blinker och backspegel gsx750 -84

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tjosan..
har nu haft min gsx i några veckor och jag börjar faktiskt störa mig lite på blinkerserna och backspeglarna.. så jag satt och funderarde om det finns nå mindre blinkers som e godkända och likaså backspeglar som e lite sportiga och så...

just nu tycker jag att blinkerserna e ju så man kan ställa ett öl glas med tillhörande nötter på dom och backspeglarna e ju som badrums spegel...

finns de nån bra web shop man kan kolla in dyliga produkter

du behöver inte ha godkända blinkers på din hoj. jag har en 83a och kan hålla med om att dom ser för jävliga ut! kolla in vägverkets föreskrifter där står det klart och tydligt att man ej behöver ha typgodkända blinkers på hojjar som är är äldre än -85. http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949575
har även ringt till vv och snackat med dom om det och fick det bekräftat att så var fallet.

okey där ser man...
ja jag kollade in på touring butikens hemsida som fanns med i tråden som merciless postade och där hade dom miniblinkers som var E godkända för inte så många kronor.. va de 300-400 :- paret typ.. de e inte så farligt... hade tänkt glida dit och kolla läget.. borj ju imellan falun/borlänge så de e inte många min till djurmo eller..

ca 15 min tror jag eller 30 om du kör lagligt. Sådana köpte jag på touringbutiken ca 5 cm utstick med diameter på 3 cm och gick igenom besiktningen. Artnr 69-5321

Last edited:
blir att glida dit och shoppa blinkers och backspeglar då.. så man slipper bli sugen på att raka sig framför backspeglaran medans man har en bricka bärs på blinkersen då :rofl

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!