Jo, det är såhär... jag slängde dit LV-kittet på crossen för att fara ut en sväng. Kollade att allt funkade innan jag stack iväg.
Men sedan efter ett tag så märkte jag att blinkerserna inte fungerade som dom skulle...
När jag blinkar till vänster:
Vänster fram: Blinkar inte alls
Vänster bak: Hälften av dioderna lyser med fast sken
När jag blinkar till höger:
Höger fram, höger bak samt vänster bak blinkar med rätt hastighet.
Jag har diodblinkers på 0,9W/st (jämför med original som tar 10W/st). Jag blev därmed tvungen att koppla in ett motstånd på vardera sidan för att dom inte skulle lysa helt.
Så här är det kopplat (s.56)
Som man kan utläsa ur kopplingsschemat är vänster och höger blink två helt åtskillda "kretsar". Hur i H-E kan då båda bakblinkers blinka när man blinkar till höger ???
Eftersom vänster fram inte blinkar alls så misstänker jag att den inte får kontakt/har pajat. Men halva vänster bak lyser vilket tyder på att blinkrelät går för tungt. Men bara 0,9W (motståndet drar ca 18W i jämförelse) har "försvunnit" från kretsen vilket har gjort att den lilla förändringen i totalmotståndet är försumbar och därför inte borde påverka reläets funktion (i klarspråk: vänster bak borde blinka precis som tidigare)
.
Det skulle även kunna betyda att vänster motstånd har sagt upp sig då jag inte hittar multimeter och därför inte kan göra någon mätning.
Jag skulle uppskatta om ni kunde dela med er av egna erfarenheter och lösningar angående detta. Har jag förklarat för dåligt så säg till så försöker jag göra det bättre
Men sedan efter ett tag så märkte jag att blinkerserna inte fungerade som dom skulle...

När jag blinkar till vänster:
Vänster fram: Blinkar inte alls
Vänster bak: Hälften av dioderna lyser med fast sken
När jag blinkar till höger:
Höger fram, höger bak samt vänster bak blinkar med rätt hastighet.
Jag har diodblinkers på 0,9W/st (jämför med original som tar 10W/st). Jag blev därmed tvungen att koppla in ett motstånd på vardera sidan för att dom inte skulle lysa helt.
Så här är det kopplat (s.56)
Som man kan utläsa ur kopplingsschemat är vänster och höger blink två helt åtskillda "kretsar". Hur i H-E kan då båda bakblinkers blinka när man blinkar till höger ???

Eftersom vänster fram inte blinkar alls så misstänker jag att den inte får kontakt/har pajat. Men halva vänster bak lyser vilket tyder på att blinkrelät går för tungt. Men bara 0,9W (motståndet drar ca 18W i jämförelse) har "försvunnit" från kretsen vilket har gjort att den lilla förändringen i totalmotståndet är försumbar och därför inte borde påverka reläets funktion (i klarspråk: vänster bak borde blinka precis som tidigare)

Det skulle även kunna betyda att vänster motstånd har sagt upp sig då jag inte hittar multimeter och därför inte kan göra någon mätning.
Jag skulle uppskatta om ni kunde dela med er av egna erfarenheter och lösningar angående detta. Har jag förklarat för dåligt så säg till så försöker jag göra det bättre
