Blinkers

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Smedjebacken (Dalarna)
Hoj
Honda NS125 R2
skulle i dag koppla ion mina miniblinkers det gick bra tills jag skulle koppla in dom fram.. när jag bara testade bak gick det hur bra som helst.,, men när fram var innkopplat så vart det en turbo klickande i blinkrelät.. gammla lamporna låg på 10watt och de nya på 23watt .. ? vad är felet ?? måste jag sätta dit nå motstånd eller nått



Snabbt svar sökes !!
 
BLinkar båda lamporna? Om inte så är ju där problemet. en 23wattslampa drar mer ström än en 10wattare, så något motstånd ska du inte koppla in. däremot kanske relät inte vill ha 23wattslampor.. det kan ju vara problemet.

//jaG

Honda ns125r2 skrev:
skulle i dag koppla ion mina miniblinkers det gick bra tills jag skulle koppla in dom fram.. när jag bara testade bak gick det hur bra som helst.,, men när fram var innkopplat så vart det en turbo klickande i blinkrelät.. gammla lamporna låg på 10watt och de nya på 23watt .. ? vad är felet ?? måste jag sätta dit nå motstånd eller nått



Snabbt svar sökes !!
 
Re: Re: Blinkers

Zeb_Macahan skrev:
BLinkar båda lamporna? Om inte så är ju där problemet. en 23wattslampa drar mer ström än en 10wattare, så något motstånd ska du inte koppla in. däremot kanske relät inte vill ha 23wattslampor.. det kan ju vara problemet.

//jaG


Och vad ska man göra då ???? nytt relä ??
 
Enklast är ju att sätta i dina gamla lampor, eller om de inte passar att skaffa nya med samma watt.
bippen
 
Honda ns125r2 skrev:
Tror att det kan bli klurit att hitta sådana lampor. vart kan sådana finnas ?? typ bilfirmor kanske


Va och letade lampor idag,, det fanns noll .. alla jag frågade trodde det var till en ficklampa eller nått !!! :mad: :mad:

men däremot fanns det 4watts .. kan man använda dem med nått motstånd eller nått !!

eller måste jag helt enkelt skaffa ett nytt relä som funkar för 23Watt ??
 
Nytt relä låter bra. 21/23 W vanlig blinkersbelastning. 4 W lampor
syns nog inte så bra.

(Man kan förstås belasta reläet m motstånd (2x7ohm/20 W)
o sen driva blinkersern via 2 vanliga reläer. I nödfall alltså.
Men sen kan du byta lampor bäst du vill)
/u
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top