blinkers-problem!

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
råkade pajja en av mina blinkers för ett par dagar sedan, det var en miniblinkers. så igår skulle jag ersätta denna trasiga med en original-blinkers tills jag köper nya "minisar".

sätter dit blinkersen och provar, blinkar på fint, sen gasar jag lite, då dör blinkersen. den funkar under ca 3000 varv... kan det bli fel om man bara byter en blinkers sådär??

tacksam för svar!
/Olle

nu har jag satt dit alla 4 original blinkers, så nu är det samma glödlampor i alla iaf... vad i h*lv*te kan ha pajat? har besiktning på lördag också...

tacksam för svar! /Olle

Olle skrev:
nu har jag satt dit alla 4 original blinkers, så nu är det samma glödlampor i alla iaf...
Samma som vadå ? Samma överallt ? Samma som i miniblinkerserna ?
Samma effekt som innan var ju frågan....

Börjar snart undra rent generellt om viljan att förse dom man frågar med relevant information är direkt proportionell mot kubiken på hojen man frågar om....sas.
/u

ulf_lundin skrev:
Samma som vadå ? Samma överallt ? Samma som i miniblinkerserna ?
Samma effekt som innan var ju frågan....

Börjar snart undra rent generellt om viljan att förse dom man frågar med relevant information är direkt proportionell mot kubiken på hojen man frågar om....sas.
/u

nää.. det är inte mot cc man har..
se på Mr mattias som bara har 250 och kan beskriva allt väldigt bra =)

Men jag tror det e det teklniska vetandet som e lite mindre bra på flera av "oss" som kör 125a...

:D
Får se hur det går medn hojjen nu olle...
laddat bateriet?
funkade det nu?

Handlar inte om 'tekniskt vetande'. Bara att man orkar läsa och tar motfråga(re)n på allvar. O det borde ju alla som vill ha hjälp göra självmant. När nu andra vill hjälpa till så ökar ju chansen till vettig hjälp om dom som vill hjälpa oxå ges möjlighet till det. Annars tröttnar man ju lätt på att svara.
Gäller rent allmänt o inte speciellt mycket just för den här tråden.
/u

Last edited:
ulf_lundin skrev:
Handlar inte om 'tekniskt vetande'. Bara att man orkar läsa och tar motfråga(re)n på allvar. O det borde ju alla som vill ha hjälp göra självmant. När nu andra vill hjälpa till så ökar ju chansen till vettig hjälp om dom som vill hjälpa oxå ges möjlighet till det. Annars tröttnar man ju lätt på att svara.
Gäller rent allmänt o inte speciellt mycket just för den här tråden.
/u

men med sämre tekkniskt vetande kommer ju att man ska förstå frågan med..
det e inte säkert att man gör alltid och då kan svaret bli lite galet..

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back