Blinkers?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag har som alla andra problem med mina blinkers :rolleyes:
Har hittat ett motstånd på denna sidan http://muscle-bikes.se/butik/default.asp som skall fungera, är det någon som vet mer om det kommer att fungera? Såg även att det fanns ett speciellt relä som skulle fungera på blinkersena. Vet ej om det fungerar på min hoj dock för så som det är nu så sitter det inget relä alls och det blinkar ändå, måste vara något slags relä inbyggt i varje blinkers :confused:

Bifogat

• BL173.jpeg
    BL173.jpeg
    15.6 KB · Visningar: 46
Du måste ha ett relä.... Annars blinkar det inte. Monterade miniblinkers på en Sp1 förr ett tag sen och de blinkar fortfarande ialla fall

JonnyN skrev:
Du måste ha ett relä.... Annars blinkar det inte

Märkligt för det gör mina, ganska fort dock :D När jag hade original reläet på så var det som om blinkersena inte visste om dom skulle blinka eller ej :D

SÅ du tror alltså på fullaste allvar att du har inbyggda reläer i varje blinker?! :confused:

Så e icke fallet, om du såklart inte har ngn superspecial edition hoj! =))

Sitter med all sannolikhet ett relä under sadeln eller liknande!

:hihi

//Niklas

bebbe skrev:
Har hittat ett motstånd på denna sidan http://muscle-bikes.se/butik/default.asp som skall fungera, är det någon som vet mer om det kommer att fungera? Såg även att det fanns ett speciellt relä som skulle fungera på blinkersena. Vet ej om det fungerar på min hoj dock för så som det är nu så sitter det inget relä alls och det blinkar ändå, måste vara något slags relä inbyggt i varje blinkers :confused:

campar skrev:
SÅ du tror alltså på fullaste allvar att du har inbyggda reläer i varje blinker?! :confused:

Så e icke fallet, om du såklart inte har ngn superspecial edition hoj! =))

Sitter med all sannolikhet ett relä under sadeln eller liknande!

:hihi

//Niklas

Läs :rolleyes:

bebbe skrev:
Märkligt för det gör mina, ganska fort dock :D När jag hade original reläet på så var det som om blinkersena inte visste om dom skulle blinka eller ej :D
Hmm....klassikern, för starka lampor i miniblinkarna?
Jag har en så liten skillnad som 21 orginal och 23watt på miniblinkarna, det blinkar löjligt fort, ska skaffa nya lampor 21W ist för motstånd.
Oves har lösningen för mig iaf.
//Tobbe

JonnyN skrev:
Oki.. men du har ett relä någonstans ialla fall. ..... Så är det. :tummenupp

Japp, men var :D Och undra om det kommer fungera med motståndet på bilden? Men för att veta exakt så måste jag väll veta hur många watt det är på dioderna i blinkersena, eller :confused:

bebbe skrev:
Japp, men var :D Och undra om det kommer fungera med motståndet på bilden? Men för att veta exakt så måste jag väll veta hur många watt det är på dioderna i blinkersena, eller :confused:
Är inte så jävla insatt i det men tror att du måste veta det Ja..

campar skrev:
Sorry!! Konstigt helt enkelt då, fast du förklara inte riktigt helt o hållet i ditt första inlägg, o jag hann inte se mera innan ja skrev klart! :)

Nej jag såg det, kan bli så ibland när man är så inne i det man grunnar på :rodnar

tobbeviking skrev:
Hmm....klassikern, för starka lampor i miniblinkarna?
Jag har en så liten skillnad som 21 orginal och 23watt på miniblinkarna, det blinkar löjligt fort, ska skaffa nya lampor 21W ist för motstånd.
Oves har lösningen för mig iaf.
//Tobbe

Problemet med det är just det att det är dioder :( Tyckte att det var jäkligt coolt för att dom var så små :tungan

bebbe skrev:

Tjena. Har du sådana där små Kellerman eller andra halogen blinkersar så är det för lite motstånd i dessa.
Detta motstånd är helt rätt, dock måste du ha en per blinkers och dessa ska kopplas PARRALLELT med blinkerskablarna.
Original blinkräle fungerar alldelas utmärkt, och dessa motstånd kostar hos elektronikbutikerna ca 25:- st.,, finns i ELFA katalogen, elektronikbibeln kallad.
Skit enkelt,skit billigt, har gjort detta jobb på massor av hojar. Lycka till

JonnyN skrev:
Har du någon bild som man kan se hur de ser ut????

Har en bild, är jävligt dålig men man kan ana hur dom ser ut :rolleyes:

Bifogat

• 121-2154_IMG (Small).JPG
    121-2154_IMG (Small).JPG
    30.1 KB · Visningar: 89
tassen skrev:
Tjena. Har du sådana där små Kellerman eller andra halogen blinkersar så är det för lite motstånd i dessa.
Detta motstånd är helt rätt, dock måste du ha en per blinkers och dessa ska kopplas PARRALLELT med blinkerskablarna.
Original blinkräle fungerar alldelas utmärkt, och dessa motstånd kostar hos elektronikbutikerna ca 25:- st.,, finns i ELFA katalogen, elektronikbibeln kallad.
Skit enkelt,skit billigt, har gjort detta jobb på massor av hojar. Lycka till

Hur många ohm skall man ha? (10) Eller är det bara att köpa ett som ser likadant ut som på bilden för 25kr? Skulle ju kosta 45 i webb butiken i länken utan frakt. 4 st med frakt skulle kosta ca 360kr :confused:

Last edited:
bebbe skrev:
Problemet med det är just det att det är dioder :( Tyckte att det var jäkligt coolt för att dom var så små :tungan
Jaha det sätter juh saken i ett annat läge :confused:
Hoppas det löser sig iaf, vill man vara fin får man lida piiiin :hihi
//Tobbe

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...