Blinkers husaberg

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Min blinkers fungerar inte längre på husan
det är efter att jag tagit bort startmotor och batteri som dom gett upp
men inte ska väl dom var kopplade till batteriet på nått sätt.

kan det vara nått annat som hänt :confused:
 
walste skrev:
Min blinkers fungerar inte längre på husan
det är efter att jag tagit bort startmotor och batteri som dom gett upp
men inte ska väl dom var kopplade till batteriet på nått sätt.

kan det vara nått annat som hänt :confused:
Jag har FÖR MIG att det bara är lyset som går utan batteriet på -01 och -02. Jag ska kolla i elschemat så du får veta säkert.
 
walste skrev:
Min blinkers fungerar inte längre på husan
det är efter att jag tagit bort startmotor och batteri som dom gett upp
men inte ska väl dom var kopplade till batteriet på nått sätt.

kan det vara nått annat som hänt :confused:

Blinkersrelät behöver väl batteri för att fungera som det ska? :va

Här kan du säkert hitta ngt bra svar. :)

http://soe.se/phpBB2/viewtopic.php?t=3997
 
Last edited:
hp skrev:
Jag har FÖR MIG att det bara är lyset som går utan batteriet på -01 och -02. Jag ska kolla i elschemat så du får veta säkert.

min 02:a funkar blinkerserna på utan batteri iaf... en som ballat ur men det beror säkerligen på annat än avsaknaden av batteri!
 
Blinkersreläet är kopplad till en likströmskrets på din Husaberg dvs den krets som laddar batteri mm. Lyset är en separat växelströmskrets.

Batteri brukar man behöva för att blinkers ska fungera ordentligt, speciellt på en Husaberg med väldigt klent elsystem. Inte alltid dock.
 
Adrian_J skrev:
Blinkersreläet är kopplad till en likströmskrets på din Husaberg dvs den krets som laddar batteri mm. Lyset är en separat växelströmskrets.

Batteri brukar man behöva för att blinkers ska fungera ordentligt, speciellt på en Husaberg med väldigt klent elsystem. Inte alltid dock.

så kan jag koppla om på någevis
så att jag får dom att fungera igen UTAN batteriet
 
Mät på röd/vit kabel uppe vid tändningslåset eller direkt på regulatorn/likriktaren som sitter under tanken. Du ska ha 12 volt där med motorn igång. Har du inte det så är antingen regulatorn/likriktaren kass eller generatorspolen. Har du 12 volt där så ger kretsen utan batteri för lite kräm för att orka med att dra relät.

Tutan går på samma krets, fungerar den? Det kan ju även vara ett kontaktstycke som inte sitter ihop eller ett kabelbrott.

Jag bifogar elschemat om fler vill ge sin syn på saken.
 

Bifogat

  • FS650e-02.jpg
    FS650e-02.jpg
    63.2 KB · Visningar: 239
Last edited:
walste skrev:
så kan jag koppla om på någevis
så att jag får dom att fungera igen UTAN batteriet

Troligtvis inte. Elsystemet på Husabergarena är så pass klent att det inte blir mycket effekt kvar när lyse mm är på. Är långt ifrån säker dock, aldrig testat själv. Generatorn lämnar väl endast 80 W totalt el. liknande. Vilket bör lämna ca 20 W likström. 140 W som det snackas om är bara i teorin.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top