Blinkers?

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Tjena, fudnerade på att byta blinkers till sådana här små som sitter direkt på framkåpan och ingen blinkers som sitter på en plastpinne utåt. Vet nån vad det är för regler för att byta till sådana och vart i Göteborgstrakterna kan man köpa sådant över disk...dvs inte över nätet?

mvh Henke

Vanliga ägghalvor...

Finns bra sådana som egentligen är till Peugeot 206 (bl.a). Kolla med Peugeotcenter på Hisingen eller Frölunda...

Annars kanske Superbike sitter och trycker på nått skoj.

Okej, men är de godkända då? För man kan väl bara sätta fast dem då o inte behöva åka till bilprovningen o låta dem godkänna o greja?

Rolle85 skrev:
Okej, men är de godkända då? För man kan väl bara sätta fast dem då o inte behöva åka till bilprovningen o låta dem godkänna o greja?
Bara de syns, blinkar rätt och har rätt avstånd. Minns ej reglerna, men det finns på forümet om du söker.

Peggablinkarna är godkända, har besiktat min hoj med 206:ans

Kom ihåg om du nu vill vara godkänd. fram 24cm mellan ytorna & bak 18cm mellan ytorna + att man ska kunna se dem klart & tydligt mitt på ljusa dagen. Ang vinklar så får du söka här på SH det var någon som la ut nån länk från VV ang detta!

motardnisse skrev:
Kom ihåg om du nu vill vara godkänd. fram 24cm mellan ytorna & bak 18cm mellan ytorna + att man ska kunna se dem klart & tydligt mitt på ljusa dagen. Ang vinklar så får du söka här på SH det var någon som la ut nån länk från VV ang detta!

Förstår inte riktigt? 24cm mellan vilka ytor :tungan

Vem har sagt att du måste vara laglig? :tungan

typ så här

blinkerslampa<------------>blinkerslampa

Bifogat

Last edited:
Back