Blinkers till R1a

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Nån som har ett bra tips till vad man ska ha för blinkers fram,jag menar sånna som täcker hela hålet på kåpan.
Vad har ni?Var är dom köpta?Tips tack :hej

Exup skrev:
Nån som har ett bra tips till vad man ska ha för blinkers fram,jag menar sånna som täcker hela hålet på kåpan.
Vad har ni?Var är dom köpta?Tips tack :hej

Dom kommer upp ännu en gång mina framblinkers
MCVARUHUSET 325:-

Bifogat

• imgp2703.jpg
    imgp2703.jpg
    49.1 KB · Visningar: 323
R1 Uffe,hur mkt är dom modifierade egentligen för att passa.Har ringt två ställen(mitonga,mcvaruhuset) och det finns inga som passar rakt av?

Om du ser just ovanför F i YZF så ser du att det finn en lodrät kant på vänster sida av blinkersglaset, jag fick fila där ett par sekunder sen passade dom. Bakom den lodrätta sidan så fick jag sätta en distans, för annars sjunker blinkers in när jag drar fast den. Men detta är enkelt

blinkers r1

Beställde ett par från mcvaruhuset men fick nogot helt annat!
Dom är alldeles för stora!
Du har inte kvar artikelnumret så kanske det blir lättare

Vore bra //Johan

har det hänt att du blivit påkörd för att ngn inte sett dig ;)
jag hade likn sådana blinkers på min förra retta, det var väldigt ofta som folk inte såg mig så det var som att köra utan

//Linus

R1 Uffe skrev:
Dom kommer upp ännu en gång mina framblinkers
MCVARUHUSET 325:-

johanN skrev:
Beställde ett par från mcvaruhuset men fick nogot helt annat!
Dom är alldeles för stora!
Du har inte kvar artikelnumret så kanske det blir lättare

Vore bra //Johan

Jag har inte kvar kvittot, har mailat dom så dom får kolla i sina datorer på min order. Så förhoppningsvis får du art.nr snart

Tjena, jag såg en snubbe som hade tagit bort sina helt och flyttat blinkersen till (jag tror det var) parkerings el. possitionsljusen, brevid hel/halv ljus mkt snyggt. Jag tänkte göra samma sak på min.....

Gustaf skrev:
Tjena, jag såg en snubbe som hade tagit bort sina helt och flyttat blinkersen till (jag tror det var) parkerings el. possitionsljusen, brevid hel/halv ljus mkt snyggt. Jag tänkte göra samma sak på min.....

Jag har gjort det...såg det på en hemsida förra året och fick för mig att göra det själv...var inga problem alls...bara att kapa kabeln från blinkersen och dra upp den kabeln till "possitionsljusen" funkar skit bra...och snyggt blir det också. Men vill du synas i trafiken så är det inte en bra idé. Lycka till!

Vad säger de på besiktningen då?.

H-gren skrev:
Jag har gjort det...såg det på en hemsida förra året och fick för mig att göra det själv...var inga problem alls...bara att kapa kabeln från blinkersen och dra upp den kabeln till "possitionsljusen" funkar skit bra...och snyggt blir det också. Men vill du synas i trafiken så är det inte en bra idé. Lycka till!

Vad säger besiktningen då om man fixar till blinkers i positionsljusen? är där ca 18 cm mellan oxå? eller får ni ha besväret o montera på orginal till besiktningen?.

Besiktningen klagar så fort blinkersen inte syns bra, sitter dom i positionsljushålen har man

1. Inga positionsljus
2. Blinkers som inte syns nått vidare

Har man respekt för livet så kanske man skaffar blinkers som syns?

//jaG

R1 racer skrev:
Vad säger besiktningen då om man fixar till blinkers i positionsljusen? är där ca 18 cm mellan oxå? eller får ni ha besväret o montera på orginal till besiktningen?.

Zeb_Macahan skrev:
Har man respekt för livet så kanske man skaffar blinkers som syns?

//jaG

håller med, jag körde med små som knappt syntes, kändes farligt så jag skaffade lite större :3freak

Droppformade

Har sett att det finns dropformade blinkers nånstans, ser ju ganska snyggt ut men frågan är om dom syns bättre än dom som är monterade på kåpan (kattögon)..
//D

blinkers

Många synpunkter på detta , men det är klart att en innfälld blinkers syns sämre än original!
Det är måste man vara medveten om
Kanske kan man ha blinkers både i posljusen och i kåpan så syns det från båda håll?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8