Blinkers fram Zx 6 00'a

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Hur får jag demonterat blinkers framme på min hoj ( dum fråga vet ) ska kaross montera blinkers i vinter..och det ser himla trångt ut der nere :confused:

Om det är lika som på min ZX-7R:

Det sitter en metallbricka på insidan, inuti gummigrejen. Denna bricka håller ut gummit så att blinkersen sitter stadigt. Ta loss kåpan, skruva loss brickan på insidan och dra ut blinkersen. Tjo!

Förresten, vad ska du montera? Det finns en del problem som uppstår. Kawa har tex rätt stora hål i kåpan plus att blinkersen kan ta i plasten innanför.

på innsidan ser jag ingen ting (kåpan ar dubbel) om jag tar av sidokåpan ser jag blinkeren lång långt innuti dar. jag ska montera peugot 307 skjarm blinkers , først ska ja tillverka en plugg somm fyller ut hålet efter blinkljusen som står der nu ( glas fiber spackel ) problemet ar at jag kommer inte til baksidan av dom originala blink ljusen

Arctic#1 skrev:
på innsidan ser jag ingen ting (kåpan ar dubbel) om jag tar av sidokåpan ser jag blinkeren lång långt innuti dar. jag ska montera peugot 307 skjarm blinkers , først ska ja tillverka en plugg somm fyller ut hålet efter blinkljusen som står der nu ( glas fiber spackel ) problemet ar at jag kommer inte til baksidan av dom originala blink ljusen

På min nuvarande CBR600, kan man dela på kåpan, den är också dubbel. Men på 7-an som jag hade har jag för mig att det fanns ett hål att stoppa in en stjärnmejsel i för att lossa blecket? Enklast är i alla fall att skruva loss hela sidokåpan.

Då får ja leta etter ett hål att stoppa in en stjärnmejsel i för att lossa blinkljuset då!.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...