blinkar sakta som fan, ermax

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Skaffade ermax kit för att städa upp baken och nu när det är inkopplat så går det sakta som fan, så frågan är vad för nåt man behöver för att få upp styrkan till normal och vilken styrka som krävs?

hmmm det var konstigt. jag har också ermax (undertail + diodblinkers som man "klistrar" på) samt likadan hoj som du har, och jag har inte märkt av ngt sånt... skumt eftersom det handlar om likadana hojar och förmodligen likadana blinkerskit. ring till inköpsstället och fråga, dom borde ju veta vad det falerar på :tummenupp

Har du fått med motstånd och sånt krafs?

Om det nu har med det att göra vet jag inte, men jag har också ermax undertail med LED-blinkers, dock har jag inte riktigt haft tid att sätta på det än :huvet

Skaffa ett lastoberoende blinkers-relä från biltema så spelar det ingen roll va för något du kopplar in. Den styrs av timer inte motstånd...

Länk

daniz ska testa det du skrev, dock så har jag det bakvända problemet att det blinkar sakta

Den där biltemaprylen löste just det problemet att de blinkade för sakta på min fd hoj när jag bytte till miniblinkers. Den anpassar sig väl helt enkelt automatiskt till de blinkers som är ditskruvade om jag inte är helt ute å cyklar.

Den där biltemaprylen löste just det problemet att de blinkade för sakta på min fd hoj när jag bytte till miniblinkers. Den anpassar sig väl helt enkelt automatiskt till de blinkers som är ditskruvade om jag inte är helt ute å cyklar.

Vart kopplar man in skiten? Vanliga reläer får man ju mecka dit "på vägen" till blinkersen. Den där har ju några mystiska kontakter som de vanliga säkringarna på hojen.

N. Ollkoll

Man får kolla vart befintligt relä sitter och koppla bort och ibland göra egna kopplingar till det nya reläet !

Svarade du på min fråga?

Det var väl ungefär så jag gjorde när jag satte dit den där att jag tog bort den gamla och ersatte med biltemas. Två poler av tre används (om jag inte blivit helt senil), vilka fick jag klura ut själv genom att testa runt innan det blinkade som det skulle. Var fyra år sen som jag gjorde det så någon som satt dit den där nyligen får gärna fylla i om jag har fel.

Det var väl ungefär så jag gjorde när jag satte dit den där att jag tog bort den gamla och ersatte med biltemas. Två poler av tre används (om jag inte blivit helt senil), vilka fick jag klura ut själv genom att testa runt innan det blinkade som det skulle. Var fyra år sen som jag gjorde det så någon som satt dit den där nyligen får gärna fylla i om jag har fel.

Ok, så man letar alltså upp "huvudrelät" för blinkersen, som bör sitta nånstans där övriga säkringar sitter, och byter helt enkelt ut den mot biltemas dito. Låter ju perfa. Hatar att hålla på o mecka med reläer på själva sladdarna. Dessutom blir det fula klumpar man får tejpa fast nånstans på hojen. :(

Ok, så man letar alltså upp "huvudrelät" för blinkersen, som bör sitta nånstans där övriga säkringar sitter, och byter helt enkelt ut den mot biltemas dito. Låter ju perfa. Hatar att hålla på o mecka med reläer på själva sladdarna. Dessutom blir det fula klumpar man får tejpa fast nånstans på hojen. :(

Exakt, nu googlade jag lite med och tydligen är det enligt följande:

49 A Turn signal flasher output
49 B Turn signal flasher input

31 E är jord. När jag tänker efter så var jag nog tvungen att jorda skiten. Kan nån el-kunnig verifiera?

Men kolla hur ditt befintliga relä och byt ut det. har du tur (som jag hade) så var det standardklämmor som du bara sätter på. Annars är det lödkolv som gäller. :)

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage