Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jopp..prova o byt relä..lazlo09 skrev:2640721Helt plötsligt så bara lyser dom. Första tanken är ju att reläet är kasst, eller?
prova o knacka på relät, kan va dåligt batteri medlazlo09 skrev:2640721Helt plötsligt så bara lyser dom. Första tanken är ju att reläet är kasst, eller?
lazlo09 skrev:2640721Helt plötsligt så bara lyser dom. Första tanken är ju att reläet är kasst, eller?
låg spänning i batteriet . kolla med en voltmeter över polerna, du bör ha minst 12v, med motorn igång å ca 4000rpm, 13,5-14,2 , då laddar generatorn batt.lazlo09 skrev:2642171Det är båda som lyser, vä när jag blinkar vä, hö när jag blinkar hö
Jag hör ett väsande ljud när jag blinkar, och det kommer från nånstans bakom framlampan, där reläet troligtvis sitter. Såvida inte en huggorm har byggt bo där, så är det nog fan reläet som pajat.
Men nu, helt plötsligt så går mc:n röv, helt orkelös på låga varv och inget bett på höga. Tyckte inte heller att jag hör min kära YPVS-servomotor när jag vrider om tändningen. Eftersom den är betydligt svagare på låga varv så måste det nästan vara YPVS:en. Vet nån om/var säkring till denna kan finnas? (på hojen alltså)
Fan, nu börjar problemen...
Märktes inte det på nåt annat sätt ? Borde ju varit rätt tyst o stilla med det mesta sas.lazlo09 skrev:2643400Det var säkringen på sladden till batteriets pluspol som gått.
lazlo09 skrev:2643400Problemet löst!
Jag säger bara, FY FAN för att köra utan YPVS!!! Den gick som en bonnatrimmad PUCH Dakota med jackad kolv och betonggolvsplanad topp!
Jag har samma problem nu!
Slår jag på blinkersena så lyser det konstant både fram o bak, inget blink dvs![]()
Var sitter relät på en Honda Hornet 600? (har noll koll)
Låg spänning i batteriet, starta motorn å kolla om blinkersen fungerar nu.
Har du originalblinkers ska det funka, har du bytt har du förmodligen för lite motstånd i glödtråden, då behöver du ett paralellmotstånd. Finns en tråd om det här.
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |