Blinkers fungerar inte?

Mr. K

Bättre sist och snygg än först och ful!
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
2009, Kawasaki Z1000 ABS
Blinkersen fungerar inte. Testade med att byta rälet men samma problem med den nya rälet.
När jag sätter på blinkersen så hörs ett surrande och klickande ljud. har även testat allt som står i instruktionsboken och enligt den så ska blinkersen fungera.
VAD GÖRA ? ? ? några tips

Japp testa å starta å se om det är likadant de brukar bete sig så när det är dåligt med kräm.

japp det har jag, hojen fungerar alldeles utmärkt i övrigt, det är bara varnings blinkers och vanliga blinkers som inte fungerar. de slutade funka när jag var på väg till jobbet o har inte fungerat sen slutet på sommaren. batteriet är nylladdat och har även kollat alla lampor. :confused:

japp det har jag, hojen fungerar alldeles utmärkt i övrigt, det är bara varnings blinkers och vanliga blinkers som inte fungerar. de slutade funka när jag var på väg till jobbet o har inte fungerat sen slutet på sommaren. batteriet är nylladdat och har även kollat alla lampor. :confused:

Mät spänning till relä:t och kolla så att det finns kontakt mot gods också, lösa batterikabelanslutningar kanske?

har hört nåt om blinkerslampan på panelen e paj så kan de vara det om dom e kopplade igenom det. men kanske inte är så på nyare hojar?

mätt spänningen o allt sånt, inga lösa kablar vad jag kan se eller känna. har mätt spänningen överallt =D men det där med blinkerslampa har jag itne hört talas om ska ta o kolla upp det. sen får vi se hur lång man kommer. har hört ngt om jordfel. kan det vara ngt sånt???? blir tokig snart..haha

tack för att ni anstränger er med era tips, UPPSKATTAS

Är det en CBR 1000-06?
Har du originalblinkers?
Har du bytt nån glödlampa?
Har du satt i rätt lampa isåfall?

japp en CBR 1000 ´06.
japp original blinkers.
inte bytt nån lampa alla lampor är hela.

??? har hört ngt mera om jordfel ???

Ok, gör såhär:
Ta bort allt du ser på motorcykeln och lägg allt i en stor hög.
Börja nu från början och kolla att allt sitter som det ska
när du monterar ihop den........

Nä, skojsade lite bara, men som sagt kolla alla anslutningar du kan hitta, sitter allt ihop, inget glapp i nåt kontaktstycke, oxid eller lösa anslutningar.
Ta isär reglaget på styret och leta där, lyft på tanken och leta.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard