordpunkterna 2 svarta kablar. Själva larmdosan bör sitta på höger sida på bakramen om det sitter ngt relä inne i kan man prova att knacka eller ändra läge på den. Svensk generalagent = http://www.m-sjoberg-ab.se/. Kanske hjälp finns där

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph